Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Microsoft egységes kampánykezelő elindítását jelentette be

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.05.31.

A Microsoft új eszközével egy helyen kezelhetjük majd a különböző platformokon futtatott kampányokat és a social média organikus tartalmakat is.

A Microsoft múlt hónapban jelentette be ezt a tervét, és a múlt héten bemutatta a pilot verzióját Unified Campaigns (egyesített kampányok) néven.

Hogyan fog működni?

A hirdető megadja a weboldal url-t, és a Microsoft Advertising hirdetéskezelő segít a kampány beállításokban. Javaslatot tesz a célzásra, kulcsszavakra és tartalomra (témákra) vonatkozóan is Google és közösségi média felületekhez is.

Természetesen a hirdetésekhez tartozó földrajzi célzások és költéslimitek is beállíthatók lesznek.

A Microsoft előzetes eredmény becsléseket is mutat majd, valamint hirdetési javaslatokat is kaphatunk – amit döntésünk alapján elfogadunk, módosítunk, vagy teljesen saját verziót töltünk fel.

Budget kezelés

A különböző platformokon futó hirdetéseket egy közös kampányként kezeli, így egy egységes kampánykeretet kell megadni, amit a Microsoft oszt fel optimálisan a platformok között.

Kezelhető hirdetési felületek:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google

Igen, a Microsoft hirdetéskezelőn keresztül lehet Google Search felületen is hirdetni – viszont ebben az esetben saját Google search kampányt nem futtathatunk már.

Elérhető riportok

A search kampányok megszokott részletességéhez képest korlátozottak az elérhető információk, inkább a smart kampányokhoz lesz hasonló a kapott adatok köre:

  • Megjelenés
  • Kattintások
  • Konverziók száma, értéke (vásárlás, kapcsolatfelvétel stb).
  • Az eseménykövetés használatával az oldalon töltött időről, illetve látogatott oldalak számáról is kaphatunk információt.
  • TOP keresések
  • TOP hirdetések

Mennyire marad kezünkben az irányítás?

A Microsoft kiemeli, hogy mesterséges intelligencia fogja a kulcsszavakat, ajánlattételt, hirdetésszövegeket és a platformok közötti költéselosztást optimalizálni.

A hirdetők leállíthatnak bizonyos kulcsszavakat és hirdetéseket, de a kampánymenedzsment nagy része automatizáltan fog működni.

Közösségi média menedzsment

A Unified Campaigns magában foglalja az organikus közösségi média területét is.

  • Posztok kezelése: közzététel, vázlatok, ütemezések a különböző felületekhez kapcsolódóan.
  • Bejövő üzenetek kezelése: Facebook Instagram, Twitter, Linkdin platformokról

Több platform adatainak közös elemzésére, a teljesítmények összehasonlítására is alkalmas riportot ígérnek a felületen.

Mennyibe fog kerülni?

A hirdetők csak a hirdetési díjat fizetik, a platform használatának nincs plusz költsége.

A többcsatornás kampány létrehozásának lépései

1. Kössük be a weboldal url-t

2. Nézzük át a vállalkozás adatait, javasolt témákat, kulcsszavakat, napi költést, lokációs célzást.

3. Az előző lépés beállításai alapján megkapjuk a hirdetésszöveg javaslatokat, ezt nézzük át, és szükség esetén módosítsunk rajta.

4. A Microsoft Hirdetésközpont javaslatot tesz képes hirdetések futtatására a social platformokon, de saját képek feltöltése is lehetséges.

5. Nézzük át a riportokat és optimalizáljuk a beállításokat.

A pilotban való részvételhez egy űrlapon lehet jelezni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet