Segíthetünk?

Blog

Hírek

2021. szeptember 22.

A Google összevonja a Smart Display és a Standard Display kampányok létrehozását

A Google közleménye megjegyzi, hogy a hirdetők továbbra is használhatnak manuális vagy automatizált megoldásokat, de a lehetőség mostantól egy kampánytípuson belül lesz elérhető.

A kampány létrehozásakor a hirdetők választhatnak majd az automatikus vagy az egyéni élmény között.

Ez a változás hasonlónak tűnik a licitálási stratégiák közelmúltbeli változásához, ahol a funkció továbbra is létezik, azonban a Google Ads beállítási folyamata megváltozik. Ennek ellenére elméletileg a hirdetők nem vehetnek észre nagy különbséget a teljesítményben.

Hogyan jutottunk el idáig? 

A Google Ads 2017-ben kiadta a Smart Display kampányokat, hogy a hirdetők kihasználhassák a teljesen automatizált megjelenítési élmény előnyeit.

Azóta további automatizált megoldásokat is bevezettek a Standard display kampányokon belül. 2018-ban például új alapértelmezett display formátumként vezették be a reszponzív display hirdetéseket. A reszponzív display hirdetéseket és más statikus hirdetéseket egyaránt kihasználó hirdetők valószínűleg észrevették, hogy a reszponzív display hirdetések sokkal nagyobb láthatóságot kapnak.

2018-ban a Google bejelentette a “pay for conversions” opció használatát is a display-en belül, lehetővé téve az elegendő konverziós adattal rendelkező hirdetők számára, hogy alacsonyabb kockázattal használhassák az automatizált licitálást, mivel csak akkor fizetnek, ha konverzió érkezik.

Nemrégiben, idén júniusban a Google bevezette az “Optimalizált célzást” – a “Célzási bővítés” opció kiegészítését a display-en belül. Mindkettő olyan funkció, amely segít a hirdetőknek a kijelzőn belüli elérésük bővítésében, de a különbség árnyalt.

A célzási bővítés csak a bármely kampányban megadott célközönségeket bővítené, a célzási beállítások határainak tiszteletben tartása mellett. Az optimalizált célzás egy lépéssel továbbmegy, és nem korlátozódik arra, hogy csak a konkrét célzott célközönségre terjeszkedjen, hanem a célzás bármely területén, például a demográfiai adatokon is folyékonyan terjeszkedhet, hogy a kívánt akciókat még jobban ösztönözze. Ha például kifejezetten a 25-35 éveseket célozta meg, de a rendszer azonosította, hogy vannak más korosztályok is, akik valószínűleg elvégeznék a kívánt műveletet, akkor az optimalizált célzás bekapcsolásával a kampány elkezdheti a kiszolgálást ezeknek a célcsoportoknak.

Mindezek mellett, mivel ma már annyi automatizált funkció áll rendelkezésre a display-en belül, feltehetően elég nagy az átfedés a Smart display kampányok és a Standard display kampányok között, így volt értelme a kampánykészítési folyamatot úgy egyszerűsíteni, hogy mindkét opciót egy tető alá hozzuk.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-consolidates-smart-display-standard-display-campaign-creation/419957/

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!