Segíthetünk?

Blog

2022. július 22.

Lakberendezés SEO: mi áll a Biano.hu webáruház SEO sikere mögött?

Előző cikkünkben megnéztük a (leg)nagyobb, webáruházzal (is) rendelkező lakberendezési áruházak weboldalait keresőoptimalizálási szempontból. Jelen cikkünkben a Biano.hu év/év alapú növekedése mögötti tényezőket próbáljuk meg feltárni.

Mint azt láthattuk, a Biano.hu egy év alatt jelentős és stabil(nak tűnő) organikus növekedést tudott megvalósítani a Google keresőben.

A Semrush adatai alapján, egy SEO szakember szemének nagyon is tetszetős adatok tárulnak a szemeink elé. Ha csak az Authority Score 50-es értékét vesszük alapul, már látni, hogy az átlagosnál sokkal jobb minőségű weboldallal lesz dolgunk.

És akkor nézzük a webshop organikus teljesítményét:

  • 2021 év elején már látszódik a növekedés, ami 2022 márciusig töretlenül emelkedett. 2021 novemberétől az látszódik, hogy jelentősen csökkent a fizetett hirdetésekből érkező forgalom (valószínűleg csökkentették a kampányköltéseket) – ami bizonyos fokig ellensúlyozva lett az organikus forgalommal.
  • Az összes kulcsszó által generált organikus forgalom 2022 márciusról júniusra 40%-kal esett vissza. A Top3 kulcsszó által generált forgalom 23%-kal, míg a Top4-10 kulcsszavak esetében is 24%-kal. A Top11-20 kulcsszavak esetében a visszaesés már 51% volt. A pozícióváltozásokban is látható, hogy a forgalom nem azért esett vissza (vagy nem csak azért), mert a keresési volumen is csökkent volna a kulcsszavakra március után, hanem a Biano.hu pozíciója is romlani kezdett március után.

A visszaesés legvalószínűbb oka egy, éppen 2022 március végén élesített Google algoritmus frissítés, ami a termékértékelésekre vonatkozik. Ezt korrigálandó, érdemes beépíteni az oldalba a termékek véleményezésének lehetőségét. Vagy, ami a Biano.hu működésébe jobban integrálható: a termék forgalmazójának oldaláról áthúzni a termékértékeléseket (már amelyik forgalmazótól ez lehetséges).

Biano.hu organikus forgalom az elmúlt 6 hónapban
Forrás: Semrush.com
Alt text: Biano.hu pozícióváltozás az elmúlt 1 évben.
Forrás: Semrush.com
  • Bár a Semrush nem mutatja az eszközök megoszlását forgalmi csatornák szerint, de összesítve a forgalom 66%-a már mobil eszközökről érkezik a weboldalra. Így kiemelt jelentőségű a weboldal mobil-optimalizáltsága – ami jellemzően a webhelysebesség és az Alapvető webes vitals-mutatók esetében szokott hiányosságokat mutatni. De erről később még szólunk.
  • Az viszont rendkívül figyelemre méltó, hogy az organikus forgalom mértéke (32%) megegyezik a közvetlen forgalom mértével (35%). Sőt! Márciusban az organikus forgalom meg is haladta a direkt forgalmat! Közvetlenül mögöttük pedig ott lohol a közösségi platformokról érkező forgalom 25%-kal. Mindeközben a fizetett hirdetésekből érkező forgalom csupán 5%! Ezáltal a Biano.hu elérte, hogy olyan csatornákból érkezzen a weboldal forgalmának 92%-a(!), amelyek költsége nem növekszik a terelt forgalom mértékének növekedésével arányosan – sőt, a közvetlen forgalom esetében teljesen ingyenes forgalmi forrásról beszélhetünk, ami a korábbi befektetett munka eredménye, megtérülése.
Alt text: Biano.hu forgalmi forrásai az elmúlt 6 hónapban.
Forrás: Semrush.com

A Semrush adatok végére még megjegyeznénk, hogy a rangsoroló kulcsszavakon belül is az ún. “branded” kulcsszavak által generált forgalom aránya csupán 1,5%. Vagyis a “biano kanapé” típusú keresések elenyésző részét képezik az organikus forgalomnak, szemben az ún. “non-branded” (pl. “kárpitozott kanapé”) típusú keresésekkel, amelyek az organikus forgalom 98,5%-át adják!

Mivel értek el ilyen kiemelkedő eredményeket? Hogyan optimalizálták a webshopot?

Kategória oldalak

A Kategória oldalak példaszerűen jól megírt Meta Title-lel és Meta Leírással rendelkeznek. Utóbbi emojikat is használ, így könnyebben tűnik ki a versenytársak közül.

A Heading struktúra is ritka jól került beállításra. Némi finomhangolás még lehetséges (pl. az “ingyenes szállítás” kivétele a H3-akból), de így is sokkal SEO-kompatibilisebb, mint amit általában látni szoktunk. 

A szűrési feltételek beállításával generált aloldalakat (faceted navigation) a Google fel tudja térképezni és indexelni is. Ekkora weboldal esetében ezt jellemzően nem szoktuk javasolni, mert gyakran okoz feltérképezési problémákat. Mivel nincs hozzáférésünk a Google Search Console-hoz, nem tudjuk ezt ellenőrizni – azonban ha az oldal üzemeltetői nem látnak feltérképezési problémát, rendben van ez a beállítás.

Érdekesebb megoldás, hogy a listázott termék oldalak kaptak “nofollow” attribútumot – vagyis ezen oldalakat nem javasolja a rendszer feltérképezésre a Google-nek. Mivel a weboldalhoz nem találtunk sitemap-et, és az URL-struktúra sem segít az indexelt oldalak közül kiszűrni a termék oldalakat, ezért ezen “nofollow” attribútum hatását nem tudjuk érdemben értékelni.

Fentebb már szóltunk a webhelysebességről, amely a hozzánk kerülő weboldalak többségénél optimalizálásra szorul. Habár a Biano.hu webhelysebességét meghatározó tényezőkön lehet még optimalizálni (Reduce Unused JavaScript, Avoid Large Layout Shift, Avoid Serving Legacy JavaScript) a Screaming Frog PageSpeed API alapján, mégis összességében egy kiválóan optimalizált weboldalról beszélhetünk a kategória oldalak webhelysebességét illetően.

Termék oldalak

A termék oldalak esetében is elmondható, hogy rendkívül jól megírt Meta Title-lel és Meta Leírással rendelkeznek, valamint jól vannak beállítva a heading címkék – habár itt is érdemes kivenni az “ingyenes szállítás” szöveg részt a H3-akból. A termék oldalak termék strukturált adattal is rendelkezik – habár a termékek értékelésének lehetőségét a strukturált adat is hiányolja.

Az egyes termékvariánsok kanonizáltak, és a termék oldalak indexelhetők – habár sitemap és GSC hozzáférés hiányában nem tudjuk, hogy ez mennyire célja a webáruház tulajdonosának. 

A kategória oldalakhoz hasonlóan a termék oldalakat is ugyanazon 3 paraméter mentén lehet optimalizálni (Reduce Unused JavaScript, Avoid Large Layout Shift, Avoid Serving Legacy JavaScript), azonban nagyobb hangsúllyal rendelkeznek a termék oldalak esetében.

További fejlődési lehetőségek

Annak ellenére, hogy SEO szempontból (is) egy ritkán jól összeállított és optimalizált weboldalról beszélünk a Biano.hu esetében, még itt is találtunk néhány további optimalizálási lehetőséget:

  • Hiányzó onsite copy a kategória oldalon: a kategória oldalak onsite copy-ja javíthatja a felhasználói élményt, valamint lehetőséget biztosít az egyes oldalaknak, hogy további, kapcsolódó kulcsszavakra is rangsoroljon – ezzel tovább bővítve az amúgy is impozáns kulcsszó-listát.
  • Hiányzó termék értékelés a termék oldalon: nem csak a termék strukturált adat teljes kitöltöttségéhez és a felhasználói élményhez hasznos, de a márciusi algoritmus-frissítés után látható, hogy a weboldal organikus eredményeire nagy hatással van a hiányzó értékeléső lehetőség.
  • Oldalsebesség: habár a webhelysebesség is alapvetően jó állapotban van, a Reduce Unused JavaScript, Avoid Large Layout Shift, Avoid Serving Legacy JavaScript optimalizálásával további előnyhöz tudjuk juttatni a weboldalt

+1 tényező

A Technikai és On-page SEO mellett a keresőoptimalizálás harmadik nagy lábát adó Off-page SEO tényezőkre pillantva, a Semrush-ban azt is láthatjuk, hogy a 2022 januárjában már látható linképítési eredmények hozzájárulhattak a tavaly elkezdett növekedés fokozására és stabilizálásra – habár a már említett márciusi algoritmus-frissítés ezt elég hamar visszavetette.

Biano.hu hivatkozó domainjei és külső linkjei az elmúlt 1 évben.
Forrás: Semrush.com

Itt jogos a felvetés: vajon a növekvő backlinkek nem spam forrásokból származnak? Úgy néz ki nem, ugyanis a Semrush Authority Score (AS) értéke is látványosan növekedett ezidő alatt.

A Biano.hu 2022 januári Authority Score értéke.
Forrás: Semrush.com
A Biano.hu 2022 júniusi Authority Score értéke.
Forrás: Semrush.com

Összefoglaló

Megvizsgálva a Biano.hu webshop SEO-ját láthatjuk, hogy egy átgondolt, jól felépített webáruházzal állunk szemben, aminek optimalizálása során tudatosan és jól vették figyelembe a keresőoptimalizálás tényezőit.

Minden webáruház tulajdonosnak csak javasolni tudjuk, hogy vegye példának a Biano.hu működését, és webáruházának optimalizálása során törekedjen a Biano értékeit elérni – majd meghaladni.

Ahhoz viszont, hogy hatékonyan rangsorolj a Google találati listáin, profi segítség kell. Ha szeretnéd, hogy webshopod méltó kihívója legyen a Biano.hu sikertörténetének, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy a te webáruházad is a siker útjára helyezhessük!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Világ életemben digitális területen dolgoztam. A zeneipar, az online média és a webfejlesztések után, 2020 tavaszán csatlakoztam a Klikkmánia SEO csapathoz. Fontosnak tartom, hogy az ügyfelek érthető, gyakorlatias tanácsokkal tudják javítani rangsorolási eredményeiket.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!