Elindult a ‘Helpful content’ algoritmus frissítés
…Ami nagyot fog durranni. Egyesek szerint a Panda-hoz hasonló mértékű lesz a változás hatása. Mostantól kezdve kb 2 hét múlva fogja teljesen éreztetni a hatását.
A ‘Helpful Content’ frissítés lényege, hogy előrébb sorolja azokat a tartalmakat, amik kifejezetten segítik a felhasználókat, ténylegesen is a problémájukra adnak válaszokat. Amennyiben a tartalom csupán rangsorolási céllal lett készítve, főleg egy algoritmus számára, akkor azt ez a változtatás lejjebb fogja rangsorolni.
Itt az ún. ‘People-first’ elvet állította a Google a középpontba. Azaz hogy a tartalom elsődlegesen az oldal saját célcsoportját segítse és ne a felhasználók bevonzása legyen az egyetlen célja. Ennek része a pár héttel ezelőtt említett Product reviews frissítés is.
A Search Central-on publikált cikk tartalmaz pár érdekességet. Például többször is kiemeli, hogy akkor számít minőségi, people-first tartalomnak a kontent, ha a felhasználó úgy távozik az oldalról: nagyon jó élményben volt része és kielégítő választ kapott a problémájára. És hogy ezáltal könnyebben el tudják érni a céljukat.
Ebből következtethetünk arra, hogy valószínűleg a bounce rate, az oldalon töltött átlagos idő, és a munkamenet átlagos hossza is befolyásolhatja a rangsorolást így. Ha a Google azt észleli, hogy a felhasználó a tartalmat olvasva kilépett, majd a keresését befejezte, nagy valószínűséggel feljebb fogja azt a tartalmat rangsorolni.
Érdekesség, hogy ha egy site-on belül több oldalt is helpful-nak titulál az algoritmus, akkor annak pozitív hatása nagyobb lesz a rangsorolásban.
A másik fontos érdekesség, hogy úgy is javítani lehet a rangsoroláson, ha eltávolítjuk az alacsony minőségű oldalt. Amint az algoritmus ezt észreveszi, és ez az állapot hosszabb távon fennmarad, akkor leveszi az algoritmus az ‘unhelpful’ címkét róla.
További érdekesség, hogy mint a Google kiemelte: a hatás hatványozottan nagyobb lesz az online edukáció, művészet & szórakozás, vásárlás, és tech-vonatkozású tartalmak esetében.
Fontos, hogy egyelőre csak az angol nyelvű kereséseket érinti ez a frissítés, ám a közeljövőben a Google több más nyelvre is ki fogja terjeszteni.