Bár alapvetően érdemes követni a platformokhoz illő best practice-eket, vannak esetek amikor ezek többet tudnak ártani, mint segíteni vállalkozásunk építésében. Most 8 ilyen ajánlást mutatunk be, érdemes átgondolni, hogy számodra mennyire lehetnek hasznosak ezek a bevált praktikák.
1. Csak a “broad match” egyezési típusra támaszkodni
Egy laikus számára az első hirdetések létrehozásakor könnyű kulcsszavakat hozzáadni anélkül, hogy tisztában lenne a találattípusokkal. A broad match egyezés az egyszerűség és a kiterjesztett elérés ígéretével kecsegtet. Azonban túl gyakran fordul elő, hogy a Google Ads teljesen oda nem illő keresési kifejezéseket illeszt ehhez a kulcsszavakhoz. Bár a phrase match és a exact match jelenlegi állapotukban még mindig számos közeli változatot is bevonzhatnak, ezek a találattípusok még mindig nagyobb kontrollt kínálnak, mint a broad.
Ám a keresési kifejezésekre mindig nagyon kell figyelni, az irreleváns szavakat és kifejezéseket negatív kulcsszóként ki kell zárni.
2. Teljesen automatizált licitálás
Ahogy a hirdetési platformok növelik az automatizálás szintjét, és csökkentik a hirdetői ellenőrzés szintjét, az automatizált licitálás valamilyen szinten minden hirdető eszköztárának elkerülhetetlen részévé vált.
Óvakodjunk azonban attól, hogy vakon elfogadjuk az alapértelmezett ajánlást arra vonatkozólag, hogy mindenhol teljesen automatizált licitálást használjunk.
Először is, a konverziók generálására összpontosító automatizált licitálás (mint például a Maximize Conversions vagy a Target CPA) attól függ, hogy milyen konverziós adatok vannak az adott fiókban. Meg kell győződnünk , hogy a márka számára a megfelelő célokat határozunk meg, legyenek azok akár vásárlások vagy leadek, és ellenőrizzük azt is, hogy a mérések is megfelelően be vannak állítva.
Ha a fiókodban a korábbi konverziókövetési beállítások miatt pontatlanságok vannak, jobb elkerülni a konverziós teljesítményre optimalizáló licitstratégiákat, mivel azok nem a helyes adatok alapján fognak működni.
Ilyenkor érdemes várni néhány hetet, amíg pontos konverziós adatok érkeznek a fiókba, mielőtt a konverzióalapú licitálást tesztelésre kerülne.
Az olyan licitstratégiák, mint például a Maximize Clicks, egyszerűen a minél többkattintás megszerzésére összpontosítanak, és károsak lehetnek a minősített forgalom megszerzése szempontjából (amely drágább kulcsszavakból származhat).
A Maximize Clicks néhány speciális esetben hasznosnak bizonyult, például a display kampányok beindításában, de általában nem ajánljuk ezt az ajánlati stratégiát a keresési kampányok esetében.
3. Ajánlások automatikus elfogadása
Elméletben az ajánlások automatikus elfogadásának a célja a hatékonyság növelése, idő megtakarítása. Viszont ezzel a lépéssel ezen következményekkel számolhatunk:
- több száz felül nem vizsgált kulcsszó lett hozzáadva a fiókhoz
- broad match egyezésű kulcsszavak lettek felvéve ott, ahol nem állt szándékunkban az adott egyezéstípust használni
- célzási bővítés lett hozzáadva olyan kampányokhoz, amelyekben csak meghatározott célcsoportokat kívántunk elérni
- Költségkeretek emelése olyan kampányokban is, ahol nem optimális a megtérülés
Bár vannak olyan ajánlások a Google-tól, amelyek hasznosak lehetnek a fiókunk számára, a legjobb, ha időt szánunk a javaslatok átnézésére vagy egy szakembert bízunk meg ezzel.
4. Meghatározott számú kulcsszót felvenni hirdetési csoportonként
A PPC világában a kezdők gyakori kérdése, hogy “Hány kulcsszót kell felvennem hirdetéscsoportonként?”. Egy rövid Google-keresés során számos ellentmondásos választ kapunk, a 10-től a 20-on át a 30-ig.
Mint oly sok kérdésre ebben az iparágban, erre a kérdésre sincs egy általános válasz. Itt néhány tényezőt kell figyelembe venni:
Ha több hasonló kulcsszót csoportosítunk egy hirdetéscsoportba, ez gyorsabban eredményezhet több megjelenést, kattintást és konverziót a kapcsolódó hirdetésekhez, így gyorsabban tudunk optimalizálási döntéseket hozni.
Ám ha a kulcsszavak különböző szándékot sugallnak, például a top-of-funnel kutatás vs. azonnali vásárlási igény, érdemesebb külön tartani őket a licitálási érték elkülönítése és ellenőrzése érdekében.
5. SKAG-ok használata
A SKAG (Single Keyword Ad Group) stratégiát néhány évvel ezelőtt népszerűsítették a PPC iparág egyes köreiben. E megközelítés lényege, hogy egy kulcsszó egy hirdetési csoportban tartása maximális ellenőrzést biztosít az adott kulcsszóhoz megjelenített hirdetési üzenetek felett, miközben segít jobb minőségi pontszámot elérni a CPC-k minimalizálása érdekében.
A kulcsszavak pontos és kifejezéses egyezésének szoros változatai gyakorlatilag megszüntették a SKAG-ok korábbi hatékonyságát.
Az SKAG-ok gyakran azzal is rossz szolgálatot tesznek, hogy a hirdetési teljesítményre vonatkozó adatokat sok hirdetési csoport között feldarabolják, ahol a felhasználóknak valójában ugyanaz a szándékuk lehetett volna kissé eltérő kulcsszavakkal.
Különösen, mivel a Google továbbra is egyre több licitálást és hirdetési rotációt automatizál, kevesebb hirdetési csoport létrehozása több kulcsszóval (feltéve, hogy azok elég szorosan kapcsolódnak egymáshoz) több adatot ad a rendszernek, amely alapján optimalizálni lehet.
6. Keresőpartnerek bevonása
Alapértelmezés szerint a Google úgy állítja be a kampányokat, hogy a keresőpartnereknél is megjelenjenek. Ezek olyan egyéb webhelyek, amelyek partneri kapcsolatot kötöttek az adott platformokkal, hogy a keresési eredményeik szerepeljenek.
Az Ask.com például a Google keresőpartnere, míg a DuckDuckGo a Bing/Microsoft Advertising keresőpartnere. Ha alacsony költségvetéssel rendelkezünk, akkor kezdetben érdemes lehet egyszerűen kizárni a kereső partnereket. Fontos időnként felülvizsgálni külön a keresőpartnereken való megjelenés hatékonyságát.
8. Túl sok csatornán hirdetsz egyszerre
Sok márka kiváló eredményeket ér el egy új csatorna bevezetésével, de körültekintően kell eljárni ilyen döntések meghozatalakor. Ilyenkor ezeket a szempontokat érdemes végiggondolni:
- Hajlandóak vagyunk extra költséget fektetni egy új csatorna tesztelésébe, vagy inkább egy meglévő, jól működő csatornától vonna el költségvetést?
- Van-e elegendő budgetünk és időnk egy új csatorna teljesítményének pontos értékeléséhez?
Bár a tesztelés ideális összege a célközönségtől, az iparágtól és a ROI-céloktól függően változik, egy komolyabb tesztelés nagyobb összegekbe kerül. Ráadásul nem minden csatornának van értelme minden márka számára. Például a Snapchat valószínűleg nem a legjobb hirdetési csatorna a vállalati B2B döntéshozók megcélzására, míg a LinkedIn valószínűleg nem a legjobb a sportruházat értékesítésére.
Összefoglalás
Mint a hirdetésekkel kapcsolatban felmerülő sok kérdésre, így arra is, hogy érdemes-e a fenti best practicek bármelyikét használni a kampányokban, a válasz: “Attól függ”.
A lényeg az, hogy jobb elkerülni, hogy egyszerűen csak azért kövessük ezeket az ajánlásokat, mert az adott platform vagy szakember azt mondta, minden kampány egyedi a maga nemében.
Ugyanakkor előfordulhatnak olyan esetek, amikor a fenti gyakorlatok közül egy vagy több megvalósítása valóban segíthet a kampányaink eredményein.
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/when-ppc-best-practice-is-not/419034/#close