Hirdetésüzenet könnyebb átadása Reszponzív hirdetésekkel
Az emberek keresési szokásai folyamatosan változnak – valójában a napi keresések 15%-a olyan, amelyekre korábban sosem volt példa. Ehhez alkalmazkodni kell a keresési hirdetésekben is.
Erre az automatizáció a legjobb mód, és ezt a Reszponzív Keresési Hirdetések meg is valósítják: a hirdető kreativitásán múlik, hogy milyen hirdetési szövegeket ad meg, de a gépi tanulás találja meg ezekből a legjobban működő kombinációkat. Ezzel a Kiterjesztett Szöveges Hirdetésekhez képest átlagosan 7%-kal több konverzió mutatkozik hasonló konverziós költségen.
2022 Júnuis 30-ától pedig már csak Reszponzív hirdetéseket lehet majd létrehozni keresési kampányokban, amely leegyszerűsíti a kampányok létrehozását és menedzselését, miközben jobb teljesítmény lesz elérhető, így a technikai megoldásokból felszabaduló időt a hirdető stratégiai elemzésre tudja fordítani. A korábban létrehozott Kiterjesztett Szöveges Hirdetések természetesen tovább futhatnak majd.
Az erre való felkészülés érdekében fontos, hogy minden keresési kampány addig tartalmazzon legalább egy Reszponzív hirdetést – bár ez eddig is ajánlott volt.
A Standard Chartered Bank tapasztalatai: változtatás nélkül használták fel a címsorokat és a leírásokat a korábbi Kiterjesztett Szöveges Hirdetéseikből a Reszponzív hirdetéseikben, és ezekben a keresési kampányokban intelligens ajánlattételt kezdtek használni. Az eredmény: 156%-kal több konverzió a márkanevet tartalmazó és 84%-kal több a generikus kampányaikban. Egyértelműen látszik tehát, hogy ugyan még nem kötelező, mégis ajánlott alkalmazni a reszponzív típusú hirdetéseket.
Javasolt beállítások a Reszponzív hirdetések hatékonysága érdekében:
- Fókuszálj a hirdetések erejére! Amennyiben ez ,,gyenge’’ minősítésről ,,kiváló’’-ra nő, az akár 9%-kal több konverziót is jelenthet.
- Vizsgáld meg rendszeresen a Javaslatok oldalt, sokat segíthetnek a teljesítmény növelésében.
- Rögzíts címsorokat és leírásokat adott pozícióba, amennyiben van olyan márkaüzeneted, amelyet minden esetben szeretnél átadni. Ilyen esetben javasolt legalább 3 opció rögzítése.
- Legyen több hirdetésvariációd!
- Amennyiben már viszonylag sok historikus konverziós adat áll rendelkezésedre a fiókodban, alkalmazz általános egyezésű kulcsszavakat a reszponzív hirdetésekhez! Megfelelő mennyiségű adat esetén a gépi tanulás segíthet, hogy ezzel olyan keresésekből is nyerj konverziókat, amelyekre nem gondoltál.