Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. július 07.

Rövidebb címkézett URL és változatlan HTTPS linkek

A Google munkatársai megerősítették, hogy a címkézett URL-ket hamarosan rövidebb formátumú változatra fogják cserélni, továbbá megnyugtatták a SEO szakembereket is: a HTTPS kapcsolatra váltó oldalak esetében nem szükséges a hivatkozó linkek frissítése!

Hivatkozó HTTPS linkek frissítése

A keresőóriás az idei évben sokat hangoztatta a biztonságos kapcsolat fontosságát, szerintük minden oldalnak HTTPS kapcsolatra kellene váltania. Az állandó kampányuknak köszönhetően, illetve, mivel a tényező már régóta a rangsorolási algoritmus része, így rengeteg oldal váltott át a sima http kapcsolatról. Emiatt sok SEO szakemberben és webmesterben vetődött fel jogosan a kérdés: szükséges-e időt és energiát fektetni a nehezen megszerzett, hivatkozó linkek frissítésébe?

Gary Illyes, a Google Webmaster Trends elemzője, a mai napon tiszta vizet öntött a pohárba: „Nem éri meg!”. Amióta az átirányítások oldalon belül történnek, azóta annyira minimális a különbség, hogy nem érdemes vele vesződni. Szerinte csak elveszi az időt sokkal fontosabb dolgoktól, olyanoktól, amelyek nagyobb szerepet játszanak egy weboldal jobbá tételében.

Rövidített címkézett URL-ek

Az online marketingesek körében bevett szokás a linkek címkézése, melynek segítségével analitikai rendszerekben kategorizálhatjuk és nyomon követhetjük a forgalmi forrásokat. Használatukkal könnyedén meghatározhatjuk, hogy egy látogató pl. melyik hírlevélből érkezett, egyedüli hátulütője, hogy az érintett URL méretét radikálisan megnöveli.

Ez sok embernek szemet szúrt már, és pár órája egy lelkes felhasználó kérdezte meg a Twitteren, hogy lesz-e változás ezzel kapcsolatban. A Google egy másik elemzője, John Mueller, nem sokkal később válaszolt is a kérdésére, és állítása szerint hamarosan le fogják rövidíteni a címkézett URL-ek méretét.

Hogy ez pontosan mikor következik arról egyelőre nem esett szó, de mindenképp érdemes továbbra is követni a híreket!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!