Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 09.

Több konverzió olcsóbban Google Ads hirdetések segítségével

Sokaknak van rossz tapasztalata Google Ads hirdetések használatával, például hogy a konverzió drágán és nehezen jött, és végül az egész csak pénzégetést jelentett. Holott az egyes hirdetési platformok közül máig a Google Ads generálja a legnagyobb konverziós arányt és megtérülést. Lássuk, hogyan lehet ezeket a kulcs teljesítménymutatókat hatékonyan növelni!

A Google Ads hirdetések velejárója a magas fokú komplexitás, amelyet jól alkalmazva sok, kedvező áron születő konverzió lesz az eredmény. Viszont éppen a rendszer bonyolultsága miatt a hibalehetőség is nagy, amelynek a folyománya lehet kevés és drágán elért konverzió is. Ez ijesztő lehet elsőre – még sokadszorra is -, de megfelelő beállításokkal elérhetünk kiemelkedő megtérülést is ezen a platformon.

Lássunk 7 kiváló stratégiát, amelyek alkalmazásával a Google Ads hirdetések nagyszámú, alacsony áron teljesülő konverzió forrásaivá válnak!

Az online hirdetésekből származó profit növelésének két kulcsa van:

– A konverziós arány növelése

– A konverziós költség csökkentése.

Minden más csak legfeljebb kicsit befolyásolja az eredményeket, ez a kettő számít csak igazán.

1. A vásárlói útvonal visszakövetése

Mielőtt jelentős pénzt és időt áldoznál egy marketing csatornára, amely várhatóan csak késleltetett módon hoz eredményt, érdemes mélyrehatóan elemezned annak folyamatait. Ez a Google Ads esetén is éppen így működik, ezért célszerű fejben előbb végigkövetned a vásárlói útvonalat. Ez azt jelenti, hogy a végcéltól, a makrokonverziótól elkezdesz visszafelé lépkedni egészen a márkáddal való legelső találkozásig, és minden egyes lépésre tervet építesz, hogy annál az állomásnál milyen vásárlói élménnyel foghatod meg a felhasználót.

Ennek az útvonalnak öt jellemző állomása van, és mindegyiknél különböző kérdés foglalkoztatja a potenciális vásárlót. Ezek a következők:

1. Tudsz nekem segíteni a problémám megoldásában?

2. Pontosan mi az, amit csinálsz?

3. Amit csinálsz, az miben különbözik attól, amit mások csinálnak?

4. Te vagy számomra a legjobb választás?

5. Mennyibe kerül? Mennyi ideig tart? Mikor kapom meg?

Mindegyik állomásra jellemző kérdést jókor és jól kell megválaszolnod, és a konverziókövetést a techikai oldalról is ennek megfelelően kell beállítanod. Tehát nem csak a jó válasz, hanem a jól időzített válasz is ugyanannyira fontos. Például amikor még azt sem tudja az érdeklődő, hogy milyen termék is a legkedvezőbb neki, a terméked pontos nevét és paramétereit a marketing szövegedbe beleszőni hátrányos is lehet. De ha már a márkádat jól ismerő közönséget szólítasz meg, ez kifejezetten szükséges lehet.

Sose feltételezd a ,,hideg” közönségről, hogy tisztában van a márkád vagy a terméked mibenlétével! Mindig csak erős rávezetés után tekinthető a közönség informáltnak, még egyértelműnek tűnő funkciójó termék vagy szolgáltatás esetén is.

Értékes adatokat nyerhetsz annak feltérképezésével, hogy milyen az új és visszatérő felhasználók aránya. A Google Analytics-ben ezt a ,,Közönség’’ fül ,,Viselkedés” menüpontjában az ,,Új/visszatérő’’ opciónál láthatod:

Ha az új felhasználók száma meghaladja a visszatérő felhasználók számát, az azt jelzi, hogy a weboldaladra látogatók többsége nem ismeri a márkádat vagy a termékeidet. Tehát edukálnod kell őket.

Természetesen ahhoz, hogy ilyen adatokat elérj, kulcsfontosságú a megfelelő mérőkódok beállítása (Facebook Pixel, Google Analytics és Google Tag Manager címkék, stb.)

Tartsd észben: a vásárlói útvonal minden állomásán álló felhasználóhoz máshogy kell szólnod, más információt kell nekik átadnod, más mélységben és tartalommal kell beszélned a márkádról és a terméke(i)dről!

2. Használj retargetinget!

Az AdReady felmérése szerint a retargeting a leghatékonyabb felhasználása a display hirdetéseknek. A mérőkódok és a célzások megfelelő beállításával hatékonyan visszahívhatod az oldaladra a felhasználókat, adhatsz egy újabb húzóerőt a még bizonytalan korábbi látogatóknak.

