TikTok a B2B marketingben + 3 brand, akik jól csinálják
Gondoltad volna, hogy havonta 80 millió ember tölt átlagosan 24 órát a TikTokon. Ez az új lehetőség forradalmasította a B2C márkák és ügyfeleik kapcsolatát. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy milyen lehetőségeket nyújthat a TikTok felülete, a B2B marketinghez?
Jó néhány márka próbál magának választ adni erre a kérdésre, mivel nem minden B2B vállalat tudja kamatoztatni ezeket a konverziókat. Azonban, ha tudatosságról van szó, akkor lehet éppen a TikTok az, amire egy B2B közösségi stratégiának szüksége lehet.
A TikTokon a vállalkozások sikeréhez vezető út nem teljesen ismeretlen. Három B2B marketingessel véleményét osztjuk meg cikkünkben, akik kísérleteznek és ezzel sikereket érnek el a TikTokon. Hogy mit tanultunk Tőlük?.
Erőteljes tudatosságnövelő tényező
A profi videokészítésnek megvan a maga ideje és helye, de a kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók a élvezik az amatőr, olykor szedett-vedett videókat is.
A Sprout Social Index™ 2022-es felméréséből kiderült – ahol több mint 1000 amerikai felhasználót kérdeztek -, hogy több mint egyharmaduk szeretne hitelesebb, kevésbé profinak tűnő videókat látni az általuk követett márkáktól. Ráadásul a fogyasztók a rövid formátumú videókat 2,5-szer vonzóbbnak találják, mint a hosszú formátumúakat.
A hírfolyamon belüli közösségi tartalom legvonzóbb típusai:
Ezekkel a közösségi trendekkel való lépéstartás, nem csak a B2C márkák számára prioritás. Az International Data Corporation tanulmánya szerint a vezető és befolyásos B2B vásárlók 75%-a használja az online közösségi hálózatokat a vásárlási folyamat során.
A TikTok üzleti stratégia segíthet lépést tartani a közösségi oldalak fogyasztói preferenciáival. Ezáltal a márka, a potenciális vásárlókkal is kapcsolatban maradhat.
Mindent kibeszélni
Ez az a hely, ahol a bárkivel kibeszélheted a sérelmeidet. Ha végignézed a #corporate hashtaggel jelölt bejegyzéseket, akkor találsz olyan TikTok videókat, amelyekben az e-mail aláírási normáktól kezdve a videós meetingekig mindent kifiguráznak. Ez egy könnyed, frappáns megközelítés a munkánkkal járó sajátosságok megvitatására, ami elengedhetetlen a vállalati TikTok szubkultúra felemelkedéséhez.
Más TikTok hashtagek, mint a #9to5, #WorkFromHome és #WorkLife együttesen több mint 20 milliárd megtekintést gyűjtöttek össze. Ez azt jelenti, hogy a vásárlóid már most is a TikTok-ra járnak, hogy a mindennapi munkahelyi problémáikról beszélgessenek. Ez a te jeled, hogy lecsapj a megoldásra.
Új életet lehelni a közösségi stratégiába
A TikTok trendek köztudottan találékonyak és gyakorlatilag minden második nap felbukkan egy újabb. Ez az állandó inspirációs folyam segíthet abban, hogy újdonságokat vigyél a vállalat közösségi stratégiájába.
Ráadásul a napi többszöri posztolás a norma. A For You oldalnak köszönhetően lehetetlen követőidet elárasztani az általad megosztott tartalommal, ugyanakkor ezzel határtalan lehetőséget kapsz a kisérletezéshez.
Tanácsok három B2B márkától, amelyek jól használják a TikTok-ot.
Lehetséges, hogy már mindened megvan ahhoz, hogy elkezdhesd az első adag TikTok-tartalom elkészítését, de néha csak egy kis inspirációra van szükség, hogy beinduljon a folyamat. Most három marketingszakember segítségével megtudhatod, hogyan közelítsd meg a TikTok-ot és mire figyelj, ha vállalkozásod B2B értékesítést folytat.
1. Smartsheet
A Smartsheet egy olyan platform, amely segítségével a munkafolyamatokat tudjuk kezelni , ezzel lehetőséget adva a csapatok együttműködésének javításához. Ennek köszönhetően a TikTok jelenlét is példamutató.
“A közösségi csapat ötleteket kap az ügyfeleinktől, kollégáinktól és a TikTok felületén megtalálható tartalomból, ami nem kevés” – mondja Brian Bosché, a Smartsheet termékmarketing igazgatója. “A Smartsheetet használjuk a videókoncepciók rendszerezésére, majd döntünk a kedvenceinkről. Ebből kiindulva megírjuk a vázlatot, átdolgozzuk többször, ha szükséges.”
Bosché egyike a Smartsheet TikTok-fiókjának önkéntes tartalomkészítői közül. A Smartsheet közösségi csapata az egész üzletágukból toborzott tehetségeket, így mindig van valaki, akit felkereshetnek, amikor eljön a felvétel ideje.
Együtt készítik a TikTok tartalmakat, amelyek bepillantást engednek a kulisszák mögé, hogyan végzik az emberek és a csapatok a munkájukat. Ezzel, a márkaépítésen túl, változatos tartalomgyártásra és megjelenésre van lehetőség, amelyek a skiccektől kezdve a bemutatókon át a legújabb TikTok-trendekig terjednek. Emellett teret ad nekik az ügyféltörténetek és a felhasználók által generált tartalmak kiemelésére is, miközben fenntartják a következetességet.
“A TikTok lehetőséget ad arra, hogy rengeteg különböző módon interakcióba lépj a közösségeddel, beleértve a duettezést és a videók összeillesztését” – mondja Bosché. “Imádjuk, amikor az emberek videókat készítenek a Smartsheetről, és reagálnak rájuk. Volt, hogy valakinek a Smartsheet használatáról szóló videóját kommenteltük és válaszként készített egy másik videót arról, hogy mit szeret a Smartsheet-ben“.
A Smartsheet közösségi csapata a TikTok 2022. áprilisi elindítása óta számos videóformátumot és eszközt kipróbált. Ez a kísérletezés a gyökere annak, hogy Bosché tanácsot adjon más B2B márkáknak, akik szeretnének belevágni a TikTok jelenlétbe.
„Próbálj ki dolgokat” – mondja Bosché. „Sosem tudhatod, mi fog működni a TikTokon, és mivel a dolgok folyamatosan fejlődnek, ezért próbálj ki különböző formátumokat és témákat, hogy megtudd, mi működik.”
Tippek a Smartsheet-től:
- Nem kell egyedül a kamera elé lépned. Vond be a videós tartalom elkészítéséhez a vállalatod tehetséges tartalomkészítőit, így megoszlik a munkateher.
- Ösztönözd az elköteleződést a saját csatornádon megosztott, felhasználók által generált tartalmak megosztásával.
2. Semrush
Az emberek a legkülönösebb dolgokat keresik, és ezt senki sem tudja jobban, mint a Semrush csapata. Ők már elsajátították annak művészetét, hogy a bolondos keresési lekérdezéseket közösségi tartalom inspirációjaként használják, és most ezt a varázslatot a TikTok jelenlétükkel is megragadják.
“A marketing lehet szórakoztató, és a Semrush segítségével még könnyebb – ezt az üzenetet szeretnénk közvetíteni a TikTok-on” – mondja Maria Kalyadina, a Semrush közösségi oldalának vezetője. “Ehhez a humort használjuk, mert ez szerves része a Semrush hangvételének. Emellett a tanulmányunk szerint, történetesen ez az egyik legjobb módja annak, hogy a TikTok közönségét megszólítsuk.“
A tanulmány azt is megállapította, hogy a TikTok tartalmak 37%-a egy beszélő személyre összpontosít, és e videók több mint felében a személy közvetlenül a kamerába beszél.
