5 új funkció érkezik a GA4-be
A Google bejelentette a Google Analytics 4 frissítéseit. Az elkövetkező hónapokban javulni fog a cross-channel jelentéskészítés és költségtervezés, az AI által generált betekintés (insights), valamint a Chrome Privacy Sandbox támogatása, integrációja.
1. Harmadik fél hirdetési adatai (Third-party ad data) – A felhasználók közvetlenül a GA4-be importálhatnak hirdetési adatokat Pinterestről és Redditről. A nem Google-kampányadatok szerepelnek majd a csatornák közötti teljesítmény jelentésben, és az Analytics forgalmi forrás (traffic source) dimenzióihoz lesznek hozzárendelve olyan mérőszámokkal, mint az “ads cost”, “ads clicks” és az “ads impressions”.
2. Csatornák közötti (Cross channel) költségtervezés: A Google béta verzióban szerepelni fog a csatornák közötti költségvetés tervezési funkció is. A vállalat szerint ez tartalmazni fog egy előrejelzési jelentést, amely nyomon követi a tervezett teljesítményt a kitűzött célhoz (például a bevételhez) képest.
3. Campaign Manager 360: A GA4 megkezdi az összesített megjelenítések importálását az összekapcsolt Campaign Manager 360-fiókokból a hirdetési munkaterületre.
4. Saját AI: A GA4 saját mesterséges intelligencia motort is kap, amely “dimenziók és mérőszámok számtalan kombinációjában” képes mintákat találni, és azokat közérthető nyelven jelenteni.
5. Cookie nélküli mérés: A GA4 még ettől az évtől elkezdi támogatni a Chrome Privacy Sandbox API-kat, “hogy biztosítsa továbbra a közönségelérést és a hatékonyan méréseket harmadik féltől származó cookie-k nélkül is”.
Forrás: https://searchengineland.com/ga4-5-new-features-443682