Segíthetünk?

Blog

2022. augusztus 04.

10 bevált módszer a jól konvertáló landoló oldalhoz

Látogatókat terelni a landoló oldaladra szuper dolog – de még hátra van a munka oroszlánrésze: elérni, hogy konvertáló látogatók legyenek!

Íme 10 tipp és bevált recept ahhoz, hogy a látogatóból ügyfél legyen.

1. Bizonyosodj meg róla, hogy a landolód és a hirdetésed összhangban van

Ha valaki a hirdetésedre kattint, biztosítani kell őt arról, hogy ezt követően megfelelő oldalra érkezett. A landoló oldal szövegezése, színvilága, az ott használt képek és vizuális elemek mind biztosítják a látogatót arról, hogy jó helyen jár. Gondoskodj arról, hogy visszaköszönjön a hirdetés hangulata a landoló oldalon.

PRO TIPP: Ha több különböző hirdetést futtatsz, vagy egy hirdetésben eltérő címsorokat és leírásokat rotálsz, gondoskodj arról, hogy bármelyik megjelenése esetén visszaköszönjön az ott használt szöveg a landoló oldalon is.

2. Koncentrálj a hajtás fölötti részre

A “hajtás fölött” kifejezés még az újságpapírok idejéből származik. (Emlékszel még az újságpapírokra? 🙂 ) Manapság ezt a kifejezést a weboldal azon részére értjük, ami görgetés nélkül, az oldalra érkezve rögtön látható. Ez az oldalunk legértékesebb része, ki kell hozni belőle a legtöbbet!

A jól konvertáló landoló oldalakon a fő címsor, az ajánlat különlegessége és a CTA (vagyis a gomb) helye mindenképpen hajtás fölött van.

Figyelj oda, hogy még véletlenül se legyen zsúfolt a landoló oldal ezen része, de főképp arra ügyelj, hogy könnyen észrevehető és vonzó legyen a CTA, amit használsz.

3. A dizájn vezesse a látogató tekintetét

Kifejezetten ritkán készül annyira rövid landoló oldal, ahol nem lehetséges lejjebb görgetni. Ugyan a lényeges részt hajtás fölé érdemes terveznünk, mégis érdemes különféle dizájn trükkökkel megmutatni a látogatóknak például azt, hogy görgetés után is talál még tartalmat.

Különféle formák, képek, animációk mind mind jó megoldásnak bizonyulnak.

PRO TIPP: Ezekkel a trükkökkel ráadásul a CTA könnyebb megtalálását is segíthetjük. A legfontosabb például, hogy a gomb színe vonzza a tekintetet és a kinézete egyértelműen árulkodjon arról, hogy kattintható gombról van szó.

4. Mutasd be a termékedet/ szolgáltatásodat bevetés közben

Ha meg tudod mutatni a termékedet vagy szolgáltatásodot használat közben, a látogató könnyebben el tudja képzelni magát annak használata közben – és végülis ez lenne a cél, igaz? 

Akár fotókat, akár step-by-step animációkat vagy demo videókat használsz, rengeteget tettél azért, hogy kézzelfoghatóvá váljon amit kínálsz, és ne csupán felkeltse, de fent is tartsa a látogató figyelmét.

PRO TIPP: Ha jól használjuk, a gyakorlati bemutatóval minden kétséget eloszlathatunk, és növelhetjük hitelességünket is.

5. Ne használj menüsort

A landoló oldalakon a menüsornak köszönhetően csökken a CTA megtalálása és lekattintása. Az igazán jó landolók 1 célra fókuszálnak, ezért törekedni kell arra, hogy minden olyan elemet elkerüljünk az oldal tervezésénél, ami erről elveheti a látogató figyelmét.

Ne legyenek felesleges linkek (ideértve a menüsort is), és CTA-k, valamint ügyeljünk arra, hogy amennyiben több CTA is van, mindegyik egy azonos cél teljesülését támogassa.

6. Használd a közösség erejét

A legtöbb látogató már könnyedén kiszűri a tipikus marketing szövegeket (hidd el, már mindet hallották legalább egyszer). Amiből viszont sosem elég: a valódi ügyfél visszajelzések. 

Mitől hat valósnak egy visszajelzés? Leginkább attól, hogy a név mellett akár a fényképük, vagy lakhelyük (város) is megjelenik, sőt, ha igazán profik akarunk lenni, akkor a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást is megmutatjuk, akár használat közben. Bizony! Egy kép vagy videó a vásárlótól igazán hitelessé és személyessé teszi landolónkat.

7. Egyszerű és világos üzenetek

Egy kép többet mond ezer szónál – ugyanakkor vitathatatlan a megfelelő szövegek szerepe is.

Törekednünk kell arra, hogy rövid, érthető szövegeket használjunk, és ne írjuk tele az oldalunkat teljes szélességében és hosszában. Minimalizáljuk a bekezdések számát és a mondatok hosszát egyaránt.

PRO TIPP: Ha mégis nagyobb mennyiségű információt szeretnénk átadni a landoló oldalunkon keresztül, érdemes félkövér vagy színes betűket használnunk.

8. Csak gyorsan!

Minden ügyfelünknek elmondjuk: a betöltési sebesség mindennél fontosabb! Nagyjából 3 másodpercünk van, ha ennél hosszabb idő alatt tölt be a landoló oldalunk, jó eséllyel elveszítettük a látogatót.

Az üzenet egyszerűsítésén túl ezért is fontos, hogy az oldalunkat ne tömjük tele felesleges elemekkel, de legalább ilyen fontos a felhasznált képek méretének optimalizálása is. Oldalunk elkészülte után mindenképpen teszteljük azt a Google eszközével.

9. A megfelelő eszközökre tervezzünk

Egyre több ember böngészi az internetet mobilról, ezért megkerülhetetlen ez a kérdés a tervezés során. A képernyők kisebbek, a betöltési sebesség még fontosabb és az interakciós lehetőségek száma is csökken ennek köszönhetően.

Jellemzően azt tanácsoljuk: ne arra törekedjünk, hogy megfelelően látható legyen az oldalunk mobilon is, hanem ez az eszköz legyen a kiindulópont! Az úgynevezett “mobile-first” szemlélet mára már nem jó tanács csupán, hanem kötelező szempont a tervezésnél.

10. Tesztelj, figyelj és korrigálj

Az A/B tesztelés a legegyszerűbb és legjobb módja a konverziók maximalizálásának. Kipróbálnál egy máshogy megfogalmazott címsort? Feltennél egy kérdést a látogatóknak, de nem tudod, hogy reagálnának erre? A főnököd ragaszkodik ahhoz, hogy a CTA gomb neon rózsaszín legyen? Tesztelj és megkapod a válaszokat ahelyett, hogy a gondolataidra vagy saját ízlésedre támaszkodnál.

Ijesztőnek és nehézkesnek tűnhet a tesztelés, de egyrészt ma már több eszköz is rendelkezésünkre áll ehhez, másrészt biztosan állítjuk: megtérül a rászánt idő és energia.

Összességében tehát látható, hogy egy landoló oldal sokszor jobban támogatja a kampány céljainkat a meglévő weboldalunknál. Ahhoz azonban, hogy elérjük a kívánt eredményeket, érdemes a fenti pontokat figyelembe venni a landoló oldal kialakításánál.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Biztosítási és pénzügyi szektorban végzett munkái során ismerte fel, hogy a megfelelően megválasztott és alkalmazott kommunikáció az értékesítési siker kulcsa. A kommunikációban elmélyedve az online kommunikáció felé fordult, majd végül az Edutus Főiskola online marketing képzése során megbizonyosodott arról, hogy a munkáját is ezen a vonalon kívánja végezni. A tanulás és a fejlődés minden területen fontos számára. Érdeklődéssel fordul a különféle marketing eszközök felé, de úgy látja, az online marketingé a jelen és a jövő.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!