Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. július 03.

Mit jelent a mobile first?

A fiatal generáció hatalomátvételét követően, és a Baby Boomer nemzedék eltűnése után, a marketingeseknek újra kell gondolniuk stratégiai szokásaikat és alkalmazkodniuk kell a „mobile first” felfogáshoz.

A marketing szférában meglehetősen sokat hallani mostanság a mobile first kifejezést, pedig rengetegen nincsenek tisztában annak valódi jelentésével. A marketingland.com oldalán Aaron Strout foglalkozott a témával kicsit részletesebben, szerinte a Baby Boomer generáció (a ma 50-70 évesek) leváltásával jelentős változás lesz a fogyasztói piacon. A felhasználói viselkedés radikális változására a marketingeseknek is reagálniuk kell, és a mobile first felfogás egyre elterjedtebbé, végül pedig alapkövetelménnyé válik. De mit is jelent pontosan a kifejezés?

Mobile first szemléletmód

A szókapcsolat tulajdonképpen egy új szemléletmód, mely figyelembe veszi a mobil felhasználói szokásokat és jelentős energiát fordít az ez irányú fejlesztésekre. A weboldal kialakításában és cég kommunikációjában is jelen van ez a fajta mentalitás, céljuk, hogy a fogyasztói igényeket teljes mértékben kielégítsék a hordozható eszközök platformján (is).

Sokan úgy gondolják, hogy egy alkalmazás fejlesztése vagy egy reszponzív honlappal eleget tesznek a követelményeknek, holott a valódi jelentése ennél sokkal összetettebb. Egy mobil first company (ahogyan a Google-t is mostanában emlegetik) újragondolja a felhasználói élmény jelentését, feltérképezi a látogatói szokásokat és a tapasztalatok alapján nagy erejű módosításokat eszközöl.

A fiatal felnőttek (18-34 éves korosztály) jelenleg a leggyorsabban növekvő demográfiai csoport, így idő előrehaladtával az ő fogyasztói szokásuk fogják meghatározni a mindenkori trendeket.

Az író, az amerikai viselkedési minták alapján, a következők szerint jellemzi őket:

  • Egyre nagyobb részük egyedülálló szülő;
  • Faji sokszínűség tekintetében különbözőbbek, mint valaha;
  • Mélyen érintették a közelmúlt eseményei (9/11, gazdasági válság);
  • Általánosságban elmondható, hogy szkeptikusak a vallási és a politikai nézetek iránt, továbbá immúnisak rengeteg márka és azok üzeneteivel szemben;
  • Sokat vásárolnak online és a rövid élettartamú ruhákat részesítik előnyben (Strout itt a H&M-et és a Zara-t emeli ki);
  • Hajlamosak az empátia alapján döntéseket hozni;
  • És ami a legfontosabb: a digitalizált világban nőttek fel!

Rengetegen foglalkoznak a témával és különböző jóslatokat lehet olvasni, ami nem meglepő, elvégre mindenki kíváncsian várja vagy épp ellenkezőleg, retteg az elkövetkezendő változásoktól.

Az eredeti cikkben a változó igényekről és a témával kapcsolatban további érdekességeket lehet olvasni: http://marketingland.com/mean-mobile-first-marketers-care-133650

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!