A kezdeti fázisban nem is kell feltétlenül más hívószavakat vagy akár más kreatívokat használnod. Egyszerűen csak többször mutasd meg a felhasználóknak ugyanazt a hirdetést. Elvégre nagyon kevesen vannak, akik az első látogatásukkor máris vásárolnak. Ezzel egyszerűen, pusztán a látogatások számát növelve fokozhatod az esélyét a konverziónak.

Larry Kim, a WordStream szakembere szerint a konverziók száma akkor magas, ha következetes vagy a retargetinggel. Érdemes ésszerű határok között maradva, de agresszívnek lenned, hiszen olyan embereket célzol így, akik már érdeklődést mutattak a márkád felé, csak még nem köteleződtek el. Az extrém magas frekvencia persze zavarhatja a felhasználókat, de viszonylag nagy gyakoriságra szükség van – főként egy újonnan induló vállalkozás esetén!

3. Kísérletezz a landoló oldalad dizájnjával!

A hirdetésszöveged befolyásolja az átkattintási arányt, a landolód szövege pedig az oda érkezők konvertálásának arányát. A kettőt együtt növelve drasztikusan fokozódhat a megtérülésed.

Ezért nem csak a hirdetésednek, hanem a landolódnak is érdemes A/B tesztelned minden egyes apró elemét. Még egy  “Tovább olvasok” vagy ,”Regisztráció” gomb formája és színe is számíthat, vagy akár az, hogy az oldalad valamely részén felhasznált stock fotót az eredeti állapotában használod-e fel és azon balra néz a rajta szereplő személy, vagy türközöd a képet és jobbra néz.

Minden apró pozitív változtatás egy picit növel a konverziós arányon. Sok kis lépéssel hosszú távon pedig nagyon sokra mehetsz.

Ebben nincsenek univerzális szabályok, mi működik és mi nem. Mindent ki kell próbálni. Minden apró változtatáskor válaszd szét a forgalmadat a kétféle landolóra, hagyd meg a korábbi verzióra érkezőket kontrollcsoportnak, és figyeld, hogy jobban vagy kevésbé jól konvertálnak-e az új változatra érkezők, majd elég adat összegyűjtése után a sikeresebbet hagyd meg. Aztán A/B tesztelj egy másik apró változtatást, és így tovább. 

4. Illeszd a hirdetéseid szövegét a landolódhoz!

Hiába magas egy jól szövegezett hirdetés átkattintási aránya, ha végül a látogató nem azzal találkozik a landolón, amire számított. Ez márkaromboló és pénzpocsékolás is.

Ezért fontos a Minőségi mutatóra figyelni, mert az tényleg jól előrejelzi a hirdetésed sikerét. Ha a Minőségi mutató magas, akkor a hirdetés szövege jól passzol a landolódhoz, emellett a Google szó szerint kedvezményes áron adja így a kattintást, tehát ezzel a hirdetési költséget is jelentősen csökkentheted.

A három dolog, aminek nagyon jól egybe kell vágnia: a kulcsszó, amire hirdetsz, a hirdetésed első címsora, valamint a landoló oldal szövege (valamint URL-je és metaadatai).

A dolgod, hogy a vásárlói útvonalat akadálymentessé és átláthatóvá tedd, mind a felhasználók, mind a konverziókövetésed számára.

5. Taktikázz az átkattintási arány növelésével!

Az átkattintási arányt és a kattintási költséget számtalan kisebb-nagyobb tényező befolyásolja, de van néhány alapvető irányelv, amelyet a tapasztalat szerint érdemes követni:

– Használd jól a nagybetűket a hirdetésed szövegében! Ez az apró változtatás igen sokat számíthat, viszont univerzális igazság nincs benne – itt is A/B tesztelned kell. Egyes esetekben az biztosít nagyobb konverziós arányt, ha a címsor minden szava nagybetűvel kezdődik, más esetekben pedig az, ha csak az első.

– Válassz megfelelő témájú kulcsszavakat! Figyelembe kell venned, hogy éppen hol tart a megcélzott célcsoport a vásárlói útvonalon. Ha a márkádat és a terméke(i)det jól ismerő, már közvetlen vásárlási szándékkal rendelkező felhasználóknak szól az adott hirdetésed, előnytelen általános kulcsszavakat (,,digitális kamera”) célozni, ilyen esetben már specifikus, long tail keresésekre érdemes építeni (,,nikon d3500 ár”).

– Tekints tudatosan a hirdetés pozíciójára! A magas vásárlási szándékot mutató kulcsszavak esetén közel 2/3 része a kattintásoknak fizetett hirdetésekből ered. Ha többször és az elsők között látják a hirdetésed, akkor nagyobb  eséllyel kattintanak. Erre igenis áldozni kell.

– Teszteld az egyezési típusokat! Pl. az általános egyezés, kifejezés egyezés és a pontos egyezés teljesítménye ugyanarra a kulcsszóra jelentősen különbözhet. Lehet, hogy általános egyezéskor a kattintás olcsó és több ember látja a hirdetést, de az szinte biztosan sokkal kevésbé is lesz releváns a felhasználónak, mint pontos egyezéskor, így az átkattintási arány is alacsonyabb lesz és várhatóan az így az oldaladra érkező felhasználók konverziós aránya is.

6. Csoportosítsd a kulcsszavakat hatékonyan!

Nem elég jó kulcsszavakat választani, a hatékonysághoz azokat megfelelően is kell kampányokba és hirdetéscsoportokba rendezni. A következőket fontos lehet szem előtt tartani:

– Hatékony struktúra: kampányszinten a hirdetések megjelenésének lokációját és a költségkereteket szabályozhatod, egy hirdetéscsoportba pedig az egymáshoz szorosan köthető, adott szándékot kifejező kulcsszavakat érdemes gyűjteni.

– Kis hirdetéscsoportok: a hirdetéscsoportjaid célját és így kulcsszavait minél pontosabban célszerű meghatároznod. A Simply Business UK egy nagyszerűen működő folyamatábrával szemlélteti, hogy milyen esetben érdemes új kampányt vagy új hirdetéscsoportot létrehozni:

A kisebb hirdetéscsoportokba rendezett kulcsszavak és a rájuk épített hirdetések nagyobb eséllyel mutatnak kiemelkedő relevanciát, ami jobb megtérüléshez vezethet.

– Hirdetésvariációk: mindig tesztelni kell a különböző szövegvariációkat, és kis lépésenként így fejleszteni a szövegezést.

7. Használj negatív kulcsszavakat!

A célzott kulcsszavaid bővített vagy közeli variációira irányuló keresések nagy része valójában irreleváns a márkád és a termékeid szempontjából. Ha azokat a kifejezéseket, amelyek az amúgy relevánsnak tekinthető kulcsszavaidat ,,elrontják”, negatív kulcsszóként felveszed, azonnali módon növeled a hirdetéseid relevanciáját és így a megtérülésedet. Ezért Google Ads Keresési kifejezések jelentését rendkívül fontos rendszeresen átnézni, és az alapján bővíteni a kizáró listádat.

Egyes kifejezéseket érdemes már előre kizárni, amelyekről biztosan tudható, hogy ha azokat tartalmazza a keresés, akkor a kérdéses felhasználó kívül esik a célcsoportodon. Tipikus példák:

olcsó, ingyen: ha prémium terméket forgalmazol ennek megfelelő áron, ezeket máris érdemes kizárnod.

pdf, letöltés, torrent: ha például nyomtatott anyagot vagy digitális terméket forgalmazol, a kalózverziókat kereső felhasználóknak hiába jelenítenéd meg a hirdetésed.

Nagyon fontos kiemelni, ami felett sokan elsiklanak: a negatív kulcsszavak nem csak keresési, hanem Display hirdetések esetén is működnek, tehát az alkalmazásukkal nem jelennek meg a megadott kifejezést tartalmazó weboldalakon a reklámjaid. Ezt a stratégiát jól felhasználva drasztikusan csökkentheted a meddőszórást, ami magasabb átkattintási arányt, alacsonyabb kattintási költséget és magasabb megtérülést fog jelenteni.

Konklúzió

Ha valaki előképzettség nélkül próbál használni egy kiváló mesterlövészpuskát és mellélő vele, az nem a fegyver hibája. A Google Ads egy kimagasló értékű hirdetési platform, amellyel többszörös megtérülésű kampányok futtathatók, amennyiben a hirdető megfelelően tudja alkalmazni a komplexitásában rejlő lehetőségeket. Ezért mélyre kell ásni a használatának rejtelmeibe, mielőtt jelentős pénzösszeget fektetnénk Google reklámokba, és természetesen nagyszerű befektetésnek bizonyulhat ebben egy prémium ügynökség segítségét kérni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Alkalmazott fizikusból előbb szabadúszó tanárrá, majd 2020-ban a Klikkmánia csapatához csatlakozva junior PPC menedzserré avanzsáltam. Az online marketingben igazán megtaláltam, amit kerestem: a kampánykezelésben sikerrel használhatom fel az engem jellemző analitikus gondolkodást, miközben a szavak ereje által közvetíthetek értéket az embereknek.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!