Segíthetünk?

Blog

2024. február 07.

Készítsd fel WordPress honlapodat a digitális piacokról szóló törvényre!

Nem vagy biztos benne, hogy vállalkozásod WordPress weboldala megfelel-e a legújabb adatvédelmi előírásoknak? A WordPress használatát fontolgatod, de mielőtt belevágsz, felmérnéd, a népszerű rendszer alkalmas-e arra, hogy a legfrissebb elvárásoknak maradéktalanul eleget tegyen? Mindkét esetben jó helyen jársz: cikkünkben megmutatjuk, miként helyezheted előtérbe a felhasználói adatvédelmet egy, a WordPresshez készült, egyszerű beleegyezéskezelő beépülő modul segítségével.

A fogyasztók adatainak védelme, valamint személyes adataik tiszteletben tartása kulcsfontosságúvá vált a hatékony digitális üzleti műveletek szempontjából. A digitális piacokról szóló törvény (Digital Markets Act, DMA) célja, hogy az európai uniós cégekkel megértesse és betartassa az új adatvédelmi követelményeket, ha azok továbbra is az úgynevezett kapuőrök – például a Google vagy a Facebook – szolgáltatásain keresztül – például hirdetésekkel – kívánnak marketing tevékenységet folytatni. Tarts velünk, vegyük soora, milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy WordPress webhelyed megfeleljen a DMA-követelményeknek, különös tekintettel a hozzájáruláskezelésre.

A WordPress környezetbe kiválóan integrálható hozzájáruláskezelő megoldás, a Cookiebot magyarországi hivatalos partnereként átfogó ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezünk a legkülönbözőbb céges honlapok új jogszabályi környezetnek való megfeleltetésben. Ha szakértőkre bíznád hozzájáruláskezelésed auditját és frissítését, írj nekünk! A Klikkmánia csapata örömmel készíti fel céged weblapját, weblapjait a 2024-es kihívásokra.

A DMA fontossága

A digitális piacokról szóló törvény egy nemzetközi szabályozás, amelynek célja a tisztességes digitális piaci verseny előmozdítása az Európai Unión belül. A törvény a tényleges verseny biztosítására, a felhasználói jogok védelmére, valamint a digitális piacokon működő vállalkozások egyenlőbb versenyfeltételeinek szavatolására összpontosít. A kapuőrök által bevezetett, saját DMA-megfelelésüket szavatoló változtatásokhoz való igazodás kulcsfontosságú lesz az Európai Unióban és/vagy az Európai Gazdasági Térségben működő weboldal-tulajdonosok és felhasználók számára is.

Azon harmadik felek ugyanis, akik a kapuőrök platformjaira és szolgáltatásaira támaszkodnak reklámozás, adatgyűjtés, stb. tekintetében, a szabályok be nem tartásával a platformokról való kitiltás veszélyét kockáztatják. Például a Facebook hirdetési fiók felfüggesztése olyan komoly negatív hatásokkal járhat, mint a teljes adat- és közönségvesztés, a bevételkiesés és a potenciális hírnév-károsodás. A DMA betartása azonban túlmutat a szankciók elkerülésén. A felhasználói adatok védelméről, valamint a közönség iránti bizalom kiépítéséről szól.

A DMA szigorú hozzájáruláskezelési mechanizmusok, például a cookie-khoz való hozzájárulást jelző szalaghirdetések használatát írja elő. Ezzel eléri azt a célt, hogy honlaptulajdonosok felhasználóiktól kifejezett hozzájárulást kérjenek azok személyes adatai feldolgozása előtt. A hozzájáruláskezelés nemcsak abban segít, hogy webhelytulajdonosként megfelelj az adatvédelmi követelményeknek, hanem döntő szerepet játszik a pozitív felhasználói élmény, az elköteleződés és a vásárlói hűség kialakításában is.

DMA-megfelelés a Google-on, Facebookon, LinkedIn-en hirdető vállalkozások számára

Számos kapuőr-szolgáltatás, például a Google Ads vagy a Facebook Ads használatához megfelelő hozzájáruláskezelés szükséges. Ezek a platformok megkövetelik, hogy a harmadik felek webhelyei rendelkezzenek olyan hozzájárulási mechanizmusokkal, amelyek a saját irányelveiknek és szabályozásuknak való megfeleléshez szükséges, érvényes hozzájárulások összegyűjtésére és jelzésére szolgálnak.

A kapuőrök szolgáltatásainak mellőzése, vagy a vállalkozás e platformokon való megjelenésének megszűnése jelentős visszaesést okozhat céged online láthatóságában és marketing tevékenységében – különösen akkor, ha a digitális hirdetési bevételektől erősen függő kis- vagy középvállalkozást vezetsz.

Felipe Iregui, a Cookiebot anyavállalataként működő Usercentrics platformpartnerség igazgatója a DMA-val kapcsolatban elmondta:

„A mai digitális környezetben az adatvédelmi megfelelés biztosítása nem csupán a szankciók elkerülését jelenti. Ez egy kritikus lépés a felhasználói adatok védelmében és a közönség iránti bizalom erősítésében. Például a felhasználó hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy továbbra is kapjon hirdetéseket olyan szolgáltatásokban, mint a Google, a Facebook vagy az Amazon. A jó hír az, hogy ha WordPress honlappal rendelkezel, abba könnyen integrálhatod a Cookiebot CMP WordPress beépülő modult, amely teljeskörű megfelelést biztosít.”

A WordPress CMS és a weboldal-építő platform funkciói, előnyei

A WordPress egy hatékony honlapkészítő és CMS rendszer, amely lehetővé teszi professzionális, illetve funkciókban gazdag oldalak létrehozását kódolási, fejlesztési ismeretek nélkül.

Testreszabható témák

A WordPress egyedi témák széles skáláját kínálja, amelyek segítségével esztétikus és felhasználóbarát webhelyeket hozhatsz létre. Honlapkészítéskor választhatsz az akár ingyenesen elérhető több ezer testreszabható téma közül, de létrehozhatsz egyedi megoldást is.

Plugin, plugin, plugin

A WordPress egyik legnagyobb erőssége a kiterjedt plugin ökoszisztéma. A rendszerhez több ezer beépülő modult érhetsz el, amellyel bővítheted weboldalad funkcionalitását, továbbá szavatolhatod a DMA-követelményeknek való megfelelést is. A hozzájáruláskezeléséhez mindenekelőtt a Cookiebot CMP-t javasoljuk, mivel az lehetővé teszi a cookie-szalaghirdetések egyszerű létrehozását és testreszabását, a részletes beleegyezési opciók megjelenítését, valamint a felhasználói hozzájárulási beállítások nyomon követését.

Tartalomkezelés

A WordPress egy felhasználóbarát tartalomkezelő rendszert kínál, amely lehetővé teszi, hogy egyszerűen hozz létre, szerkeszthess és publikálj tartalmakat webhelyeden. Írj blogbejegyzéseket, készíts végoldalakat, landoló oldalakat, hogy sikeresen szólítsd meg közönségedet, és népszerűsítsd termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

SEO optimalizálás

A WordPress kifinomult keresőoptimalizálási (search enginge optimalisation, azaz SEO) képességei miatt is igen népszerű. A keretrendszer különféle SEO-bővítményeket és funkciókat kínál, amelyek lehetővé teszik webhelyed tartalmának a keresőmotorok algoritmusainak szempontjai szerint való optimalizálását. Profi, erős SEO-val javíthatod vállalkozásod láthatóságát, előrébb juthatsz a keresési eredmények között.

Analytics integráció

A WordPress könnyen integrálható olyan elemző eszközökkel, mint a Google Analytics, lehetővé téve a felhasználói viselkedés és a beleegyezések kezelésének nyomon követését. Segítségével betekintést nyerhetsz abba, hogy a felhasználók hogyan és honnan lépnek kapcsolatba a webhelyeddel, ott milyen tevékenységet végeznek. Ez értékes lehet az adatvédelmi előírásoknak és a DMA-követelményeknek való megfelelés elérése és fenntartása szempontjából is.

A WordPress platform funkcióinak gyors átfutása, illetve a DMA jelentőségének összefoglalása után nézzük meg, milyen lépéseket kell tenned annak érdekében, hogy WordPress weblapod megfeleljen a digitális piacokról szóló törvény követelményeinek, különös tekintettel a hozzájáruláskezelésre.

Hozzájárulás kezelése WordPressben

A naprakész hozzájáruláskezelés lehetővé teszi, hogy céged honlapjának látogatói rendelkezhetnek személyes adataik felhasználásáról, valamint hogy megadhassák vagy visszavonhassák az adatkezelési tevékenységekhez való hozzájárulásukat. A hatékony hozzájáruláskezelés megvalósításához a korábban már említett Cookiebot CMP for WordPress beépülő modul használatát javasoljuk. A Cookiebot funkcionalitásában és alkalmazásában messzemenően képzett szakértőink gyorsan, megbízhatóan elvégzik neked az intergációt. Nézz szét ügynökségünk, a Klikkmánia honlapján, és kérj árajánlatot!

A Cookiebot CMP WordPress-bővítmény zökkenőmentesen beilleszthető a WordPress honlapokba, lehetővé téve a cookie-szalaghirdetések egyszerű létrehozását és testreszabását, a részletes hozzájárulási lehetőségek megvalósítását, valamint a felhasználói hozzájárulási beállítások nyomon követését. Ha te magad szeretnéd a feladatot elvégezni, megosztjuk veled az implementálás lépéseit:

  1. A WordPress adattárból telepítsd és aktiváld a Cookiebot CMP for WordPress beépülő modult.
  2. Végezd el a modul beállításait preferenciáidnak, illetve jogszabályi kötelezettségeidnek megfelelően. Ez mindenekelőtt a beleegyezések típusának, nyelvének, kialakításának és egyéb testreszabási lehetőségeinek kiválasztását jelenti.
  3. Add hozzá honlapodat a Cookiebot CMP irányítópultjához. Ez létrehoz egy szkriptet, amelyet a megfelelő helyre be kell illesztened weboldalad kódjába.
  4. Másold be a Cookiebot szkriptet a WordPress témaszerkesztő vonatkozó mezőjébe. Ez lehetővé teszi a Cookiebot CMP számára, hogy megvizsgálja és szabályozza honlapod cookie-beállításait.
  5. Válaszd ki az oldalon használt cookie-k és egyéb nyomkövetési technológiák különböző típusait, valamint az egyes típusokhoz tartozó hozzájárulási követelményeket.
  6. Tedd közzé a módosításokat, hogy a hozzájáruláskezelési funkciók életbe lépjenek. Ezzel WordPress honlapod már meg is felel a DMA előríásainak.
  7. Rendszeresen frissítsd cookie-beállításaidat és ellenőrizd a kínált beleegyezési típusokat, hogy folyamatosan megfelelj a GDPR-nak, a DMA-nak és más vonatkozó adatvédelmi előírásoknak.

Ha követed ezeket a lépéseket, és a Cookiebot CMP for WordPress modulját alkalmazod honlapodon, könnyedén elérheted a legfrissebb jogszabályoknak megfelelő hozzájáruláskezelést.

Nézd meg ezt a részletes videós útmutatót a Cookiebot CMP WordPress bővítmény telepítéséről és aktiválásáról:

Miért érdemes a Cookiebot-ot használni a WordPresshez?

A Cookiebot CMP magyarországi hivatalos partnereként a Klikkmániánál jól tudjuk, a modul használata számos előnnyel jár, ugyanis nem csak az adatvédelmi előírások betartását garantálja, hanem a felhasználói élményt is javítja.

Fedezd fel velünk a Cookiebot CMP legfontosabb funkcióit és előnyeit, vagy hozd létre önállóan a saját Cookiebot fiókodat! Ehhez használd ezt a partnereknek szóló linket. Ha ezt használod, akkor a Klikkmániához is bármikor fordulhatsz segítségért! Cookiebot partnerként láthatjuk a beállításaidat és ha elakadsz a Cookiebot közvetlen ügyfélszolgálatánál, akkor fordulhatsz hozzánk is. Mindez semmilyen extra költséggel nem jár, ugyanúgy csak a Cookiebot havi díját kell fizetned a saját céges és bankkártyás beállításaiddal.
Miért jó ez a Klikkmániának? Ha rajtunk keresztül regisztrálsz, akkor negyedévente jutalékot kapunk a partnereink után. Így tudjuk tovább erősíteni a szakértelmünket és támogatni ügyfeleinket.

Testreszabási lehetőségek: A Cookiebot CMP segítségével személyre szabhatod a hozzájárulási szalaghirdetés megjelenését és viselkedését, hogy az illeszkedjen a márkádhoz és a weboldal kialakításához, ezzel is fokozva a felhasználóbarát élményt.

Automatikus weboldal ellenőrzés: Időt és erőfeszítést takaríthatsz meg azzal, ha engedélyezed a Cookiebot CMP-nek a használt cookie-k és nyomkövetési technológiák automatikus szkennjeit.

Hozzájáruláskezelés: A Cookiebot CMP felhasználóbarát felületén az érvényes felhasználói hozzájárulások megszerzése, a felhasználói elköteleződés nyomon követéséhez és kezelése pofonegyszerű. A hozzájárulási szalaghirdetés segítségével növelheted felhasználóid bizalmát, miközben betartod a kapuőrök által meghatározott adatvédelmi törvényeket és előírásokat.

Többnyelvű támogatás: Kínálj lokalizált cookie-kezelési élményt a honlapodat felkereső  látogatóknak. Ebben segítségedre lesz a Cookiebot CMP, amely számos nyelvet támogat.

Rendszeres frissítések: Mivel a Cookiebot CMP automatikusan frissül, a modul használatával hosszútávon megfelelhetsz a mindenkori adatvédelmi előírásoknak.

Hogyan hozd ki a legtöbbet WordPress honlapodon a DMA megfelelőségi frissítéseiből?

A hozzájáruláskezelésen kívül más szempontokat is figyelembe kell venned az adatvédelmi megfelelés elérése és fenntartása érdekében:

  • Blogbejegyzések és landoló oldalak: Hozz létre olyan tartalmat, amelyben egyértelműen kommunikálod adatkezelési tevékenységedet, és tájékoztatást nyújtasz felhasználóidnak az őket megillető jogaikról, hozzájárulási lehetőségeikről. Tegyél közzé egyértelmű és könnyen hozzáférhető adatvédelmi szabályzatot, biztosíts lehetőséget a felhasználóknak a cookie-k kezelésére és ellenőrzésére.
  • Elemzés: Rendszeres elemzésekkel nyomon követheted a felhasználói hozzájárulási beállításokat, a beleegyezéskezelési beállítások hatékonyságát, illetve optimalizálhatod a Cookiebot beállításait a minél magasabb hozzájárulási arány eléréséért. 
  • Felhasználói élmény (UX): Győződj meg róla, hogy honlapod kialakítása és navigációja felhasználóbarát és intuitív. Könnyítsd meg felhasználóid számára a hozzájáruláskezeléssel kapcsolatos információk megtalálását, jogaik gyakorlását. Nyújts világos, tömör tájékoztatást adatkezelési tevékenységeidről, a hozzájárulási lehetőségekről, a felhasználói jogokról.
  • Adatvédelmi szabályzat: Tölts fel egy átfogó adatvédelmi nyilatkozatot vagy adatvédelmi szabályzatot, amely részletes információkat tartalmaz a honlapon zajló adatgyűjtésről és -felhasználásról, a felhasználók jogairól, azok gyakorlásának módjáról. Felhasználóidnak lehetőséget kell biztosítanod arra is, hogy a hozzájárulásukat bármikor visszavonják. Szükséged van segítségre? Próbáld ki a Cookiebot adatvédelmi szabályzat generátorát!

