Segíthetünk?

Blog

2021. június 03.

A Google Ads bevezeti a havi költési limitet

A Google nemrég bejelentette, hogy június 1-jétől a hirdetők fiókszinten beállíthatják a havi költési limitet. Azoknak a kampánymenedzsereknek, akik több kampányt is futtatnak a fiókban, hasznos lesz ez az újítás, hiszen könnyebben tudják betartani a havi költségkeretet. 

Mi az a Google Ads havi költési limit?

Ez a funkció nagyon hasonlít a facebookon található élettartamra szóló költségkeret beállításra, amikor egy adott időtartamra tudjuk megadni, hogy pontosan mennyit szeretnénk költeni. A Google Ads havi költési limit lehetővé teszi, hogy egy fiókszintű költési limitet állítsunk be, a napi költségkeret tetejére. Azzal számolni kell, hogyha alacsony fiókszintű limitet állítunk be és több kampány is fut a fiókban, ezzel korlátozhatjuk a teljesítményt. 

Hogyan működött a Google Ads költés a havi költési limit előtt?

A havi költségkeret korlátozás előtt a Google Ads minden kampányának rendelkeznie kellett egy meghatározott napi költségkerettel. Az átlagos napi költségkeret az a naponként felhasználható átlagos összeg, amelyet beállítunk az egyes hirdetési kampányokhoz. Ez az érték jelzi, hogy hozzávetőleg mekkora összeget szeretnénk elkölteni a hónap egyes napjain.

Előfordult, hogy a kampány költségei megváltoztak, de soha nem kellett többet fizetni, mint a napi költséghatár egy adott napon (ez a legtöbb kampány esetében az átlagos napi költségkeret kétszerese) illetve a a havi költséghatár egy adott hónapban (ez a legtöbb kampány esetében az átlagos napi költségkeret 30,4-szerese).

A havi költési limit megvalósításához, továbbra is be kell állítani a napi költségkereteket. 

Hogyha nem vagyunk benne biztosak, hogy a havi költési korlát megfelelő megoldás lesz számunkra, akkor egy gyors összehasonlítással segítünk dönteni, hogy hogyan működnek a kampányok ezzel az új funkcióval és anélkül. 

Napi költségkeretek havi fiók költési limit nélkül

Ez az a megoldás, amit jelenleg is használunk, ismerünk és bizonyos esetekben szeretünk is. 

Előnyök:

  • Kevésbé korlátozott: Ezek a kampányok kevésbé korlátozottak, mint a havi ráfordítással rendelkező kampányok, hiszen a Google a napi költségkeret veszi figyelembe, ami enged neki mozgásteret. 
  • A napi költségkeret bármikor módosítható (ez egyébként a havi költési korlátokra is vonatkozik)
  • A havi korlátokkal ellentétben a napi költségkereteket kampányszinten határozzuk meg. Tehát kampányonként kezelhetjük a kiadásokat, ha az egyik elsőbbséget élvez a másikkal szemben. 

Hátrányok:

  • Mivel a napi költségvetést rugalmasan kezeli a rendszer, így nehezebb a kiadásokat kordában tartani.
  • Sokan kampányonként kezelik a költségkereteket, azonban ha nagyobb fiókkal rendelkezünk, akkor már nehéz lesz nyomon követni az egyes költségvetéseket.
  • A túl alacsonyra beállított napi költségkeret, ugyanolyan korlátozást jelent, mint az alacsony havi költési korlát, mivel ezek bármelyike miatt kampány kevesebb megjelenést eredményez és a költségkeret miatt a megjelenítési arány is csökken.

Napi költségkeretek havi fiók költési limittel 

A napi költségkeretek mellett, állítsuk be a fiók költési limitet is. Ez úgy működik, hogy a Google algoritmusa a napi költségkeretet használja a kampányszintű ráfordításhoz és ajánlatokhoz, miközben egyidejűleg követi a fiók összes kiadását, hogy tartsuk a havi költségkeret korlátot. 

Előnyök:

  • Végre kezelhetjük, hogy pontosan mennyi akarunk költeni Google Ads-ben
  • Akár egy, vagy több kampányt kezelünk, nem kell pontosan meghatározni, hogy hol merülnek fel a kiadások, hogy megállítsuk azt. 
  • Bizonyos szempontból a havi költési korlát extra biztonságérzetet ad, hogy biztosan nem lesz túlköltés a fiókban 
  • Hogyha eddig óvakodtunk attól, hogy a Google automatizált eszközeit használjuk, mint például az intelligens ajánlattételt vagy az intelligens kampányokat, az új fiókszintű havi költési korlát elérhetőbbé teszi ezeket a funkciókat, mivel tudjuk, hogy továbbra az összköltség marad a fókuszban.

Hátrányok:

  • Ha a költési korlát olyan alacsony, hogy a kampány a hónap felénél eléri, akkor a hirdetések a hónap hátralévő részére leállnak. 
  • Nehéz lehet nagyobb fiókoknál kezelni, ha több napi költségkeret is kell módosítani a havi kiadási korlát felett. 
  • Időt kell szánni a beállításra, mivel ez nem egy “beállítjuk és elfelejtjük” dolog. Érdemes ellenőrizni a korábbi kiadásokhoz képest, hogy nem túl magas-e a limit, vagy alacsony.

Hogyan állíthatjuk be a havi költési limitet a Google Ads szolgáltatásban

Mivel ez fiókszinten van megadva, így más helyen kell keresnünk, mint például a napi költségkereteket.

  1. A Google Ads felületén a jobb felső sarokban kattintsunk a  Számlázás ikonra
  2. A bal oldali menüben kattintsunk a Beállítások ikonra
  3. A beállításokon belül pedig látni fogjuk a havi költési korlát beállítás lehetőséget

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!