We understand, we deliver.

Klasszikus tévhitek a Google hirdetések világából



A hirdetések kezelésével eltöltött évek alatt, az ügyfeleink részéről rengeteg kérdéssel és téves elképzeléssel találkoztunk a Google Adwords (mostmár Google Ads) rendszerével kapcsolatban. Szeretnénk összefoglalni és feltárni azokat a tipikus tévhiteket, amelyekkel a legtöbbször találkoztunk, így segítve a ügyfél-ügynökség kapcsolatot is egyben.

A leggyakoribb kérdések, melyek felmerülnek ügynökségünknél az ügyfelek részéről:

 

Már 2 hete hirdetek és nincs eredmény, állítsuk le a hirdetéseket!

A hirdetési kampányok indításánál, meg kell határozni milyen célokkal és milyen időtávon dolgozunk, illetve milyen marketing költési kerettel rendelkezünk a következő időszakra nézve. A legtöbb ügyfél értelemszerűen szinte azonnal megtérülő hirdetési formának tekinti akár a Google, akár a Facebook hirdetési rendszerét. Ez sajnos nem minden esetben van így. Az Adwords hirdetéseknél általában 3 hónapos alapidőszakot javaslunk, ilyen időtávon már reális következtetéseket lehet levonni a keresési eredményekből, kattintásokból, keresési kifejezésekből és a Google Analytics által adott adatokból.

Fontos szempont, hogy az adott költségkeretről is az első hónap végén tudjuk eldönteni, hogy alul van méretezve (tehát tudna többet költeni, több kattintást generálni a fiók) vagy felül van méretezve (tehát túl szűkre vettük a célzást, és még a napi keretet sem költjük el teljes egészében).

A tapasztalatok szerint egy jól működő, sok historikus adattal rendelkező hirdetési fiók, hosszútávon jobb eredményeket tud felmutatni, mint egy néhány hónapja létrehozott fiók. Ez az életben is így van nem? Régi, stabil, visszatérő ügyfelet előnyben célszerű részesíteni, ahhoz képest, mint aki “most esett be az ajtón”. Természetesen “van az a pénz” amiért a Google és Facebook is úgy tekint ránk, mintha “régi ügyfelek” lennénk, sajnos ezt meg kell fizetni a hirdetőknek.

Mar-ket-hete-hirdetek

Nem látom a hirdetésem amikor rákeresek!

A hirdetések indításakor, minden hirdető egyik első és logikus lépése, hogy rákeres a főbb kulcsszavainak egyikére, amelyre szeretné ha megjelenne a hirdetése (természetesen az első pozícióban). Amikor keresést végzünk a Google rendszerében, a Google tudja, hogy hozzávetőlegesen hol tartózkodunk (Földrajzi célzásban benne vagyunk-e), milyen honlapokat látogattunk meg a közelmúltban (Érdeklődési célzás egyezik-e), és további információkkal is rendelkezik ahhoz, hogy eldöntse megjeleníti-e a hirdetést nekünk vagy sem.

A legtöbb hirdető miután rákeres a saját hirdetésére, értelemszerűen nem kattint rá a hirdetésre (fizetni kellene érte), viszont ebből a Google algoritmusai arra gyanakodhatnak, hogy a hirdetés nem érdekelte a kereső személyt, ezért az is előfordulhat, hogy többet nem jeleníti meg a hirdetést neki.

Nem-latom-a-hirdeteseimet

Limitált kerettel rendelkező fiókok esetében fontos mutató a “Keresési megjelenési részesedés”, amely a megjelenítési százalékarányt adja meg. Ez azt jelenti tehát, hogy a hirdetések általában nem 100%-os arányban jelennek meg (kevés kivételtől eltekintve). 70%-os arány már jónak mondható, de mint fent említettük, ez nagymértékben függ a Google belső rendszereitől, amely összességében a hirdetések hatékonyságát veszi figyelembe.

A hirdetés megjelenésért fizetek a Google-nak?

A Google Adwords hirdetési rendszere arra alapul, hogy a hirdetésünkre való kattintásért fizessünk, a hirdetések megjelenítése viszont ingyenes. Tehát csak akkor fizetünk amikor valaki kattint a hirdetésünkre, így eljutnak a honlapunkra, esetleg a Click-To-Call hirdetésünkre (Közvetlen hívást generáló hirdetésünkre) felhívnak minket.

Hirdetes-megjeneser-fizetek

Nincs más csak a Google Kereső?

Sok ügyfelünk, aki még nem került kapcsolatba a Google hirdetési rendszerével úgy gondolja, hogy a Google Adwords hirdetések csak a Google kereső felületén jelennek meg. A hirdetési lehetőségek ettől jóval szélesebbek, hiszen rendelkezésre áll a Google keresési partnerek oldalai, Google Display hálózata is. A Display hálózaton belül számos lehetőség közül választhatunk. Banneres-képes hirdetéseket készíthetünk, amelyek megjelenhetnek a témához kapcsolódó weboldalakon vagy hírportálokon, a Youtube oldalán illetve a Gmail felületén is hirdethetünk. A Google kereső hirdetésekkel általában a célirányosan keresőket tudjuk csak elérni, a Display hálózaton a nagyobb elérési lehetőséggel jelentősen növelhetjük az érdeklődőink számát.

A hirdetéseimet “lekattintja” a konkurenciám!

Az ilyen jellegű csalások ellen a Google rendszere napról-napra egyre fejlettebb megoldást kínál. Ha ilyen jellegű tevékenységre utaló jeleket találnak, automatikusan visszatérítik a összegeket, amelyet a Google Adwords fiókunkban a “Fizetés és Számlázás” menüpontnál, a “Tranzakciók” alatt lehet nyomon követni, “Érvénytelen tevékenység”-ként.

Hirdeteseimet-lekattintja-a-konkurenciam

Természetesen lesznek olyan esetek, amikor mégis arra utaló jelek vannak, hogy konkurenseink kattintanak a hirdetéseinkre. Ezeket a Google Analytics adatai, és a tárhelyszolgáltató webnaplójából kinyert adatokkal együtt, bejelentést lehet tenni a Google Ügyfélszolgálatánál, ahol ezeket minden esetben kivizsgálják. Végső esetben ha van egy gyanús IP cím, amelyről sok felesleges kattintás érkezik, ezt kizárhatjuk a hirdetések megjelenítései közül. Akkor is kapunk jóváírást, ha valaki duplán kattint a hirdetésünkre, ekkor az egyik kattintás után fizetett összeget visszakapjuk.

Első “akarok” lenni a Google-on, csakis az első!

Ilyen esetben első kérdésünk mindig az, hogy fizetett hirdetések vagy az ingyenes találatok között? Ha itt a válasz a fizetett hirdetések, akkor tudunk Adwords hirdetésekről beszélni.  A legtöbb esetben, az első helyes pozíciók elérése nem megy egyik napról a másikra, illetve csak szívós kitartó hirdetési stratégiával és optimalizációval lehet ezt elérni.

Elso-akarok-lenni-a-googleban

Egy induló kampány esetén, alapvetően nem éri meg mindig az első fizetett hirdetés pozícióban megjelenni, mert az első helyről történő kattintások, akár a sokszorosába is kerülhetnek a második helyes kattintásoknál, továbbá az is fontos, hogy az első és második helyen megjelenő hirdetések átkattintási aránya (CTR) nem különbözik egymástól jelentősen. Így általában az átlagos 1,5-2,5 közötti hirdetési pozíciókkal jobb költséghatékonysággal hirdethetünk, közel azonos eredmények mellett. Természetesen lehet garantált első pozícióra is hirdetni, ellenben ezt korlátozott keretekkel rendelkező ügyfeleknek nem javasoljuk.

Az én honlapom tökéletes, mégsem érkeznek a megkeresések/vásárlások. Biztos az Adwords hirdetésekben van a hiba!

Új érdeklődők esetén, az első számú szempont, hogy szakmailag megvizsgáljuk azt, hogy a weboldal ahová a hirdetéseket szeretnénk irányítani, megfelel-e a minimális technikai követelményeknek. Számos weboldal már itt “elvérzik”. Napjainkban nem használható már több mint 5 éves technológiával készült, nem mobilbarát, lassú a betöltődésű oldal.

Használhatósági és design szempontokból is megvizsgáljuk az oldalt, illetve ellenőrizzük (ha vannak) a konverziós pontokat, és a Google Analytics adatokat is. A weboldalakat nem saját szubjektív véleményünk szerint értékeljük általában, hanem objektív számok és teljesítményadatok alapján. Figyelembe vesszük az oldal SEO teljesítményét, betöltődési sebességét, kidolgozását, szövegezését is. Természetesen az arculat is fontos eleme egy weblapnak, itt az összhangot nézzük leginkább, azt, hogy az oldal témája kapcsolódik-e a képekhez, színvilághoz és az elrendezéshez.

Az-en-honlapom-tokeletes

Ne felejse el! Az a weboldal amely nekünk tetszik, nem biztos, hogy egy szakértő szemével is megfelelő oldal, illetve a Google számára is “szimpatikus”.

Sikeres hirdetési kampányok futtatásához manapság már létfontosságú, hogy olyan céloldalakat hozzunk létre, amelyek igazodnak a hirdetési kampányainkhoz, illetve egyéb szempontok szerint is tökéletesek legyenek. Egy jó weboldal azért is fontos, mert így akár olcsóbban is hirdethet mint a konkurencia. A céloldalak létrehozásáról és a technikai elemekről ITT olvashat bővebben. Mielőtt hirdetéseket kezdene futtatni, kérdezzen meg egy szakértőt/ügynökséget, hogyan látja egy független ember az Ön oldalát. Kérje ki a véleményét, hogy mit lehetne az oldalon erősíteni, ő mit javasolna?

Nem mérek konverziókat a weboldalamon! Mit is kell mérjek?

A konverzió egy marketing fogalom, amely egy adott személy által elvárt cselekvés megtörténtét jelzi. Számos formája lehetséges: (A teljesség igénye nélkül) Értékesítés-Sikeres vásárlás, Adatmegadás-Űrlapkitöltés, Telefonhívás, Email címre kattintás, Hírlevélre feliratkozás, PDF vagy Program letöltése

Minden weboldal esetében az a legfontosabb cél, hogy az oldalra érkező látogató elvégezze az előre meghatározott konverziót. Ha ezek a látogatók fizetett hirdetés útján érkeztek, akkor még sokkal fontosabb ugyanez, hiszen minden egyes látogatóért pénzt fizettünk, így még fontosabb, hogy a lehető legnagyobb arányban konvertáljanak. A konverziós arány egy összetett mutatószám, hiszen nem egyetlen dologtól függ, hanem összességében mutat rá arra, hogy az Ön oldala mennyire felhasználóbarát, milyen könnyen használható, és mennyire sikeresen juttatja el a látogatókat a megadott célhoz. Ezáltal az egyik legfontosabb KPI lehet az Ön weboldala esetében is.

A konverzióoptimalizálás, mint sok más optimalizálási munka, az adatok elemzésével kezdődik. Meg kell néznünk a felállított célokat, elemezni a célkonverziós csatornák teljesítményét, és megtalálni a problémákat. A következő lépésben pedig különböző megoldásokat kell kipróbálni (tesztelni), figyelve, hogy hogyan változik a konverziós arány.

Nem-merek-konverziot-mi-az

Nincs azonban univerzális varázsszer, ami minden oldalon ugyanúgy működik. Módosítások, amelyek az egyik oldalon kiemelkedő eredményt hoznak, a másikon lehet, hogy épp az ellenkező hatást váltják ki. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mindig az adott oldal analitikai megfigyeléséből, eredményeiből induljon ki, figyelembe véve a látogatók szokásait, összetételét, és ezek ismeretében döntsön az optimalizáció irányáról, következő lépéseiről.

Gyakran elmondható, hogy a látogatók határozott céllal érkeznek az oldalra, különös tekintettel a brand alapú keresések során, vagy PPC (Pay-Per-Click) hirdetésből átkattintó látogatókra. Az oldalon található félrevezető információk, a következetlen navigáció mind az ellen hatnak, hogy a látogatók elérjék a kitűzött célt. Közös érdek tehát, hogy a látogató a lehető legkönnyebben, legkevesebb keresgéléssel, a leggyorsabb úton elérje célját. Éppen ezért a konverzióoptimalizálás során az első lépés az akadályok azonosítása és feltérképezése.

