Google Ads újdonságok
A Google több újdonságot, frissítést jelentett be egy online marketing konferencián.
A Performance Max kampányoknál, várhatóan az idei év végétől kezdve, meg fog jelenni a kampány szintű kulcsszókizárás lehetősége. Jelentősen bővülni fognak az elérhető statisztikai adatok is. A következő hónaptól kezdődően az új, “eszközlefedettségi” jelentés segít azonosítani az alulteljesítő kreatív elemeket, és konkrét javaslatokat ad azok javítására, például „adjon hozzá 2 hosszú címsort” vagy „adjon hozzá 3 négyzet alakú képet”.
A Pmax kampányokban is meg fog jelenni a “Keresési megjelenítési arány” mutató, láthatóvá téve, hogy a szöveges és Shopping-hirdetések milyen arányban jelennek meg a Google keresési találati lista oldalán.
Az eszközszintű, új konverziós mutatók megmutatják, hogy az egyes képek, videók és hirdetésszövegek hogyan vezetnek konverzióhoz.
A Google megújítja a Statisztika részt is, hogy az elemzéseket, magyarázatokat és ajánlásokat egyetlen nézetben egyesítse több jelentés helyett. Az új, ún. „cél ütemezési” statisztikával nyomon követhető lesz a CPA- és ROAS-célok felé tett előrehaladást.
Az ún. “márkahasználati irányelvek” kikerülnek a béta verzióból, így mindenki számára elérhetővé válik a saját márkához kapcsolódó betűtípusok, színek, logók használata.
A mesterséges intelligencia által vezérelt képszerkesztés már elérhető a keresési, Demand Gen, mobilalkalmazás- és Display-kampányokban is, nemcsak a Pmax kampányokban. A képszerkesztés mostantól használható a Merchant Center feedben lévő termékképekhez is.
A Demand Gen kampányokhoz is új optimalizálási eszközök érkeznek. Az elkövetkező hónapokban bevezetik az Omnichannel ajánlattételt az online és a bolti konverziók optimalizálása érdekében. A videók meghatározott formátumokhoz és felületekhez rögzítésére vonatkozó kreatív beállítások mostantól minden hirdető számára elérhetőek.