Ezek az eredmények összhangban vannak a Semrush “Mit kerestél?” tartalomsorozatában használt videóformátummal. Minden videó a keresési témáról szóló, közvetlenül a kamerába szóló bevezetővel kezdődik, majd átmegy egy, a lekérdezés által inspirált jelenetbe.
A kész videó egyesíti mindazt, amit az emberek szeretnek a TikTok-tartalomban. Magával ragadó, vicces és informatív. Semmi sem utal arra, hogy egy B2B márkától származik, és ez a lényeg.
“A B2B szektor, TikTok marketingben az a lényeg, hogy mindig az ügyféllel foglalkozol” – mondja Kalyadina. “A nap végén, akár egy marketingeszközkészletet népszerűsítesz, akár tintasugaras nyomtatókat árulsz, egy emberhez beszélsz.“
Tippek a Semrush-tól:
- Sokat érhetsz el egy kis humorral. Amennyiben a “humor” a márkád személyiségének egyik eleme, tesztelj különböző videóformátumokat és poénokat, hogy megtudd, hogyan működhet ez a TikTok-on.
- A TikTok a vállalkozásod egyik lehetősége arra, hogy kapcsolatot teremts a terméked végfelhasználóival. Helyezd előtérbe a közönséggel való kapcsolatot, hogy sikereket hozhass létre az értékesítési folyamat során.
3. Shopify
A Shopify zúz a TikTok-on, és jó okkal. Több mint két éve építik jelenlétüket a hálózaton.
Saad Khan, a Shopify Brand Social Leadje számára a hálózathoz való csatlakozás nem volt kérdéses. “A közösségi marketingnek kevésbé van köze ahhoz, hogy B2C vagy B2B vagy, mert végső soron mindketten a tudatosság játékában vesznek részt.”
A TikTok-hoz való csatlakozás óta a Shopify csapata teszteli a videóformátumokat, hogy kitalálják, mi működik a márkájuk számára. A TikTok-stratégiájukra fordított időnek köszönhetően olyan megbízható tartalmi témákat találtak, amelyek a célközönségükkel összhangban vannak.
Most a vállalkozók és az üzlettulajdonosok a Shopify TikTok fiókjához fordulnak tippekért, tanácsokért és véleményekért. Bár a videóformátumok eltérőek lehetnek, az átfogó téma hihetetlenül egységes.
“A TikTok legnagyobb márkái így tanultak” – mondja Khan. “Mindannyian egy nagyon konkrét dolgot csinálnak, ami egyedülállóan az övék, és folyamatosan ismétlik ugyanazt a koncepciót különböző kivitelezésekben.”
Tippek a Spotify-tól:
- A követők megszerzése időt és tesztelést igényel. Apró módosítások nagy különbséget jelenthetnek a videók teljesítményében, ezért addig iterálj, amíg meg nem találod, azt ami működik.
- Ha egyszer azonosítottál egy olyan témát vagy formátumot, amelyik tetszik a közönségednek, akkor használd azt. Ez a következetesség idővel nagyobb közönségelismerést fog eredményezni.
Itt az idő, hogy B2B vállalkozásként kipróbáld a TikTok-ot, hiszen ez a platform a marketingesek játszótere. Ez egy olyan tér, ahol kísérletezhetsz és kapcsolatba léphetsz az ügyfeleid mögött álló emberekkel. Ennek a márkafelismerésnek és affinitásnak a megteremtése lehet az a megkülönböztető tényező, amely több üzletet hozhat.
Szeretnél még további hasznos tanácsokkal gazdagodni az online marketing világából? Látogass el Klikkmánia Tudástár oldalunkra, ahol letölthető dokumentumokkal és a korábbi webinárok felvételeivel segítünk abban, hogy vállalkozásod online megjelenése a legoptimálisabb legyen.