Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A GA4 javítja a fizetett forgalom hozzárendelési modelljét

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.06.18.

A Google frissítést vezet be a Google Analytics 4 (GA4) attribúciós modelljeibe, hogy pontosabban elismerje a fizetett keresési kampányok szerepét a konverziók elérésében.

Ez  frissítés egy olyan problémát kezel, amelynél a konverziókat, amelyeket a fizetett keresési kattintásokhoz kellett volna rendelni, néha helytelenül az organikus kereséshez rendelték.

Ez az attribúciós modell frissítés a GA4-ben azt a célt szolgálja, hogy a hirdetők pontosabb adatokat kapjanak és megalapozott döntések hozhassanak. 

Jelenleg a fizetett keresési kattintást azonosító „gclid” paraméter nem mindig marad meg az oldalak közötti nézetek során.

A közelgő frissítés úgy módosítja a GA4 kampányadatainak rögzítését, hogy az minden új oldal első eseményére vonatkozzon. Ha a felhasználók más csatornán keresztül térnek vissza, az attribúció ennek megfelelően frissül.

Az attribúciós javítás növelheti a fizetett keresési kampányokból származó konverziók számát.

Ez hatással lehet a hirdetők kampányköltségvetésére és költésére. A Google javasolja a költségvetési korlátok felülvizsgálatát és kiigazítását, mielőtt a frissítés a következő két hétben megjelenik.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet