Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 24.

Miért cseréli ki a Google az oldalcímeket?

A Google új információkat oszt meg az oldalcímek frissítésével kapcsolatban, és elmagyarázza, hogyan választja ki a helyettesítő szöveget.

A Google új információkat közöl az oldalcím-frissítésről, és megmagyarázza, hogy miért cserél le egyes címeket, másokat pedig miért nem.

Az oldalcím-frissítést a múlt hónapban vezették be, amely a SERP-kben a címek kevesebb mint 20%-át helyettesíti olyan szöveggel, amelyet a Google a lekérdezés szempontjából relevánsabbnak tart.

A kezdeti bevezetés óta a Google tovább finomította az oldalcímek generálására szolgáló rendszerét, és most további útmutatást ad mindenki számára. 

Új információk a Google oldalcím frissítéséről

A weboldalak eredeti címei az oldalcímek frissítésének finomításait követően gyakrabban lesznek használva.

Az eredeti címelemeket most az esetek 87%-ában használják, szemben a frissítés első bevezetésekor használt 80%-kal. 

Miért nem használ mindig eredeti címeket a Google?

A Google lecseréli az oldal címét a SERP-kben, ha az nem írja le az oldalt olyan jól, ahogyan lehetne.

Ez már 2012 óta így van, és a Google legutóbbi frissítése egy lépéssel továbbviszi a dolgot.

Íme néhány példa arra, hogy a Google oldalcím-frissítése mit hivatott felismerni és kiigazítani:

Félig üres címek

A Google új rendszerét úgy tervezték, hogy felismerje a félig üres címeket, például az olyan címet, amely csak az oldal nevét jeleníti meg, és az oldalon máshol található információk hozzáadásával kiigazítsa azt.

Elavult címek

Egy oldal címe akkor válhat elavulttá, ha ugyanazt az oldalt évről évre ismétlődő információkhoz használják, de a cím ugyanaz marad. Az ilyen típusú kiigazítás lehet olyan egyszerű is, mint a címben szereplő évszám frissítése, és a többi változatlanul hagyása.

Pontatlan címek

Néha a címek nem tükrözik pontosan, hogy miről szól egy oldal. A Google példaként a dinamikus tartalmú oldalakat hozza fel a következő címelemmel: Az oldal neve: Óriás plüssállatok, mackók, jegesmedvék – Oldal neve.

Ez egy példa statikus címre egy dinamikusan változó tartalmú oldal esetében. Lehet, hogy néhány ilyen termék megjelenik az oldalon, és lehet, hogy néhány nem.

A Google módosíthatja ezt a címet, hogy pontosabban tükrözze az oldalon lévő tartalmakat.

Mikro-boilerplate címek

A mikro-boilerplate címek a webhelyen belüli oldalak egy részhalmazán belüli boilerplate címelemekre utalnak. A Google rendszere észleli ezeket a címeket, és beállítja őket. 

Útmutatás a Google-tól

A Google iránymutatása a webhelytulajdonosoknak az oldalcím-frissítés finomításával kapcsolatban ugyanaz maradt, mint a frissítés első indulásakor.

A Google legtöbbször eredeti címeket használ, ezért koncentráljon inkább a nagyszerű címek írására, és kevésbé a Google által helyettesített címekre.

A Google a legutóbbi frissítés után tovább finomíthatja az oldalcímek rendszerét.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!