We understand, we deliver.

Mit jelent a mobile first?



A fiatal generáció hatalomátvételét követően, és a Baby Boomer nemzedék eltűnése után, a marketingeseknek újra kell gondolniuk stratégiai szokásaikat és alkalmazkodniuk kell a „mobile first” felfogáshoz.

A marketing szférában meglehetősen sokat hallani mostanság a mobile first kifejezést, pedig rengetegen nincsenek tisztában annak valódi jelentésével. A marketingland.com oldalán Aaron Strout foglalkozott a témával kicsit részletesebben, szerinte a Baby Boomer generáció (a ma 50-70 évesek) leváltásával jelentős változás lesz a fogyasztói piacon. A felhasználói viselkedés radikális változására a marketingeseknek is reagálniuk kell, és a mobile first felfogás egyre elterjedtebbé, végül pedig alapkövetelménnyé válik. De mit is jelent pontosan a kifejezés?

Mobile first szemléletmód

A szókapcsolat tulajdonképpen egy új szemléletmód, mely figyelembe veszi a mobil felhasználói szokásokat és jelentős energiát fordít az ez irányú fejlesztésekre. A weboldal kialakításában és cég kommunikációjában is jelen van ez a fajta mentalitás, céljuk, hogy a fogyasztói igényeket teljes mértékben kielégítsék a hordozható eszközök platformján (is).

Sokan úgy gondolják, hogy egy alkalmazás fejlesztése vagy egy reszponzív honlappal eleget tesznek a követelményeknek, holott a valódi jelentése ennél sokkal összetettebb. Egy mobil first company (ahogyan a Google-t is mostanában emlegetik) újragondolja a felhasználói élmény jelentését, feltérképezi a látogatói szokásokat és a tapasztalatok alapján nagy erejű módosításokat eszközöl.

A fiatal felnőttek (18-34 éves korosztály) jelenleg a leggyorsabban növekvő demográfiai csoport, így idő előrehaladtával az ő fogyasztói szokásuk fogják meghatározni a mindenkori trendeket.

Az író, az amerikai viselkedési minták alapján, a következők szerint jellemzi őket:

  • Egyre nagyobb részük egyedülálló szülő;
  • Faji sokszínűség tekintetében különbözőbbek, mint valaha;
  • Mélyen érintették a közelmúlt eseményei (9/11, gazdasági válság);
  • Általánosságban elmondható, hogy szkeptikusak a vallási és a politikai nézetek iránt, továbbá immúnisak rengeteg márka és azok üzeneteivel szemben;
  • Sokat vásárolnak online és a rövid élettartamú ruhákat részesítik előnyben (Strout itt a H&M-et és a Zara-t emeli ki);
  • Hajlamosak az empátia alapján döntéseket hozni;
  • És ami a legfontosabb: a digitalizált világban nőttek fel!

Rengetegen foglalkoznak a témával és különböző jóslatokat lehet olvasni, ami nem meglepő, elvégre mindenki kíváncsian várja vagy épp ellenkezőleg, retteg az elkövetkezendő változásoktól.

Az eredeti cikkben a változó igényekről és a témával kapcsolatban további érdekességeket lehet olvasni: http://marketingland.com/mean-mobile-first-marketers-care-133650

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com