Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 30.

A Google új kulcsszó társítási módot vezet be a kifejezés és pontos egyezésre

Idén a Google bejelentette, hogy a fiókok bonyolultságának csökkentése érdekében a jogosult kulcsszavak közül azokat a pontos egyezésűeket fogja a rendszer előnyben részesíteni, amelyek megegyeznek a tényleges keresési kifejezéssel.

Most ugyanez következik a kifejezés és az általános egyezés esetén is.

Tehát például ha a ,,macska etetőtál vásárlás’’ keresési kifejezés a fiók több általános egyezésű kulcsszavához is passzol (pl. macska tál, etetőtál vásárlás, macska etetőtál vásárlás), akkor ebben az esetben a kifejezéssel megegyező kulcsszót fogja a Google előnyben részesíteni, és szintén ugyanígy fog történni kifejezés egyezés esetében.

A Google a pontos egyezésű kulcsszavakat továbbra is az általános és a kifejezés egyezés elé helyezi.

Ha egyik kulcsszó sem egyezik meg a keresési kifejezéssel, de többre is jogosult lenne a hirdetés megjelenése, akkor a Google innentől a Hirdetési Rangsor mellett a relevanciára utaló jeleket is számításba veszi a kulcsszavak jelentésének és az egyes hirdetéscsoportokban lévő landoló oldalak vizsgálatával.

A Google a következő táblázatot osztotta meg, amely bemutatja, mi szerint történik majd a megfeleltetés:

Jogosult kulcsszavakMelyiket választja a rendszer
Egynél több általános egyezésűCsak a leginkább releváns hirdetéscsoportokban lévő leginkább releváns kulcsszavak kerülnek számításba. Ebből a leszűkített listából a Hirdetési Rangsor alapján születik végső döntés.
Egy általános egyezésű és egy pontos/kifejezés egyezésűHa a rendszer a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszót relevánsabbnak találja, akkor ezt fogja választani.Ha a pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó relevanciája alacsonyabb az általános egyezésűnél, akkor is valószínűleg az előbbit választja a rendszer, amennyiben ez magasabban áll a Hirdetési Rangsorban.
Egynél több pontos/kifejezés egyezésűA több pontos/kifejezés egyezésű kulcsszó jogosult, de általános egyezésű nem, akkor a Hirdetési Rangsorban legmagasabban álló kulcsszót választja a rendszer.

A változtatás célja, hogy a hirdetők magabiztosabban merjék használni az általános egyezésű kulcsszavakat anélkül, hogy félő lenne a kontroll elvesztése a többi hasonló vagy szigorúbb egyezési típusú kulcsszó felett.

A Google felhívta a figyelmet arra is, hogy nincs már előnye annak, ha ugyanazt a kulcsszót több különböző egyezési típussal is felvesszük, amennyiben Intelligens Ajánlattételt használunk, mivel ilyen esetben az általános egyezés lefedi ugyanazokat a keresési kifejezéseket – bár az Intelligens Ajánlattétel működőképessége nagyban függ a fiók historikus adatmennyiségétől, ezért érdemes tesztelni először ezt a funkciót, mielőtt átállítanánk.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!