Segíthetünk?

Blog

2024. február 02.

A Cookiebot támogatja a Google Consent Mode V2-t

Google Consent Mode tanúsítványával rendlkező Consent Management Platforms (CMP) hivatalos partnerként örömmel jelentjük be, hogy a Cookiebot CMP mostantól támogatja a Google beleegyezési mód 2024 márciusától kötelezővé váló 2-es verzióját.

Ez a frissítés a Google-termékeket használó ügyfeleink számára zökkenőmentes integrációs folyamatot garantál normál CMP-konfigurációnkkal. Miközben biztosítja, hogy CMP-nk továbbra is az élvonalban maradjon, továbbfejlesztett felhasználói élményt kínál azoknak a webhely-tulajdonosoknak, akik szeretnék elérni és fenntartani az egyszerű, automatizált megfelelést.

Mi az a Google hozzájárulási mód?

A Google hozzájárulási mód egy speciális funkció, amely lehetővé teszi webhelyed számára, hogy a felhasználók által adott hozzájárulás alapján személyre szabja a Google szolgáltatásait. Ez egy kulcsfontosságú eszköz annak biztosítására, hogy honlapod elemzési és marketingstratégiái igazodjanak az egyes felhasználók hozzájárulási döntéseihez, ezáltal áthidalva az adatvédelem és az adatvezérelt digitális hirdetések közötti szakadékot.

Ne felejtsd, honlapod hozzájárulás kezeléséért te vagy a felelős. Ha eddig nem tetted meg a megfelelő lépéseket, kérd szakértőink segítségét! A bármilyen weboldalba integrálható cookie-kezelő megoldás, a Cookiebot testreszabásával gyorsan és költséghatékonyan szavatoljuk, hogy eleget tegyél a gyakran változó nemzetközi szabályozásnak. Kérd a Klikkmánia ajánlatát még ma!

A Google hozzájárulási mód lehetővé teszi a Google Analytics és hirdetési szolgáltatásai számára, hogy átfogó adatokat gyűjtsenek (a felhasználói hozzájárulás megadása esetén), vagy csak anonimizált adatokat (a hozzájárulás megtagadása esetén) rögzítsenek. Így válik bizonyossá, hogy a személyazonosításra alkalmas adatok gyűjtése nem engedély nélkül történik.

2023 novemberétől a Google beleegyezési mód – az új verzióval, a V2-vel – egy átfogóbb jelzőeszközzé fejlődött. Segíti a webhelytulajdonosokat abban, hogy betartsák a globális adatvédelmi szabályokat, és automatikusan tiszteletben tartsák a felhasználók hozzájárulási preferenciáit.

Miért fontos funkció a Google beleegyezési mód?

Elsősorban azért, mert elősegíti a fenntartható digitális közeg kialakítását, amely tiszteletben tartja mind a vállalkozások adatközpontú hirdetésének szükségességét, mind az egyéni felhasználók magánéletét. Úgy tervezték, hogy világszerte megfeleljen az adatvédelmi törvényeknek, beleértve az EU általános adatvédelmi rendeletét (GDPR) és a digitális piacokról szóló törvényt (DMA), amelyek megkövetelik a végfelhasználók hozzájárulásának megszerzését a személyes adatok feldolgozása előtt.

Azáltal, hogy a Google szolgáltatások a felhasználók adatait azok hozzájárulási preferenciái alapján gyűjtik, a Google hozzájárulási mód lehetővé teszi, hogy a webhelyek teljes mértékben megfeleljenek a GDPR-nak. Közben továbbra is használhatnak olyan szolgáltatásokat, mint a Google Analytics, a Google Címkekezelő (GTM) és a Google Ads. Ez biztosítja a személyes adatok megőrzését anélkül, hogy megzavarná az üzleti modellt, amelytől számos internetes szolgáltatás függ.

Milyen változások várhatók a Google belegyezési mód V2-ben?

A Google hozzájárulási mód új kulcsbeállításai az ad_user_data és az ad_personalization. A két új kulcsbeállítás ugyanazon trigger alapján állítható be, mint az ad_storage.

Mire jó az ad_user_data Google hozzájárulási mód beállítása?

A Google beleegyezési módban az ad_user_data beállítása szabályozza, hogy a rendszer elküldje-e a személyes adatokat a Google egyik alap platform szolgáltatásának.

  • Az ad_user_data hozzájárulási állapotának két értéke van: megadva vagy elutasítva. Ezek tükrözik a felhasználói választásokat.

Mit kell tudni az ad_personalization Google hozzájárulási mód beállításáról?

A Google beleegyezési mód ad_personalization beállítása szabályozza, hogy az adatok felhasználhatók-e a hirdetések személyre szabásához (például remarketinghez).

  • Az ad_personalization két értéket tartalmaz: megadva vagy megtagadva. Ez közvetlenül kapcsolódik a felhasználó marketingcélú nyomon követéshez adott hozzájárulásához.

Példák arra, hogy az új Google beleegyezési mód beállításai hogyan hatnak a felhasználókra

1. példa:

Az ad_user_data engedélyezett, ha a felhasználó jóváhagyólag reagál adatainak a Google-lal való megosztására, miután jelezte ezt a választását egy szalaghirdetéssel való interakció során.

2. példa:

Az ad_personalization engedélyezett, ha a felhasználó hozzájárult a marketingcélú nyomon követéshez, miután jelezte ezt a választását egy szalaghirdetéssel való interakció során.

A Google beleegyezési mód változásaihoz való igazodás érdekében a Cookiebot támogatja a webhelyek számára 2024 márciusától kötelezővé váló új verzióját, ezzel garantálva, hogy ügyfelei e határidő után is a szükséges beleegyezési mód jellel rendelkezzenek. A Cookiebot vonatkozó frissítése biztosítja, hogy a két új attribútumra adott felhasználók beleegyezéseket a honlapok megfelelően jelezzék a Google felé.

Hogy jön a képbe a Klikkmánia?

A Cookiebot hivatalos partnereként minden segítséget megadunk neked, hogy céged honlapján március után is minden elvárásnak és jogszabálynak megfeleljen a hozzájárulás kezelés. Azt javasoljuk, mielőbb aktiváld a Google Consent Mode V2-t! Ez biztosítja ugyanis a Google hirdetési, mérési és személyre szabási funkcióinak folyamatos, zavartalan használatát. Ha bizonytalan vagy, netán kérdésed merül fel, írj nekünk, és szakértőink felveszik veled a kapcsolatot!

Cookiebot Certified Partner

Akár önállóan is létrehozhatod a saját Cookiebot fiókodat! Ehhez használd a partnereknek szóló linket – ha ezt használod, akkor a Klikkmániához is fordulhatsz segítségért! Hiszen Cookiebot partnerként láthatjuk a beállításaidat és ha elakadsz a Cookiebot közvetlen ügyfélszolgálatánál, akkor fordulhatsz hozzánk is. Mindez semmilyen extra költséggel nem jár, ugyanúgy csak a Cookiebot havi díját kell fizetned a saját céges és bankkártyás beállításaiddal.

Miért jó ez a Klikkmániának? Ha rajtunk keresztül regisztrálsz, akkor negyedévente jutalékot kapunk a partnereink után. Így tudjuk tovább erősíteni a szakértelmünket és támogatni ügyfeleinket.


GYIK

Milyen változások történtek a Google beleegyezési módjában?

A Consent Mode V2-vel a Google két új adattal bővítette keretrendszerét: az ad_user_data és az ad_personalization. Ezek kulcsfontosságúak a Google változó követelményeivel való kompatibilitás biztosításában, különös tekintettel a digitális piacokról szóló törvény (DMA) közelgő változásaira.

Miért történnek ezek a változások?

A Google beleegyezési mód 2-es verziójának bevezetésének célja, hogy minden Google-terméket használó Cookiebot ügyfelünk szabványos CMP-megvalósításunkat zökkenőmentesen integrálhassa honlapjába.

Milyen típusú implementáció használható?

Az új Google hozzájárulási mód paraméterei integrálhatók
– Google Tag Manager template-be,
– közvetlenül a webhely kódjába, de
– az alapértelmezett hozzájárulási mód is a TCF-ből (Transparency Consent Framework) származó adatokon alapul.

Hogyan érintik a változások a Cookiebot felhasználókat?

Győződj meg róla, hogy tájékozott vagy az aktuális változásokról, illetve hogy a beleegyezési mód új attribútumai megfelelően vannak-e implementálva a webhelyeden. Ez különösen fontos, ha Cookiebot előfizetőként a Google szolgáltatásait használod.

Hogyan ellenőrizhetem, hogy a beleegyezési mód megfelelően van-e implementálva honlapomon?

Kövesd a Google beleegyezési mód dokumentációjában felsorolt lépéseket, és használd ezt az útmutatót a hozzájárulási mód ellenőrzéséhez. Vagy bízd ránk a munkát, a Klikkmánia szakértői örömmel és gyorsan elvégzik az ellenőrzést, és megteszik a helyes beállításokat.

Forrás: https://www.cookiebot.com/en/google-consent-mode-v2-integration/

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!