Segíthetünk?

Blog

2021. október 06.

Hatékony márkaépítés közösségi média hirdetésekkel

Gyakran előfordul hirdetőkkel, hogy márkaépítés céljából akarnak kampányokat futtatni, és a célközönség, a buyer perszónák, a kreatívok és az elhelyezések lehető leggondosabb tervezése után az eredmény mégis valahogy elmarad a közösségi média hirdetésekben. Közelebbről megvizsgálva az okokat, az első, ami feltűnik, hogy a hirdetéseknek alacsony az átkattintási aránya és magas a kattintási költsége.

Mivel a kampány minden egyéb beállítása rendben kell legyen az alapos tervezés révén, jogos a feltevés, hogy akkor nyilván magával a hirdetéssel van a probléma. A felhasználóknak egyszerűen nem tűnik az fel a sok cuki macskás videó és vicces poszt között. Ilyen konkurencia mellett valami nagyon hivatalos stock fotó jól öltözött, hüvelykujjukat mosolyogva mutogató emberekkel nem lesz elég arra, hogy felkeltsd a felhasználók figyelmét. Magad is átgörgeted az ilyen képeket felvonultató tartalmakat.

Senki sem vágyik már reklámokra. Sőt, az évtizedek alatt az emberekben kialakult az ún. ,,bannervakság’’, vagyis minden reklámnak tűnő dolgot ösztönösen kizárunk a figyelmünkből. Tehát a fő kulcs, hogy a hirdetéseink ne is tűnjenek hirdetésnek, hanem inkább érdekes tartalomnak, amelyek nem szakítják meg a közösségi média adatfolyamát, hanem belesimulnak abba.

Lássunk 3 módszert, amelyek alkalmazásával a közösségi média hirdetések a márkaépítés hatékony eszközévé válhatnak!

Keretezd a hirdetést valódi tartalommal

Elsődleges, hogy a hirdetés maga mutassa be a tényleges terméket vagy szolgáltatást, amit reklámozol! Viszont ennek érdemes a részleteibe is belemenni:

  • Egyáltalán mi a termék létjogosultsága
  • Milyen probléma megoldására lett kitalálva
  • Valódi helyzetekben hogyan teljesített eddig

Használj olyan fotókat és videókat kreatívként, amelyek:

  • Felhasználók valamilyen interakcióját mutatják a termékkel
  • Olyan környezetben mutatják be a terméket, amely valóban jól illik annak mindennapi felhasználásához
  • Ténylegesen annak a problémának a megoldásáról szólnak, amelyre a termék ki lett találva.

Legyen arca a vállalkozásodnak!

Gyakori hiba nagyon hivatalosra és komolyra fogni a hirdetések vizuális elemeit. Természetesen ez abszolút helyénvaló, amennyiben a termék maga is hivatalos és komoly. De egy magánszemélyeknek vagy akár kisvállalkozásoknak szóló tartalom ritkán ilyen.

Jusson mindig eszedbe, hogy egy termék vagy szolgáltatás eladása végső soron továbbra is az emberi kapcsolatteremtésről szól.

Tehát ha a márkádra úgy tekintesz, mint egy csapat valódi, hús-vér emberre, akik törődnek az embertársaikkal és igyekeznek segíteni őket a problémáik megoldásában, és ennek megfelelően is kommunikálsz, az sokkal hatékonyabb lehet, mint egy kietlen irodaépület képe egy logóval.

Mutasd be a csapatodat! Használj fotókat a márkaneved mögött álló igazi emberekről, adj arcot a vállalkozásodnak, és így alakíts ki érzelmi kapcsolatot a potenciális ügyfelekkel! Beszéljenek ők a termékeitekről/szolgáltatásaitokról!

Legyenek a hirdetéseid ,,organikusak’’

Az ,,organikus’’ kifejezés gyakran előkerül az online marketing világában a hirdetésekkel kapcsolatban. A jelentése röviden: nem hirdetésnek kinéző, az azt körülvevő tartalomba belesimuló. Az organikus megjelenésű hirdetés pont ezt tudja: bár valójában reklám, egyszerűen nem látszik annak. Inkább tűnik egy újabb fizetetlen tartalomnak, cikknek, hagyományos megosztásnak.

Érdemes megvizsgálnod, hogy milyen posztjaid voltak a legsikeresebbek, és azok anyagát felhasználnod a hirdetéseidben. Ezúttal nem a post boost opcióra gondolunk, hanem arra, hogy külön-külön felhasználd egy új hirdetésedben korábbi posztjaid sikeres elemeit.

Hagyatkozz felhasználók által létrehozott tartalmakra

Unboxing videók, vásárlói vélemények videóként, értékelések mind remekül működhetnek. Jó ötlet lehet például nyereményjátékban biztatni a korábbi vásárlóidat ilyen tartalmak létrehozására és megosztására, majd kiválasztani ezek közül a leghatásosabbnak bizonyulót, hogy azt reklámként felhasználd.

Mindezek a legtöbb esetben jóval hatékonyabbak lehetnek mind márkaépítésre, mind eladások generálására, mint ,,élesre vasalt’’, professzionális megjelenésű tartalmak.

Összefoglalva

A sikeres márkaépítő kampányok futtatásának természetesen a célközönség hatékony megtalálása, az elhelyezések megtervezése, stb. kulcsfontosságú eleme, de az utolsó láncszem akkor is maga a hirdetés, annak képi és szöveges tartalmával, és ez az, amellyel a felhasználó ténylegesen interakcióba lép. Ezért ha a kampányodnak nem elég jó a megtérülése, nem csak annak stratégiai elemeinek csiszolására kell figyelni, hanem a kreatívok fejlesztésére is, amelyben a fenti ötletek nagy segítséget nyújthatnak.

Közösségi média hirdetéseken túl is sok egyéb online marketing témában találhatsz értékes gyakorlati tanácsokat a Klikkmánia Tudástár anyagai között!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Alkalmazott fizikusból előbb szabadúszó tanárrá, majd 2020-ban a Klikkmánia csapatához csatlakozva junior PPC menedzserré avanzsáltam. Az online marketingben igazán megtaláltam, amit kerestem: a kampánykezelésben sikerrel használhatom fel az engem jellemző analitikus gondolkodást, miközben a szavak ereje által közvetíthetek értéket az embereknek.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!