Hogyan követheted nyomon a DMA-val kapcsolatos megfelelőségi szintet a WordPress honlapon?

Az uniós törvényi követelményeknek való megfelelés biztosításához folyamatos elemzési és értékelési folyamatok szükségesek. Az állandó megfelelés fenntartása érdekében fontold meg a következő bevált gyakorlatok alkalmazását:

  1. Végezz rendszeres ellenőrzéseket. Győződj meg róla, weboldalad pontosan kommunikálja-e aktuális adatfeldolgozási tevékenységeit, beleértve azt is, hogy milyen adatokat milyen eszközökkel gyűjt.
  2. Rendszeresen ellenőrizd és frissítsd a hozzájáruláskezelési beállításokat, hogy azok törvényváltozás vagy új adatkezelési gyakorlat bevezetése esetén is helytálljanak.
  3. Vezess biztonságos és részletes nyilvántartást a felhasználói hozzájárulásokról, állj készen arra, hogy kérésre bizonyítékot szolgáltass a megfelelésről.
  4. Légy tájékozott a szabályozó hatóságok és a kapuőrök DMA-val kapcsolatos frissítéseiről, útmutatásairól, valamint más vonatkozó törvényekről és a hozzájáruláskezelési gyakorlatokról.

A megfelelőségi intézkedések aktív nyomon követésével és auditálásával azonnal kezelheted a lehetséges problémákat, bizonyítva céged adatvédelem iránti elkötelezettségét.

A Cookiebot CMP WordPress modul és a Google szolgáltatásai

A Cookiebot CMP egy Google által hitelesített hozzájáruláskezelési platform, így biztos lehetsz benne, hogy megfelel a Google követelményeinek, és rendszeresen frissül. Zökkenőmentesen integrálható a Google címkekezelővel (Google Tag Manager) és a Google beleegyezési móddal (Google Consent Mode).

A Cookiebot CMP és a Google Consent Mode integrációja révén tiszteletben tarthatod a végfelhasználók adatvédelmi preferenciáit, miközben minimálisra csökkentheted ennek a weboldalad hirdetési bevételére, elemzéséi eredményeire stb. kifejtett hatását.

Amint az integráció befejeződött honlapodon, a Cookiebot CMP automatikusan továbbítja a látogatók beleegyezését a Google felé. A Google ezután a végfelhasználó részletes beleegyezését használja fel a tag-ek megfelelő beállítására.

A Cookiebot CMP támogatja a tag-ek használatát, lehetővé téve a Google számára, hogy válaszoljon a Cookiebot CMP reamarketing és az analitikai tevékenységeire.

Összefoglaló és következő lépések

A digitális kapuőr vállalatok harmadik felekkel szemben támasztott, a DMA-megfelelőséggel kapcsolatos követelményeinek teljesítése megkerülhetetlen. Kulcsfontosságú minden uniós vállalatnak, cégnek, amely digitális marketing tevékenységet folytat, és amely saját közönségének eléréséhez a kapuőrök platformjaira vagy szolgáltatásaira támaszkodik.

Tedd meg a cikkünkben javasolt lépéseket, használd a WordPress CMS szolgáltatásait és előnyeit.

Integráld Cookiebot CMP-t, optimalizáld honlapod adatmegfelelőségét, maximalizáld online hirdetési kampányaidnak hatékonyságát, és nyerd el látogatóid bizalmát!


GYIK

Mi az a digitális piacokról szóló törvény (DMA)?

A digitális piacokról szóló törvény egy új jogszabály, amely az EU-n és/vagy EGT-n belül működő nagy technológiai vállalatokra vonatkozik. Célja a méltányosság javítása, az innováció érvényesítése és a verseny védelme a digitális piacokon. Előírásai az adatmegosztási folyamatokra és az átláthatóságra fókuszálnak.

A törvény hat olyan cégre vonatkozik közvetlenül, amelyeket az Európai Bizottság „kapuőrnek” nevezett meg. Azonban a kisebb vállalkozásoknak is meg kell ismerkedniük a törvénnyel, mert az közvetlenül érinti a kapuőrök által üzemeltetett főbb online platform és szolgáltatás üzleti használatát. Az uniós vállalatoknak be kell tartaniuk az olyan digitális szolgáltatók által meghatározott szabályozási követelményeket, mint a Google és az Amazon.

​Mikor lép életbe a digitális piacokról szóló törvény?

A digitális piacokról szóló törvény 2022. november 1-jén lépett hatályba, és a követelmények többségét 2023 májusától kezdik aktívan betartatni.

Kikre vonatkozik a DMA?

A digitális piacokról szóló törvény azokra a vállalatokra vonatkozik, amelyek nagy online platformokat üzemeltetnek, és megfelelnek bizonyos feltételeknek. E kritériumok közé tartozik a digitális piacokra gyakorolt jelentős hatás, a vállalkozások és a felhasználók közötti közvetítői szerepvállalás, valamint a tartós, az innovációra jelentős befolyást gyakorló piaci erő. Az ilyen platformokat az Európai Bizottság hivatalosan „kapuőrnek” nevezi megi, és a DMA értelmében fokozott szabályozási kötelezettségek és ellenőrzések vonatkoznak rájuk.

Jelenleg hat kapuőrt tartanak számon:

  • Alphabet (a Google és az Android tulajdonosa),
  • Amazon,
  • Apple (az App Store tulajdonosa),
  • ByteDance (a TikTok tulajdonosa),
  • Meta (a Facebook, Instagram, WhatsApp és mások tulajdonosa),
  • Microsoft (a LinkedIn tulajdonosa).

Melyek a digitális piacokról szóló törvény legfőbb előírásai?

A DMA konkrét kötelezettségeket ró a kapuőrökre, ideértve a tisztességtelen vagy versenyellenes gyakorlatok felszámolását, a platformon generált adatokhoz való hozzáférés biztosítását, az átjárhatóság biztosítását, valamint a saját vagy meghatározott partnereik szolgáltatásaival szembeni előnyben részesítés megakadályozását.

Milyen hatással van a digitális piacokról szóló törvény a vállalkozásokra?

A kapuőröknek lényeges változtatásokat kell végrehajtaniuk működésükben és folyamataikban, hogy megfeleljenek az új kötelezettségeknek. Ez jelentős technológiai, személyzeti és jogi erőforrás-befektetéseket igényel, ami potenciálisan megnövekedett működési költségekhez vezethet. Ezen túlmenően, a nem megfelelő platformokra kiszabott pénzbírság növeli a kapuőrök pénzügyi terheit, miközben a DMA-nak nem megfelelő harmadik felek – azaz pl. a felületeken hirdető vállalkozások – azt kockáztatják, hogy elveszítik a hozzáférést a kapuőrök platformjaihoz.

Miért van szükségem hozzájáruláskezelési megoldásra?

A DMA hozzájáruláskezelési előírásai megkövetelik a felhasználói adatgyűjtésre és -feldolgozásra vonatkozó, előzetes felhasználói hozzájárulás beszerzését. A kapuőröknek és a szolgáltatásaikat igénybe vevő cégeknek bizonyítaniuk kell, hogy érvényes felhasználói hozzájárulást szereztek. A beleegyezéskezelési megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy megfelelő módon és biztonságosan megszerezzék, tárolják és továbbítsák a felhasználói hozzájárulást a szabályozási követelmények teljesítéséhez.

Forrás: https://www.cookiebot.com/en/wordpress-cms-website-digital-markets-act-dma/

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!