Segíthetünk?

Blog

2022. október 26.

Útmutató az üzleti Facebook oldal létrehozásához

Miért fontos a vállalkozásoknak a Facebook közösség? Mert az üzleti oldal segítségével kapcsolatba léphetsz az ügyfelekkel, a potenciális érdeklődőkkel és kulcsfontosságú információkat oszthatsz meg a vállalkozásról, termékekről, szolgáltatásokról és közelgő eseményekről. A Facebook közösség felépítése, pedig hatékony módszere a potenciális ügyfelek elérésének.

Szeretnéd, hogy többen megtalálják vállalkozásodat a Facebookon? Ebben a cikkben megmutatjuk neked hogyan hozz létre üzleti Facebook oldalt, optimalizálási tippekkel és javasolt funkciókkal. Abban az esetben is hasznos végigolvasni, ha már van üzleti Facebook oldalad, hiszen lehetnek olyan beállítási tippek amelyeket még nem végeztél el.

Kezdjünk hozzá személyes Facebook profilod használatával

Először nézzük meg, hogyan hozhatsz létre Facebook üzleti oldalt személyes profilod segítségével. Ez abban az esetben ajánlott, ha nem szeretnél sem Business Managert, sem Business Suite-ot használni az oldal kezeléséhez. Később bármikor áthelyezheted az oldalt a Business Managerbe.

#1 Nézzük meg a saját, személyes profilodat

Nyisd meg a Facebook oldalad, és kattints  a zászló ikonra a felső menüsorban. Ezután kattintson az Új oldal létrehozása gombra a bal oldali menüben. A rendszer automatikusan átirányítja a Facebook Oldal létrehozása előugró ablakára.

#2: Add meg az alapvető oldalinformációkat

Ezután adja meg a vállalkozásával kapcsolatos alapvető információkat. Írja be az oldal nevét és ha zöld pipát látsz az azt jelzi, hogy a megadott név megfelel a Facebook oldalnévszabályainak. Például az oldal nem tartalmazhat helytelen nagybetű használatot, szlogent, írásjeleket, szimbólumokat és a Facebook nevének bármilyen variációját. Válassz ki legfeljebb három kategóriát, amelyek körülírják a vállalkozásod. Írj be egy, vagy két kulcsszót a lehetőségek böngészéséhez.

A leírás mezőbe írj tömör bevezetőt a vállalkozásról.  Ehhez mindössze 255 karakter lehetőséged van, így fordíts rá kellő figyelmet, hiszen ez egy nagyszerű hely egyedi ajánlatok bemutatására. A leírás az oldal legtetején lévő Névjegy részben fog megjelenni.

Ha végeztél, kattints az Oldal létrehozása gombra. Vedd figyelembe, hogy bármikor visszatérhetsz és frissítheted, vagy szerkesztheted a megadott információkat.

#3: Facebook oldal képeinek feltöltése

Az oldal létrehozása után néhány új lehetőség jelenik meg a képek feltöltésére. Adj hozzá egy profilfotót, amelyet ügyfeleid könnyen felismerhetnek és a vállalkozáshoz társítható– például logót, terméket, tartózkodási helyet, vagy saját profilképet (amennyiben az oldal közszereplőt képvisel).

Vedd figyelembe, hogy a Facebook négyzet alakú, 180 x 180 pixeles kép használatát javasolja a profilképekhez. És ne feledje, hogy körként jelenik meg, így a sarkok automatikusan eltűnnek.

Ezután válassz egy borítóképet, aminek segítségével többet tudhat meg ügyfeled a vállalkozásról. A borítóképen megjelenhet néhány termék, az üzlet képe, csapatkép vagy az aktuális ajánlat. Bár jó ötlet a profilfotó konzisztens megőrzése, ugyanakkor javasolt a borítókép időszakhoz, akcióhoz kötött cseréje is.

A Facebook 1640 x 856 pixel méretű kép feltöltését javasolja a borítóképhez (Cover). Fontos azonban megjegyezni, hogy a borítókép különböző méretekben jelenik meg asztali számítógépen és mobileszközön. A jobb felső sarokban lévő kapcsolóval megtekintheted a borítókép előnézetét mindkettőn (desktop és mobil nézet). Ha minden kép és felirat jól látszik mindkét nézetben és végeztél a beállításokkal, akkor kattints a Mentés gombra.

#4: Csatlakoztasd Facebook oldaladhoz a WhatsApp elérhetőséged

Ezután megjelenik egy lehetőség a Facebook oldal és a WhatsApp üzleti fiók összekapcsolására. Ez egy opcionális lépés, amelyet most elvégezhetsz, de később is visszatérhetsz.

Ha mégis összekapcsoltad a WhatsApp üzleti fiókod, vedd figyelembe, hogy bárki, aki felkeresi Facebook oldalad, látni fogja a WhatsApp számod is. Ezenkívül hozzáadhatsz egy WhatsApp gombot az oldalhoz, amit később elhelyezhetsz bizonyos bejegyzésekben, vagy WhatsApp hirdetéseket futatthatsz, hogy több potenciális ügyfelet érhess el.

#5: Válassz felhasználónevet Facebook oldalhoz

Az oldal beállítása után először válassz felhasználónevet. Ideális esetben a felhasználónév tartalmazza a vállalkozás nevét, vagy domain nevét, vagy annak egy részét. Ezenkívül konzisztensnek kell lennie a közösségi média csatornához, hogy az ügyfelek könnyen megtaláljanak és megcímkézhessék vállalkozásod.

Kattints a @Felhasználónév létrehozása hivatkozásra, és add meg a használni kívánt felhasználónevet. Mivel a felhasználóneveknek egyedinek kell lenniük, hibaüzenet jelenik meg, ha a kiválasztott név már foglalt. Ha megtalálod a megfelelőt, kattints a Felhasználónév létrehozása gombra. Vedd  figyelembe azt is, hogy a beállított felhasználónév megjelenik az URL-ben, így: https://facebook.com/felhasználónév

#6: Adj az oldalhoz cselekvésre ösztönző gombot 

Ezután döntsd el, hogy melyik cselekvésre ösztönző (CTA-Call To Action) gombot szeretnéd hozzáadni az oldalhoz. Kattints a Gomb hozzáadása gombra a bal felső sarokban, és válassz egyet az elérhető CTA-k közül.

A vállalkozásod számára legjobb megoldás attól függ, hogy mit szeretnél elérni:

  • A közönség növeléséhez válaszd a Követés vagy a Regisztráció lehetőséget.
  • Az ügyfelekkel való beszélgetés megkezdéséhez válaszd a Hívás most, a Kapcsolatfelvétel, az Üzenet küldése, az E-mail küldése vagy a WhatsApp-üzenet küldése lehetőséget.
  • Ha szeretnéd elérni, hogy az emberek kapcsolatba lépjenek az webhelyeddel, vagy alkalmazásoddal, válaszd a További információ vagy az Alkalmazás használata lehetőséget.
  • Az eladások növeléséhez válaszd a Vásárlás a webhelyen, a Rendelés indítása vagy a Foglaljon most lehetőséget.

#7: Adj meg adatokat a vállalkozásról

Bár már hozzáadtad a vállalkozásod leírását az oldaladhoz, meg kell adnod kapcsolatfelvételi adatokat is, hogy az ügyfelek többet megtudhassanak a vállalkozásodról. Görgess le az Információk és beállítások megadása részhez, vagy kattintson a Beállítások/Oldaladatok szerkesztése lehetőségre a bal oldali menüben.

Ezután add meg a lehető legtöbb adatot, például a webhely és telefonszám. Ha vállalkozásának van nyilvános irodája, üzlete vagy fizikai székhelye, add meg a nyitvatartási időt és a helyadatokat.

#8: Válassz egy Facebook sablont

Alapértelmezés szerint a Facebook oldalak alapértelmezett sablont használnak. De választhatsz egy másikat is, amely hatékonyabban reklámozza a vállalkozásod.

A bal oldali menüben válaszd a Beállítások lehetőséget. Ezután kattints a Sablonok és lapfülek elemre. A lapok részben kattints a szerkesztés gombra. Ezután böngészhetsz a rendelkezésre álló lehetőségek között, hogy megtaláld a vállalkozásodhoz legjobban passzoló felületet.

Ha például termékeket szeretnél eladni az oldalon, akkor válaszd a vásárlás sablont. Ha szolgáltatásalapú vállalkozást működtetsz, használd inkább a Szolgáltatások sablont.

Ezután tekintsd át az oldalon megjelenő lapokat. Kikapcsolhatod azokat, amelyeket nem kívánsz használni, és a fennmaradóakat olyan sorrendbe helyezheted, amely a legjobban működik az vállalkozásod számára. Bármikor újra megtekintheted őket, és újra bekapcsolhatod az inaktív lapokat.

#9: Mutasd be Facebook oldalad

Itt az idő, hogy  növeld a közönséged és használatba vedd az oldalt. Görges le az Oldal bemutatása részhez, és kattints az Üdvözlő bejegyzés létrehozása gombra. Alternatív megoldásként kattints a Bejegyzés létrehozása gombra az oldal tetején. Használd ki a lehetőséget, hogy üdvözölhesd követőid és ügyfeleid, mutasd be nekik vállalkozásod és mondd el mire számíthatnak, ha követnek téged.

Ezután kezdj el embereket meghívni az oldaladra. Az Ismerősök meghívása gombra kattintva megkérheted barátaid, családtagjaid, munkatársaid és más személyes kapcsolataid, hogy kövessék az oldalt. Vedd figyelembe, hogy ez a lehetőség nem hívja meg automatikusan az összes ismerősöd. Ehelyett kiválaszthatod azokat a személyeket, akiket meg szeretnél hívni az oldalra.

#10: Új Facebook oldaladminisztrátor hozzáadása

Még akkor is, ha üzleti oldalad nagyrészt egyedül kívánod kezelni, nagyon fontos, hogy legalább +egy adminisztrátort adj hozzá. Így ha bárkit – akár téged is – bármilyen oknál fogva letilt a Facebook, akkor még mindig van olyan személy, aki az oldaladat kezelni tudja és hozzáfér a beállításokhoz. 

Újabb adminisztrátor hozzáadásához válaszd ki a beállításokat az oldal bal oldali menüjéből. Ezután válaszd a Szerepkörök az oldalon lehetőséget. Az új szerepkör kiosztása részben módosítsd a beállítást Adminisztrátorra. Ezután írja be a hozzáadni kívánt barát/munkatárs/családtag nevét. (természetesen olyan személyt kell megadnod, aki rendelkezik Facebook profillal.)

Vedd figyelembe, hogy a hozzáadott adminisztrátorok automatikusan ugyanazokat az engedélyeket kapják, mint Te. Ha más jogosultságot szeretnél hozzáadni, akkor változtasd meg a lehetőségeket (szerkesztő, moderátor, elemző, hirdető)

Itt szeretnénk megjegyezni, hogy az új Facebook oldalélmények beállítással ezek a funkciók megváltoznak. Az új felületen már csak 2 féle beállítási lehetőség lesz elérhető: Facebook szintű hozzáférés (ez olyan mint az adminisztrátor) és feladatszintű hozzáférés. Bővebben itt olvashatsz az új oldalakhoz kötött hozzáférésről Facebook új oldalak – jogosultságok

Ez a blogcikk a 2022. szeptemberében elérhető információkat és beállításokat veszi alapul.

#11: Helyezd át Facebook oldalad Business Managerbe

Kezelheted személyes fiókoddal továbbra is az üzleti oldalt, ha azonban el szeretnéd különíteni a személyes és a szakmai tevékenységet, áthelyezheti az oldalt a Business Managerbe.

Ehhez kövesd a következő lépéseket. Nyisd meg a Facebook oldalt – azt amelyiket kezelni szeretnéd. A bal oldali menüsoron válaszd a Business Suite lehetőséget. Ez átnavigál egy új – de lehet számodra már ismerős – kezelési felületre. Itt – szintén a bal oldali menüsorban – válaszd az Összes eszköz lehetőséget, majd az Oldalbeállítások (fogaskerék ikonnal jelölt) lehetőséget. Ekkor egy újabb kezelési felület jelenik meg. Itt a bal felső sarokban található FB melletti három vízszintes vonalra kattintva tudsz további lehetőségeket elérni.

Válaszd a Vállalkozás beállításai (fogaskerék ikonnal jelölt) lehetőséget. Ezt követően megjelenik a Vállalkozáskezelő. Amennyiben már korábban létrehoztál egy Vállalkozáskezelő felületet – vagy akár több vállalkozáskezelő felülethez is hozzáférsz, mert például kezeled ezeknek a felületeit és jogosultságot kaptál hozzá – akkor válaszd ki, hogy az adott céges Facebook oldalt melyik, már meglévő felülettel szeretnéd összekötni. 

Ha nincs még Vállalkozáskezelő felület, akkor a Vállalkozás létrehozása gombbal tudsz létrehozni egyet.

Miután kiválasztottad, vagy létrehoztad a Vállalkozáskezelőt, akkor a következő felületen újabb beállítási lehetőségek várnak. A bal oldali menüsorban válaszd ki a Fiókok/Oldalak lehetőséget. Itt a hozzáadás gombra kattintva, írd be a céges Facebook oldal elérhetőségét (linkjét). Ekkor felkínálja az adott céges Facebook oldal hozzáadását a Vállalkozáskezelőhöz, de győzödj meg arról, hogy jó oldalt választasz ki (ellenőrizd a nevet, profilképet stb.) és amennyiben adminisztrátora vagy a Facebook oldalnak, így a hozzáadás azonnal jóváhagyásra kerül.

Hogyan hozzunk létre egy Facebook üzleti oldalt: Lépésről lépésre bemutató az üzleti beállítások használatával

Most nézzük meg, hogyan hozhatsz létre Facebook üzleti oldalt közvetlenül a Vállalkozás beállításainak segítségével. Ha csapattal dolgozol, vagy több Meta üzleti eszközt kell kezelned, ez a munkafolyamat a legjobb választás.

#1: Nyisd meg az Üzleti beállításokat

Ha a Business Suite-ot használsz, akkor nyisd meg a bal felső sarokban található legördülő menüt, és kattints az üzleti fiók melletti fogaskerék ikonra. Ha a Vállalkozáskezelőből indulsz, válaszd ki az üzleti fiókot, és kattints a fogaskerék ikonra a bal alsó sarokban.

A bal oldali menüsorban válaszd az Oldalak lapot. Ezután kattints a kék Hozzáadás gombra egy új legördülő menü megnyitásához. Kattints az Új oldal létrehozása lehetőségre, ha új oldalt szeretnél létrehozni egy vállalkozás számára.

#2: Hozd létre a Facebook üzleti oldaladat

Ezután válaszd ki azt a kategóriát, amely a legjobban illik a létrehozni kívánt oldal típusához. Itt számos lehetőség közül választhatsz.

Ezután válassz nevet az oldalank – ideális esetben a vállalkozás, a márka, a szervezet vagy a Te saját neved (ha közszereplő vagy). A legördülő menüből válaszd ki az oldalt leíró kategóriát. Ezután kattints az Oldal létrehozása gombra.

#3: Fejezd be az üzleti oldal beállítását

Az új oldal a létrehozás után megjelenik az Üzleti beállítások oldallistájában. Kattints az Oldal megtekintése gombra a bal felső sarokban a beállítási folyamat befejezéséhez. Bármikor visszatérhetsz  a Business Suite vagy a Business Manager oldalra, és hozzáférhetsz új oldal adataihoz és módosíthatod azokat.

Használd a már korábban részletezett beállítási folyamatokat a befejezéshez, azaz

  • Csatlakoztasd az oldalt WhatsApp üzleti fiókodhoz, vagy töröld ezt a lehetőséget.
  • Válassz olyan felhasználónevet, amely egyedi a vállalkozás számára, és minden csatornán egységes.
  • Írj rövid leírást a vállalkozásról
  • Add meg a vállalkozás adatait, például webhely, telefonszám, nyitvatartási idő és helyét.
  • Tölts fel egy profilfotót és egy borítóképet, amely megfelel az ajánlott méreteknek.
  • Válassz sablont az oldalhoz, és állíts be a lapokat igényeidnek megfelelően.
  • Tegyél közzé egy bemutatkozó bejegyzést, és hívd meg barátaid, hogy kedveljék az oldalt.

#4: További tagok hozzáadása az üzleti oldalhoz

Ha adminisztrátorokat, vagy kezelőket szeretnél hozzáadni az oldalhoz, lépj vissza a Vállalati beállításokhoz. Nyisd meg a Fiókok legördülő menüt, és válaszd az Oldalak lehetőséget. Keresse meg az új oldalt a listában – vagy azt amelyikhez további embereket szeretnél adni – és kattints  a Személyek hozzáadása gombra. Ezután válaszd ki a hozzáadni kívánt személyeket.

A hozzáadott embereknél egyenként választható a  szükséges hozzáférés – például tartalmat tehet közzé, válaszolhat kezelheti a kommenteket stb. – anélkül, hogy teljes irányítást biztosítasz számukra az oldalad felett.

Optimalizálási tippek új Facebook üzleti oldalhoz

Vállalkozásod hatékonyabb marketingjéhez használd az alábbi optimalizálási tippeket.

#1: Kapcsold össze vállalkozásod Facebook és Instagram fiókját

Ha azt tervezed, hogy vállalkozásod az Instagram felületén is jelen lesz, akkor kapcsold össze a két fiókot. Ha még nincs Instagram fiókod, akkor hozz létre egyet az Instagarm felületén. Nyisd meg Facebook oldalának beállításait, és válaszd az Instagram lehetőséget a bal oldali menüből. Ezután kattints a Fiók csatlakoztatása gombra.

Válaszd ki, hogy az Instagram üzenetei megjelenjenek-e a Meta postafiókjában, majd kattints  a Folytatás gombra. Ezután jelentkezz be a vállalkozása Instagram fiókjába és fejezd be a kettő összekapcsolását az Instagram felületén.

Miután csatlakoztattad a két felületet, a Meta postafiókjában kezelheted a Facebook és az Instagram bejegyzéseket és üzeneteit. A Business Suite szolgáltatásból is közzéteheted és ütemezheted a tartalmat mindkettőre.

#2: Adj hozzá Facebook és Instagram boltokat

Ha vállalkozásod online értékesít termékeket, akkor Facebook oldalad és az Instagram fiókod is használhatod az eladások növelésére. Nyissa meg a Kereskedelemkezelő alkalmazást a Business Manager, vagy a Business Suite alkalmazásból. (Ennek a felületnek a létrehozását egy következő blogcikkben fogjuk bemutatni nektek.)A Meta Facebook felületén itt érhettek el további infókat ehhez Bolt beállítása Facebookon és Instagramon

Ezután beállíthatod webshopod az egyik, vagy mindkét csatornán, és létrehozhatsz katalógusokat, amelyeket hirdetésekhez használhatsz. Illetve a bejegyzésekben is használhatod a termékmegjelölést.

#3: Szolgáltatások, találkozók vagy rendelések beállítása

Ha a vállalkozásod szolgáltatásokat kínál, nem pedig termékeket, akkor ezeket az üzleti oldaladon keresztül reklámozni tudod. Például, ha éttermet vagy kávézót üzemeltetsz, akkor először válasszd ki az Étterem oldalsablont. Ezután kapcsold be a menü lapot az oldalon, és töltsd fel a kínálatod.

A szolgáltatások népszerűsítéséhez válaszd az Üzleti oldal sablont, és kapcsold be a Szolgáltatások lapot. Ezután lépj az oldalára, kattints a Továbbiak legördülő menüre, és válaszd a Szolgáltatások lapot. Mindegyik szolgáltatáshoz írhatsz leírást, megjelenítheted az árat és az időpontot.

Ha engedélyezni szeretnéd, hogy az ügyfelek a Facebookon keresztül foglalhassanak időpontot, módosítsd az oldaladon található CTA gombot, Foglaljon most lehetőségre. Csatlakoztathatsz harmadik féltől származó foglalási eszközt, vagy engedélyezheted az embereknek, hogy foglaljanak a Facebookon.

#4: Használj Business Suite szolgáltatást a tartalom rendszeres közzétételéhez

Ha több követőt szeretnél bevonzani, elkötelezni és elérni, akkor fontos hogy a social marketing stratégiád rendszeres posztolást is tartalmazzon. A Business Suite segítségével közzéteheted, vagy ütemezheted a bejegyzéseket és történeteket Facebook oldaladon és az Instagram felületére is. Használd az optimális időzítés ajánlatot, hogy megtaláld a legjobb napokat és időpontokat a közönség eléréséhez.

#5: Tekintsd meg a Business Suite elemzési adatait

Célok meghatározásához és az oldal előrehaladásának nyomon követéséhez használd a Business Suite elemzési  adatait. Miért van erre szükség? Mert ennek segítségével tudod nyomon követni, hogy elérted-e a kívánt célokat és bizonyosodhatsz meg arról, hogy jó úton haladsz-e vagy sem. 

Végső következtetés

Néhány perc alatt létre lehet hozni egy üzleti profilt, de ahhoz, hogy ki tudd használni és maximalizálni tudd az oldal üzleti értékét, fontos, hogy minden olyan finombeállítást elvégezz, amire a felület lehetőséget ad a vállalkozásod számára.

Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából? Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

20 éves kereskedelmi és ügyfélszolgálati tapasztalattal rendelkezem, ezen idő alatt több száz kisebb-nagyobb céggel álltam kapcsolatban. Többek között sikerült megismernem és átlátnom a magyar vállalkozások közösségi médiában betöltött helyzetét és a kihívásaikat is. 2017 óta foglalkozom aktívan Facebook és Instagram csatornák kezelésével, a Klikkmánia csapatához pedig 2021-ben csatlakoztam, mint social media manager. A folyamatosan megújuló social trendek, valamint technikai újdonságok megismerése és alkalmazása mellett, szeretném sok éves kereskedelmi ismereteimet is kamatoztatni ügyfeleink közösségi oldalainak kezelésében.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!