Segíthetünk?

Blog

2022. november 08.

A Google bejelentette a hasonló közönségek kivezetését

A fogyasztók adatvédelmére való folyamatos összpontosítás egy újabb Google Ads frissítést eredményezett, amely hasonló célcsoportok megcélzására van hatással.

A héten Ginny Marvin, a Google Ads összekötője megerősítette, hogy a Google 2023-ban fokozatosan kivezeti a hasonló közönségek (similar) célzását.

2023 májusától nem állnak rendelkezésre új hasonló közönségszegmensek

Ha jelenleg hasonló közönségeket használunk kampányainkban és hirdetési csoportjainkban, akkor azokban nem lesz változás.

Bár a meglévő hasonló közönségszegmenseket 2023 augusztusáig továbbra is használhatjuk, új hasonló közönségszegmenseket nem adhatunk hozzá a kampányokhoz és csoportokhoz.

Hasonló közönségek 2023 augusztusában teljesen eltűnnek

A hasonló közönségek megszüntetésének második fázisa 2023 augusztusában fog megtörténni.

A Google ekkor eltávolítja a meglévő hasonló célközönség-szegmenseket az összes hirdetési csoportból és kampányból. De nem kell megijedni – a hirdetők szükség esetén továbbra is hozzáférhetnek ezeknek a szegmenseknek a múltbeli jelentéséhez.

Miért történik a változás?

A Google azt állítja, hogy ez a közönségváltás a következők miatt következett be:

  • Az online marketing megközelítések fejlődése

Az adatvédelmet megőrző alternatívák fejlődése

Ez egy nagy változás a Google eredeti, 2021-es álláspontjához képest.

Miután kezdetben bejelentették, hogy nem biztosítanak alternatívát a harmadik féltől származó cookie-k helyett, a hirdetők határozott visszajelzései segítettek megváltoztatni a helyzetet.

A Google felismerte, hogy a termékek és szolgáltatások hatékony értékesítéséhez a hirdetőknek szükségük van a felhasználói célzás valamilyen formájára. Alternatíva nélkül a hirdetők valószínűleg eltávolodtak volna a Google-tól, ami jelentősen befolyásolta volna a Google hirdetési bevételeit.

Konkrétan a hasonló célközönségekről szólva, a változás a hasonló célközönségeket egy automatizáltabb célzási megoldásra fogja átállítani. 

Tehát, bár a hasonló célközönség-célzás önálló lehetőségként nem áll majd rendelkezésre, más, automatizáltabb célzási és licitálási megoldások hasonló jeleket használnak, így nincs szükség a hasonló célközönség funkcióra.

Lehetőségek

  • Meglévő hozzáadott közönséglisták alkalmazása
  • Az első féltől származó, a meglévő és az új ügyfelek elérésére szolgáló ügyfél-összevetési listákból származó jelek használata

A Google támogatási útmutatója kiválóan alkalmas arra, hogy jobban megértsük az egyes kampánytípusok összetettségét, és hogy hogyan készítsük fel a különböző kampánytípusokat erre a 2023-as átállásra.

Az eredeti cikk itt érhető el: 

https://support.google.com/google-ads/answer/12463119?

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!