Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Étterem marketing: 6 villámtipp a sikerhez

Tartalomjegyzék

Klaudia Ábrahám
2017.10.16.

Ha jól jönne némi online és persze áttételesen közvetlen forgalomnövekedés épp felfutóban lévő éttermednek, mutatunk pár online marketing trükköt.

1, Már többször említettük a kulcsszókutatás fontosságát: a Keyword Toolnak hála (és más ügyes módszerekkel) megismerheted az egyes, rád vonatkozó keresési kifejezések forgalmát, és potenciális vendégeid “fejébe látva” új ötleteket szerezhetsz a tartalomstratégiádhoz. Ha pedig úgy látod, hogy gyanúsan nő a keresési forgalom egy bizonyos termék vagy szolgáltatás iránt, a versenytársaidat beelőzve emelheted azt nem csak az online tartalmadba, hanem mindjárt a fogásaid közé is…

2, TripAdvisor, We Love Budapest, Etterem.hu, Foursquare… Ha még emlékszel a Kisokosra vagy az Arany Oldalakra, akkor a felsorolt site-okkal való rokonságot már észrevehetted. Az online katalógusokban persze rengeteg a hozzáadott érték: a képeken kívül például számos, első kézből származó vélemény várja a felhasználókat. Az értékelések a magas hitelességi faktor miatt pedig kiemelten fontosak a felhasználói döntésekben. Ha lehet, regisztrálj, ahová csak tudsz, és tartsd karban a jelenlétedet – beleértve a kommentek kezelését is. Köszönj meg minden feedback-et: ha más nem, tanulhatsz belőlük.

3, Ha igazi láthatósági mellényt öltenél magadra, a Google My Business használata elengedhetetlen lesz – a térképen bejelölt éttermek például már meg is előztek. Siess, regisztrálj (ingyenesen)!

étterem marketing

4, Használd a strukturált adatok “Restaurant” típusát – a feltűnéskeltés szinte garantált. A mikrodatáról bővebben itt olvashatsz.

5, Válj a közösségi média hősévé – egy igényes Facebook-oldal nem csak a branded fényezi, hanem egy önműködő közösségnek is megágyaz. Sőt, az aktív közösség enyhén a SEO-dat is támogatja (ne felejtsd a Google+-ot sem!).

6, Ma már a keresések legalább fele, de inkább kétharmada indul mobil eszközről. Emiatt a mobilra optimalizált weboldal egyébként is must-have, de egy étteremnél üzleti tragédia, ha lassú a betöltés, vagy mobilon kezelhetetlen a felület…hiszen köztudott, az éhes felhasználó az átlagnál is türelmetlenebb. Nem csak a keresési listát fogod lassabban megmászni, de potenciális vendégeid szörnyű bounce rate-jére a Google is rosszallóan néz majd.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet