Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A YouTube bevezeti az új hashtag alapú találati listát

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.01.20.

A YouTube javítja a hashtag alapú keresés funkciót azzal, hogy ezek a találatok mostantól teljesen új oldalon jelennek meg.

Ez a találati lista akkor jelenik meg, ha a felhasználó hashtag szerint keres a videók között.

Már 2018 óta lehetőség van # alapján keresni, de ez sosem működött igazán jól ezen a felületen. 

Eddig a # keresés eredményei között szerepelt az adott hashtaget tartalmazó tartalmak mellett olyan is, ami a témához kapcsolódóan releváns, de a hashtaget nem tartalmazza.

Mostantól a hashtag alapú keresés találati listáján az adott hashtaget tartalmazó videók jelennek csak meg. 

Például a #SEO találatai:

Másik módja az adott hashtag lista megjelenítésének, ha rákattintunk valamelyik automatikusan linkelt hashtagre a YouTube felületén. A videókhoz tartozó #-ek mindig a videó címe fölött jelennek meg.

A találati listán a YouTube feltételezhetően elsősorban nézettség alapján rangsorolja a videókat, így felül a népszerű csatornák videóit fogja mutatni, a kisebb csatornák tartalmaihoz lejjebb görgetve juthatunk el.

A találati lista érdekes eleme a számláló, ami megmutatja az adott hashtaget használó csatornák és videók számát. Ez hasznos segítség lehet tartalomgyártói szempontból is.

A YouTube közlése szerint további updatek várhatók ezen a területen.

A találati lista az algoritmusból fakadóan egy végtelen hosszú lista, ami a nagy csatornáknak előnyös, de nem mindig megfelelő a felhasználóknak.

A kizárólag nézettség alapján történő listázás miatt új tartalmakat szinte esélytelen így keresve felfedezni.

A többi keresés típushoz elérhető opciók itt nem elérhetők még.

Összességében a fejlesztés előrelépés ahhoz képest, hogy korábban a hashtageket összevonva kezelte a YouTube, ám még hiányoznak belőle az általános keresésben elérhető funkciók.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet