Segíthetünk?

Blog

2021. április 07.

Megszűnik a Facebook Analytics június 30-án

2021. június 30-án leállítják a Facebook Analytics szolgáltatást, így a marketingszakembereknek kevesebb mint három hónap áll rendelkezésre az alternatívákhoz való alkalmazkodáshoz. 

Figyelembe véve, hogy a marketingszakemberek hogyan támaszkodnak a Facebook Analyticsre a konverziós adatok méréséhez, ez a bejelentés határozottan rövid időn belül érkezik.

A bejelentést, miszerint a Facebook Analytics megszűnik június végén, csendesen közzétették a Facebook for Business súgóban. Az analytics.facebook.com oldalra történő navigálás most átirányítja a felhasználókat a bejelentésre, amely így szól:

„A Facebook Analytics 2021. június 30. után már nem lesz elérhető. Addig továbbra is hozzáférhet a jelentésekhez, diagramok és táblázatok exportálásához, valamint a statisztikák felfedezéséhez. Ha adatokat szeretne exportálni CSV-fájlba az asztali Facebook Analytics szolgáltatásból, kattintson a nyílra az egyes diagramok vagy táblázatok jobb felső sarkában. “

A vállalat nem indokolja a Facebook Analytics bezárását. Ehelyett más üzleti eszközökre irányítja a felhasználókat, amelyek nem pontosan 1: 1 arányú alternatívák.

A Facebook a következő üzleti eszközökre hívja fel a felhasználókat az Analytics eltávolítása után:

  • Facebook Business Suite : Lehetővé teszi a felhasználók számára a Facebook és Instagram üzleti fiókok kezelését. Részletes betekintést nyújt a vállalkozás közönségére, tartalmára és trendjeire (de nem mindenki számára elérhető).
  • Ads Manager : Lehetővé teszi a vállalkozások számára a Facebook-kampányok és -hirdetések megtekintését, módosítását és eredményeinek megtekintését.
  • Eseménykezelő : Segíthet a felhasználóknak olyan Facebook üzleti eszközök beállításában és kezelésében, mint a Facebook pixel és a Conversions API. Beszámolót láthatunk a vállalkozás webhelyén, alkalmazásában és fizikai áruházában végrehajtott műveletekről is.

Ha a marketingszakemberek alkalmazkodni tudnak a fenti eszközök kombinációjához, akkor képesek lehetnek ugyanazokat a feladatokat végrehajtani, amelyeket a Facebook Analytics szolgáltatásban szoktak elvégezni.

Ezeket az adatokat a közelmúltban nehezebb nyomon követni bármilyen eszközzel – a Facebook Analytics segítségével vagy anélkül. Ennek oka az iOS 14 frissítése, amely megkérdezi a felhasználókat, hogy szeretnék-e nyomon követni az alkalmazásokat a telefonjukon.

Ha egy felhasználó azt mondja, hogy nem akarja, hogy a Facebook alkalmazás nyomon kövesse őt, akkor a marketingszakemberek nem kaphatnak ugyanazokat a konverziós adatokat a felhasználótól, mint korábban.

A Facebook megint nem adott okot az Analytics bezárására, így nem tudni, hogy a döntésnek van-e köze az iOS frissítéséhez.

A Facebooknak magasra törő céljai vannak azt illetően, hogy a Business Suite legyen az egyetlen felület, amelyre a vállalkozásoknak a Facebook, az Instagram és a Messenger szolgáltatásain keresztül van szükségük.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!