Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

A Google bejelentette a hasonló közönségek kivezetését

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.11.08.

A fogyasztók adatvédelmére való folyamatos összpontosítás egy újabb Google Ads frissítést eredményezett, amely hasonló célcsoportok megcélzására van hatással.

A héten Ginny Marvin, a Google Ads összekötője megerősítette, hogy a Google 2023-ban fokozatosan kivezeti a hasonló közönségek (similar) célzását.

2023 májusától nem állnak rendelkezésre új hasonló közönségszegmensek

Ha jelenleg hasonló közönségeket használunk kampányainkban és hirdetési csoportjainkban, akkor azokban nem lesz változás.

Bár a meglévő hasonló közönségszegmenseket 2023 augusztusáig továbbra is használhatjuk, új hasonló közönségszegmenseket nem adhatunk hozzá a kampányokhoz és csoportokhoz.

Hasonló közönségek 2023 augusztusában teljesen eltűnnek

A hasonló közönségek megszüntetésének második fázisa 2023 augusztusában fog megtörténni.

A Google ekkor eltávolítja a meglévő hasonló célközönség-szegmenseket az összes hirdetési csoportból és kampányból. De nem kell megijedni – a hirdetők szükség esetén továbbra is hozzáférhetnek ezeknek a szegmenseknek a múltbeli jelentéséhez.

Miért történik a változás?

A Google azt állítja, hogy ez a közönségváltás a következők miatt következett be:

  • Az online marketing megközelítések fejlődése

Az adatvédelmet megőrző alternatívák fejlődése

Ez egy nagy változás a Google eredeti, 2021-es álláspontjához képest.

Miután kezdetben bejelentették, hogy nem biztosítanak alternatívát a harmadik féltől származó cookie-k helyett, a hirdetők határozott visszajelzései segítettek megváltoztatni a helyzetet.

A Google felismerte, hogy a termékek és szolgáltatások hatékony értékesítéséhez a hirdetőknek szükségük van a felhasználói célzás valamilyen formájára. Alternatíva nélkül a hirdetők valószínűleg eltávolodtak volna a Google-tól, ami jelentősen befolyásolta volna a Google hirdetési bevételeit.

Konkrétan a hasonló célközönségekről szólva, a változás a hasonló célközönségeket egy automatizáltabb célzási megoldásra fogja átállítani. 

Tehát, bár a hasonló célközönség-célzás önálló lehetőségként nem áll majd rendelkezésre, más, automatizáltabb célzási és licitálási megoldások hasonló jeleket használnak, így nincs szükség a hasonló célközönség funkcióra.

Lehetőségek

  • Meglévő hozzáadott közönséglisták alkalmazása
  • Az első féltől származó, a meglévő és az új ügyfelek elérésére szolgáló ügyfél-összevetési listákból származó jelek használata

A Google támogatási útmutatója kiválóan alkalmas arra, hogy jobban megértsük az egyes kampánytípusok összetettségét, és hogy hogyan készítsük fel a különböző kampánytípusokat erre a 2023-as átállásra.

Az eredeti cikk itt érhető el: 

https://support.google.com/google-ads/answer/12463119?

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet