Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A nem mobilbarát weboldalak eltűnnek a Google találati listáiról

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.06.

Feltűnően sok vállalat továbbra sem rendelkezik mobilbarát weboldallal – derül ki a Moovweb által készített felmérésből. A tanulmány szerint ennek látható jelei is vannak és egyértelműen rangsorolási következményekkel jár.

Formálisan április 21. volt a fordulópont, ezen a napos élesedett hivatalosan is a Google mobilbarát algoritmusa. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a weboldaltulajdonosok többsége továbbra sem szentel túl nagy figyelmet a honlapja ilyen irányú fejlesztésére. A Moovweb nyomon követett 1000, „az e-kereskedelemben fontosnak számító kulcsszavakat”, és a különböző iparágakban azt vizsgálták, hogy a találatokat milyen mértékben befolyásolja a mobil optimalizáltság ténye.

Mobil optimalizált weboldalak - Top 3

A mobil rangsorolás vizsgálata során egyértelműen kirajzolódott, hogy az esetek 83%-ában a legfelső pozíciókban kizárólag mobilbarát weboldalak helyezkedtek el, sőt 81%-ban az első három pozícióban tűntek fel. Az adott találati oldalon fellelhető oldalak 77%-a ugyancsak mobilbarát volt (másképpen, az első 7.7 találat a 10-ből). Rögtön felmerül a kérdés, hogy a maradék 20%-ban vajon miért és milyen esetekben jeleníti meg a rendszer a nem mobilbarát weboldalakat?

Mobil optimalizált weboldalak - Top 10

Míg a fenti ábra alapján jól látható, hogy az optimalizált weboldal egyenesen arányos a magasabb pozícióval, addig alábbi diagramon a különböző iparágak mobil-optimalizáltságát jelzi.

Mobil optimalizált weboldalak - Piaci szegmensek

Bár korábban volt arról vita, hogy a Mobilegddon látszólag eltérő módon hat a különböző piaci szegmensekre, az nem kérdés, hogy a nem mobile friendly weboldalak általánosságba véve hátrányba kerülnek.

Nyilvánvaló, hogy mi a teendője azoknak a marketingeseknek, akik még nem tették meg a szükséges intézkedéseket, de elsősorban nem az algoritmusnak kellene megfelelni: el kell fogadni a mobil forgalom erejét, és a felhasználói élményt kell egyszer és mindenkorra szem előtt tartani!

Ezt olvastad már?

Mit jelent a mobile first?

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet