We understand, we deliver.

Megduplázódhat a napi AdWords költésünk?



A Google október elején egy olyan bejelentést tett, ami fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet.

Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes. Tehát attól nem kell félnünk, hogy hónap végén túllépjük a hirdetésre fordított keretünket.

Ha nem bízunk a rendszerben, akkor a Túlteljesítést természetesen le tudjuk ellenőrizni. A folyamata attól függ, hogy az AdWords melyik verzióját használjuk.

AdWords új verziója:

 

AdWords új felület

AdWords új felület

AdWords régi verziója:

 

AdWords régi verziója

AdWords régi verziója

A dilemma

A változtatás akár azt is eredményezheti, hogy amennyiben a hónap első felében van egy-két igazán jól sikerült nap, ami hozza a konverziókat, de a költést is jobban fogyasztja, akkor a hó vége előtt elkölti a rendszer a rendelkezésre álló hirdetési keretünket.

Vagyis a hirdetéseink már meg sem jelennek a hónap hátralévő részében, aminek egy ügyfél sem örülne.

A másik oldalon viszont a Google elmondhatja, hogy: “az eredményeket hamarabb szállítottuk, így is hatékonyak voltunk, de a havi hirdetési keret kevésnek bizonyult. Most ezt megmutatta a rendszer, ha még több bevételt szeretnél generálni, akkor engedélyezz nagyobb havi keretet.”

Érthető a dilemma, hogy miért gondolja a Google ezt egy pozitív fejlesztésnek, miközben a hirdetők inkább problémának.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com