Menyit kell fizetnem a Google-nak havonta, mekkora költségkerettel hirdessek?

Erre a kérdésre sem könnyű egyszerűen válaszolni, az iparág és a versenytársak ismeretének hiányában. Van ahol elégséges lehet akár a havi 30.000 Ft-os keret, viszont van olyan piac, ahol a napi 30.000 Ft csak a belépőszint. A kampányok indításakor általában csak becslésünk lehet arról, hogyan fog teljesíteni, mekkora költséget generál egy fiók.

Mennyit-kell-fizetnem-havonta

Természetesen a beállított havi kerethez igazodni célszerű, de egy frissen induló hirdetési kampánynál, általában az első hónap végén lehet megmondani, hogy megfelelő-e az előre eltervezett keret, vagy emelni kell azt. Ha túl kicsire méretezzük a költési keretünket, akkor nem lesz elegendő megkeresésünk, illetve a hirdetési rendszer sem szolgáltat elégséges adatot a hirdetésekkel kapcsolatban. Ha viszont túl nagy keretet adunk meg, esetleg felesleges költségekbe verhetjük magunkat, pénzt égethetünk el. Összességében tehát több hónapos hirdetési tevékenység után lehet azt megmondani, hogy mi az az ideális keretösszeg amely a legtöbb konverziót hozza fiókunk számára.

Miért költ a fiókom dupla annyit, mint a beállított napi keretösszeg?

A Google 2017 végén egy olyan bejelentést tett, ami komoly fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet. Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes.

Miert-kolt-a-fiokom-dupla-annyit

Tehát attól nem kell félnünk, hogy hónap végén túllépjük a hirdetésre fordított keretünket. Ha nem bízunk a rendszerben (ne bízzunk!), akkor a túlteljesítést természetesen le tudjuk ellenőrizni. A folyamata attól függ, hogy az AdWords melyik verzióját használjuk.

A változtatás akár azt is eredményezheti, hogy amennyiben a hónap első felében van egy-két igazán jól sikerült nap, ami hozza a konverziókat, de a költést is jobban fogyasztja, akkor a hó vége előtt elkölti a rendszer a rendelkezésre álló hirdetési keretünket.

Vagyis a hirdetéseink, már meg sem jelennek a hónap hátralévő részében, aminek egy ügyfél sem örülne. A másik oldalon viszont a Google elmondhatja, hogy: “Az eredményeket hamarabb szállítottuk, így is hatékonyak voltunk, de a havi hirdetési keret kevésnek bizonyult. Most ezt mutatta a rendszer, ha még több bevételt szeretnél generálni, akkor engedélyezz nagyobb havi keretet.” Érthető a dilemma, hogy miért gondolja a Google ezt egy pozitív fejlesztésnek, miközben a hirdetők inkább problémának.

https://www.klikkmania.hu/megduplazodhat-napi-adwords-koltesunk/

https://support.google.com/adwords/answer/1704443?&hl=hu

Első vagyok ingyenes találatok között, nekem felesleges hirdetnem!


Jelentős ballépés lehet, ha úgy gondoljuk, ha ott vagyunk a első oldalon az organikus/ingyenes találatok között, akkor “minden rendben van”. Ha valaki a piacunkon hirdetést indít, akkor minden esetben az ingyenes megjelenés felett fog szerepelni a találati listában. Akár a márkanevünkre is hirdethet a konkurensünk, így még azokat is elterelhetik akik kimondottan ránk/cégünkre/márkánkra kerestek volna. Konkurencia minden piaci szegmensben van, a kérdés ki lép először? Minden esetben javasoljuk a Brand hirdetések használatát, mert bár minimális költsége mindig van, de többet veszíthetünk mint gondolnánk. Még a Google is hirdeti egyes szolgáltatásait, hogy első helyen szerepeljen minden esetben.

Nem kell hirdetnem a Google-ban, mert “ezekre” senki sem kattint.

A számok és a statisztikák makacs dolgok, nehéz őket megcáfolni. A Google kereső hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) 5-10% között van, de nem ritka akár a 25-30%-os arány sem. Az ingyenes találatokat nézve, ezt az átkattintási arányt szinte lehetetlen elérni, kivéve talán az első ingyenes pozíciót. Természetesen egyes iparágak más és más adatokat mutathatnak.

Nem-kell-hirdetnem-a-googleban

A “nem kattint senki a hirdetésekre” hipotézis, azért sem helytálló, mert a fizetett hirdetések egyre jobban hasonlítanak az organikus/ingyenes találatokhoz, így ösztönözve a felhasználókat, hogy a hirdetésekre kattintson inkább. Ne felejtsük el a hirdetések nem az ellenségeink, sokkal inkább egy eszköz amit használnunk kell.

Tapasztalatok szerint, azok a felhasználók akik már konkrét elképzeléssel rendelkeznek arról amit keresnek, azok nagyobb eséllyel kattintanak a hirdetésekre, mint az ingyenes találatokra. Általában akik a hirdetésekre kattintanak, több hirdetést is megnéznek egymás után, összehasonlítva azokat. Azok a keresők akik csak nézelődnek és informálódnak, viszont inkább az ingyenes/organikus találatokat részesítik előnyben.

Egyszer beállítom az Google Adwords hirdetéseket és utána már “jó lesz úgy az” örökre!

Ez az egyik leggyakoribb hiedelem az Adwords hirdetésekkel kapcsolatban. Amennyiben ez így működne, akkor mindenki egyszer beállítaná a kampányait, majd magukra hagyva a hirdetéseket várnánk a csodát. Ez egy utópia.

A Google Adwords hirdetésekkel foglalkozó ügynökségekre azért van szükség, mert az esetek nagy többségében az ügyfeleknek nincs meg a szükséges szakmai tudásuk ahhoz, hogy a kampányokat szakértő szemmel létrehozva, működtessék a hirdetési rendszereket. Az ügynökségek ismerik az Adwords rendszer összes funkcióját, rejtett beállítási lehetőségeit, tapasztalatuk van abban, hogy egyes piacok számára, milyen hirdetési típusokat célszerű alkalmazni. Beállítják a liciteket, figyelik a jól teljesítő kulcsszavakat, kizárják az irreleváns keresési kulcsszavakat és a statisztikák alapján elemeznek és változtatnak a beállításokon, ha szükséges.

Csak-egyszer-beallitom-a-hirdeteseimet

Az Adwords rendszere folyamatos mozgásban van. Rendszeres frissítések és új funkciók jelennek meg, illetve a hirdetések környezete is folyamatosan változik. Akár óránként változhat az, hogy kikkel kell versenyezni a hirdetéseinknek. A cégek és hirdetők jönnek és mennek, de ne felejtsük, a Google is értékeli a stabilitást. A hirdetések sikeressége múlik azon, hogy hogyan épülnek fel a kampányok, és hogy az optimalizációs munkák (finombeállítások) rendszeresen megtörténjenek.

A képes és videós hirdetések “nagggyon drágák” nekem!

Valóban, a grafikai tervezésnek sok esetben jelentős költségei vannak. Közkeletű tévhit, hogy a bannerek drágák és sokféle méretben kell őket elkészíteni. A fix méretű képes hirdetéseket, valóban több méretben célszerű elkészíteni, viszont az Adwords rendszerben elérhetőek az adaptív típusú képes hirdetések is. Az adaptív hirdetéseknél, lényegében csak egy adott képarányú, egyedi képre és szövegre van szükség, ezután már létre lehet hozni a képes hirdetéseket, ráadásul olyanokat, amely szinte minden eszközön megjelennek.

Drága a videós hirdetés? A mai világban, akár már egy mobiltelefonnal is, jó minőségű és használható videót tudunk létrehozni. A Youtube videószerkesztőjével akár online is megvághatja a felvételeket, és máris egy új felületen hirdetheti szolgáltatását vagy termékét. Tudta, hogy a Youtube rendszerében akár 1 Ft-ért is szerezhet egy megtekintést vagy weboldal látogatót? Mi azt mondjuk, az elvesztett vásárlók/vevők a drágák, nem a videós hirdetések.

A-kepes-hirdetesek-nagyon-dragak

Influenszer marketing? Hallott már róla? Tudta, hogy a Youtube már az új TV? Ha érdeklik ezek a lehetőségek, bővebben a mrBugTV.com oldalán olvashat erről.

Nincs weboldalam, de szeretnék hirdetni a Google-on!

Bizonyos szolgáltatások esetén nem feltétel, hogy weboldallal rendelkezzen az ügyfél. Ebben az esetben, olyan “csak hívás” típusú hirdetést lehet futtatni, amelyek kizárólag mobil eszközökön jelennek meg, és a hirdetésre való kattintás azonnali telefonhívást eredményez. Ezt a hirdetéstípust azoknak is ajánljuk, akik SOS-vészhelyzeti szolgáltatásokat kínálnak (olyan szolgáltatások esetén, ahol az embereknek nincs idejük és türelmük, sok időt kereséssel tölteni, azonnali megoldás kell nekik). Ilyen lehet egy duguláselhárítás, sofőrszolgálat, autómentés, üveges, zárszerviz, stb. szolgáltatások. Ebben az esetben is, a hirdetések megjelenítésért nem kell fizetni, csak a konkrét kattintásokért tehát a hívásokért.

Nincs-weboldalam-de-szeretnek-hirdetni

Ilyen típusú hirdetések használata esetén is, minden esetben javasoljuk ügyfeleinknek jó minőségű, reszponzív, keresőoptimalizált weboldalak létrehozását, mert így nem esünk el a fejlettebb hirdetési típusok használatától, továbbá az ingyenes találatok nyújtotta forgalomtól. A legtöbb estben elegendő lehet egy igazán jól megtervezett landoló oldal használata, amelyekről ITT olvashat bővebben.

A Google hirdetések nem érnek semmit, túl drágák, nem termelnek bevételt nekem!

Mikor drága egy Google hirdetés? Ha nincsenek jól megtervezve és optimalizálva a kampányaink. A “drága” kifejezés egy relatív fogalom, amelynek sok összetevője van esetünkben. Véleményünk szerint, az elvesztett leendő ügyfelek, az elmulasztott üzletek, sokkal többe kerülhetnek mint egy Google hirdetés, így más megvilágításba kerülhet, biztos, hogy drága egy hirdetés?

Az offline média megjelenések esetén, lényegében csak egy ígéretet kapunk arra, hogy egy adott számú közönséget (amely sok esetben csak erős becslés) érünk el a hirdetésünkkel. Ebben az esetben is, általában a banner megjelenésért fizetünk, amelyeknek a pontos eredményét nehezen lehet lekövetni. A Google hirdetések ezzel szemben pontosan mérhetőek és ellenőrizhetőek, a költségek könnyebben nyomon követhetőek.

A-google-hirdetesek-nem-ernek-semmit

Az offline média megjelenéseknél, akár több ezer forint is lehet egy átkattintás a weboldalunkra. A Google kereső hálózaton egy kattintás átlagosan 30-40 Ft.-tól indul, de jelenleg van olyan kulcsszó, amelynek kb. 1000-1500 Ft. az egy kattintási ajánlott összege (duguláselhárítás). A Google Display hálózaton egy kattintást átlagosan 10-15 Ft-ért vásárolhatunk, a Youtube hálózatán akár 1-5 Ft.-os értéket is elérhetünk.

X Ft-os kattintási összeget szeretnék elérni, csak így éri meg nekem a hirdetés!

A legtöbb hirdető, előre le szeretné vezetni egy “kockás papíron”, hogy egy adott összegű keretből, hány megjelenést, mennyi kattintást, és abból pontosan mennyi konverzió szeretne elérni. Érthető, hiszen tervezni kell a bevételeket, és a marketing költségeket is. Rossz hír, hogy egy induló hirdetési kampánynál, előre “lesakkozni” a kattintási/eredményenkénti összegeket nagyon nehezen lehet.

Egy hirdetési fiók tervezésnél, figyelembe kell venni a realitásokat. Van olyan piac, ahol labdába sem lehet rúgni napi 10-20.000 Ft.-os keret alatt, viszont van olyan is ahol egy jó stratégiával akár havi 30-50.000 Ft.-ból is szép eredményeket lehet elérni.

Gondoljunk csak bele egy alaphelyzetbe. Egy szolgáltató félmillió forintos szolgáltatását szeretné eladni úgy, hogy az akvizíciós költség (CPA) a lehető legkisebb legyen, de ha lehet akkor 0 Ft. Ez érthető elvárás lenne, de sajnos a piacon vannak konkurenseink, és a hirdetések árait legfőképpen a konkurenseink hirdetési licitjei befolyásolják. Tehát akinek jobban “kell” egy leendő ügyfél, az a hirdető értelemszerűen többet fog fizetni a Google-nak. Összességében azt mondhatjuk, hogy a kattintási összegek mértékére, a konkurencia nagyságának, a piaci környezetnek, a weboldal minőségének és a hirdetések szakszerű beállításának van a legnagyobb hatása.

Az én termékeimnek/szolgáltásomnak nincs célcsoportja, minek is az?

Célcsoportokra a legtöbb vállalkozás számára szükség van. Feltétlenül tudni kell, hogy melyek azok a főbb, szelektált csoportok, amelyeket nagyobb valószínűséggel érdekelheti, az általuk értékesíteni kívánt termékek vagy szolgáltatások. Nem célszerű túl szűkre vennünk ezeket a csoportokat, amíg nem tudjuk biztosan, hogy melyek a mi célcsoportjaink, de mindenképpen legyen a fejünkben, mely csoport a mi releváns közönségünk?

Nincs-celcsoportom-minek-is-az

Hogyan tudunk szegmentálni könnyen? Első körben a demográfiai adatok alapján máris el tudunk indulni, majd folytathatjuk az érdeklődési körökkel, amelyekkel eléggé szűkre tudjuk venni a célcsoportunkkat ahhoz, hogy eredményes hirdetéseket tudjunk dolgozni. Ha nem határozzuk meg magunknak előre ezeket a csoportokat, akkor indokolatlan költségek lehetnek a fiókban, hiszen olyanoknak is hirdethetünk ilyen esetekben, akiknél szinte minimális a konverziós esély.

Az én hirdetésem mindig, minden időpontban jelenjen meg!

Bár jó lehet látni, hogy hirdetésünk hajnali 2 órakkor is megjelenik, viszont ha korlátozott költségkeret áll rendelkezésre, nagyon fontos lehet meghatározni, mikor hirdessünk. Ha hétvégén a szolgáltatásunk nem érné el a célcsoportunkat, és/vagy nem is tudnának minket elérni, akkor miért hirdessünk? Ha egy meghatározott időszakban bizonyíthatóan nem érkeznek konverziók, akkor miért hirdessünk?

A célszerű megoldás ilyen esetekben is az, hogy az alap hirdetéseink még akkor is fussanak, amikor nincsen “csúcsidőszak”. Amikor úgy érezzük/tudjuk, hogy nagyobb eséllyel megtalálhatjuk a célcsoportot amely minket érdekel, akkor emeljük meg a kattintási összegeket, vagy használjunk ajánlatkorrekciókat egyes hirdetési elemeknél.

Ha adott keretből dolgozunk, akkor tud egy hirdetési fiók hatékonyan működni, ha tudjuk azt milyen időszakokban érdemes és kell futnia a hirdetéseinknek és mikor nem.

Fizetett hirdetés vagy ingyenes/organikus találat? Van egyáltalán különbség?

Napjainkban sok felhasználó számára már magától értetődő, hogy tudjuk, mi a különbség egy fizetett hirdetés vagy egy ingyenes keresési találat között. A digitális világ lassú, de biztos terjedésével, minden piaci szegmensben megjelenik az igény a hirdetésekre, arra, hogy legalább kövessük a konkurenciát, és tudjuk használni az internetes hirdetési eszközöket.

Fizetett-hirdetes-vagy-inyenes-talalat

 

Reméljük, cikkünkkel sikerült eloszlatni a felmerült kétségeket, és az esetleges ellenérzéseket a hirdetési rendszerekkel, de legfőképp a Google Adwords rendszerével kapcsolatban.

Ha további kérdései merültek fel, keressen bátran elérhetőségeink valamelyikén!

 

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
1

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com