Nemrégiben került megrendezésre a Social Media Marketing World konferencia az Egyesült Államokban, ahol több mint 100 előadás, és 2500 résztvevő értekezett a social média jelenéről és jövőjéről. A konferencián bemutatásra került egy közel 3700 amerikai piaci szereplő részvételével végzett kutatás eredménye, ami nagyon izgalmas trendeket rajzolt ki az elkövetkező évekre vonatkozóan. A business.com erről szóló összefoglaló cikke alapján lássuk, hogy a szakma krémje szerint 2015-ben milyen trendek várhatóak ezen a területen.
A social média irányítja a piacot?
A felmérésben résztvevő cégek válasza teljesen egyértelmű: 78%-uk szerint a social média irányítja az online piacokat, így idén kiemelten fontos lesz mindenki számára az, hogy közösségi jelenlétét tovább erősítse. Nem is akármennyire!
A Facebook a következő szintre lépett!
Önök szerint a Facebook-nak befellegzett? – szólt a kérdés. A válasz döbbenetes erőt mutat a Facebook mögött: a piaci szereplők 93%-a jelen van a Facebook-on, ráadásul 53%-uk számára ez a legfontosabb online csatorna. A Facebook haldokolna?
Éppen ellenkezőleg, értéke egyre inkább erősödik a hirdetők számára! A Facebook ugyanis úgy tűnik szintet lép, és a taglétszám elérhető maximumának folyamatos megközelítésével egyre inkább a szolgáltatások bővítésére, finomítására “kényszerül”, ezzel egyre nagyobb teret és lehetőséget adva a hirdetők számára. A megkérdezett vállalatok 62%-a tervezi azt, hogy 2015-ben erősíti Facebook-os jelenlétét.
Mi a helyzet a többi közösségi média felülettel?
Nos, bár a Facebook őrületes globális fejlődése úgy tűnik, hogy még mindig megállíthatatlan, azért szerencsére nincs egyedül a piacon. A felmérés szerint ugyanis mind a Twitter, mind az Instagram (hogy csak két nagyobb követőről tegyünk említést) szerepe is erősödik a Facebook-kal egyidejűleg. Utóbbi esetében már a vállalatok 36%-a jelezte, hogy használja üzleti céljainak támogatására.
Akárcsak a YouTube!
A YouTube esetében is hasonló trend rajzolódik ki, hiszen a hirdetők 56%-a jelezte, hogy szeretné jobban megismerni a YouTube-ban rejlő lehetőségeket, 66%-uk pedig növelni kívánja tevékenységét 2015-ben ezen a platformon.
A helyzet világos: a fiatal és most felnövő generációk már egyre inkább a YouTube-ot és az online videó tartalmakat kínáló szolgáltatókat választják a hagyományos televíziózás helyett, így ezzel párhuzamosan a YouTube és a benne rejlő hirdetési lehetőségek is erősödnek.
Mozgókép
Igen-igen, és mindez globálisan is rohamosan változik! A felmérés adatai szerint csak a Facebook-on 360%-kal nőtt a közzétett videós tartalmak száma az elmúlt egy évben, ami óriási növekedést jelent. A piaci szereplők 57%-a használ videós tartalmat és több, mint 70%-uk tervezi, hogy egyre több ilyen mozgóképes anyagot fog alkalmazni 2015-ben. Nincs mese: minden hirdetőnek alkalmazkodnia kell ehhez a trendhez, hiszen megfelelő videós tartalmak nélkül könnyen lemaradhat már versenytársai mögött.
Sőt, podcasting!
Ahogy mindig, úgy most is vannak még olyan területek, ahol a szemfüles vállalatok könnyen és túlzottan nagy reklámzaj nélkül szert tehetnek babérokra. Nos, 2015-ben nagyon úgy tűnik, hogy ez a terület a podcasting, azaz a videó és audió tartalmak internetes közzététele. A kutatás arra világított rá, hogy az Egyesült Államokban mindösszesen a vállalatok 9%-a vesz részt podcasting felületek felhasználásában, és ez mindösszesen 3%-os növekedés az előző évhez képest (2014-ben 6% volt ugyanez az adat). 2015-ben azonban már ezen cégek 26%-a tervezi, hogy komolyabb figyelmet fordít a podcasting-ban rejlő lehetőségekre, ezért minden bizonnyal ez a folyamat is fel fog gyorsulni!
Tanulság
Mi a tanulság tehát? Mint mindig, most is a fogyasztói igények és szokások határozzák meg a piacot, amit persze jelentős részben a piac irányít. Ez az örök körforgás idén sem áll meg, és ahogy mindig, úgy most is nyilvánvaló az igény: a fogyasztók egyre több, és egyre ízesebb/szagosabb online tartalomra vágynak. Ezt kell szem előtt tartanunk 2015-ben és eszerint kell kialakítanunk márkánk online jelenlétét és kommunikációját.
——
Ezt olvastad már?
Vigyázz Google, jön a Facebook!