Segíthetünk?

Blog

2022. szeptember 05.

Elindult a ‘Helpful content’ algoritmus frissítés

…Ami nagyot fog durranni. Egyesek szerint a Panda-hoz hasonló mértékű lesz a változás hatása. Mostantól kezdve kb 2 hét múlva fogja teljesen éreztetni a hatását.

A ‘Helpful Content’ frissítés lényege, hogy előrébb sorolja azokat a tartalmakat, amik kifejezetten segítik a felhasználókat, ténylegesen is a problémájukra adnak válaszokat. Amennyiben a tartalom csupán rangsorolási céllal lett készítve, főleg egy algoritmus számára, akkor azt ez a változtatás lejjebb fogja rangsorolni.

Itt az ún. ‘People-first’ elvet állította a Google a középpontba. Azaz hogy a tartalom elsődlegesen az oldal saját célcsoportját segítse és ne a felhasználók bevonzása legyen az egyetlen célja. Ennek része a pár héttel ezelőtt említett Product reviews frissítés is.

A Search Central-on publikált cikk tartalmaz pár érdekességet. Például többször is kiemeli, hogy akkor számít minőségi, people-first tartalomnak a kontent, ha a felhasználó úgy távozik az oldalról: nagyon jó élményben volt része és kielégítő választ kapott a problémájára. És hogy ezáltal könnyebben el tudják érni a céljukat.

Ebből következtethetünk arra, hogy valószínűleg a bounce rate, az oldalon töltött átlagos idő, és a munkamenet átlagos hossza is befolyásolhatja a rangsorolást így. Ha a Google azt észleli, hogy a felhasználó a tartalmat olvasva kilépett, majd a keresését befejezte, nagy valószínűséggel feljebb fogja azt a tartalmat rangsorolni.

Érdekesség, hogy ha egy site-on belül több oldalt is helpful-nak titulál az algoritmus, akkor annak pozitív hatása nagyobb lesz a rangsorolásban.

A másik fontos érdekesség, hogy úgy is javítani lehet a rangsoroláson, ha eltávolítjuk az alacsony minőségű oldalt. Amint az algoritmus ezt észreveszi, és ez az állapot hosszabb távon fennmarad, akkor leveszi az algoritmus az ‘unhelpful’ címkét róla.

További érdekesség, hogy mint a Google kiemelte: a hatás hatványozottan nagyobb lesz az online edukáció, művészet & szórakozás, vásárlás, és tech-vonatkozású tartalmak esetében.

Fontos, hogy egyelőre csak az angol nyelvű kereséseket érinti ez a frissítés, ám a közeljövőben a Google több más nyelvre is ki fogja terjeszteni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!