Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Webáruház SEO praktikák, hogy 2018 a Te éved legyen

Tartalomjegyzék

Anna Bónyi
2018.01.18.

A webáruház SEO nem fog gyökeresen megváltozni 2018-ra sem, ennél sokkal árnyaltabb a kép. Az oldalakat vizsgáló algoritmusok egyre összetettebbek, és folyamatosan fejlesztik őket. A Google számára irányelv, hogy a felhasználók minél elégedettebbek legyenek.

Aki webáruházat üzemeltet, ma már tudja, hogy mennyire fontos azt folyamatosan optimalizálni. Éppen ezért csokorba szedtük azokat a technikai beállításokat, melyeket 2018-ban követve sikeresen növelheted webshopod konverzióinak számát.

e-kereskedelem-seo-tippek-2018

 

1. Használj webanalitikai eszközöket

A Google ingyenesen rendelkezésünkre bocsájtja a Search Console és Analytics eszközt is. Ezek segítségével számos információhoz juthatsz arról, hogyan használják oldaladat a felhasználók, és hogyan látja azt a Googlebot. Ezen adatok segítségével folyamatosan mérheted a konverziót, és elkészítheted marketing tervedet is. Reméljük, hogy minden webáruház tulajdonos számára 2018-ban már alapvető, hogy ezt a kettőt használja és még az e-kereskedelmi méréseket is aktiválta Google Analyticsben. Esetleg már a Search Console, Google Analytics és AdWords összekötések is megtörténtek. Ha még nem, ezt azonnal pótolni kell, mert már 2017-ben is ezek voltak az alapbeállítások!

Ha ez mind megtörtént, utána érdemes elgondolkodni egyéb mérési rendszereken, amelyek a Google Analytics ellenőrzésére is szolgálhatnak, de egyéb hasznos és látványos adatok is kinyerhetőek belőlük, mint például a Crazy Egg vagy a Hotjar.

2. Ellenőrizd, hogy látja-e oldalaidat a Google

Érdemes rendszeresen ellenőrizni oldalaid indexelési állapotát, mivel ilyenkor derülhet ki, hogy számos aloldalad “láthatatlan” a robotok számára.

Ha beírod a Google keresőbe, hogy site:https://www.sajatoldalad.hu, látni fogod, hogy hány oldal került feltérképezésre.

Ezután használd a Search Console eszközt, melyben a Feltérképezés/ Feltérképezési hibák menü alatt láthatod, hogy mely oldalaidat nem sikerült feltérképeznie a robotoknak. A válaszkód megmutatja azt is, hogy ennek mi az oka. Ez alapján javíthatod a hibát, és be is küldheted a Google-nek azokat az oldalakat, melyeket szeretnél az indexben szerepeltetni. Ugyanerre a Bing is lehetőséget ad. Természetesen erre az egész folyamatra vannak profi eszközök is, mint a ScreamingFrog.

online-vasarlas-mobilrol

3. Reszponzív design és gyors webhelysebesség

2018-ra tovább növekszik a mobileszközökről végrehajtott vásárlások aránya. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy fejlesztőd olyan weblapot készítsen, mely mobileszközön is ugyanazt a megjelenést biztosítja a felhasználók számára, mindezt gyors betöltési sebességgel.

Lehetőséged van ellenőrizni, hogy webáruházad mobilbarát-e. Ezt a következő két eszközzel ingyenesen megteheted:

https://search.google.com/test/mobile-friendly

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu

Ezek segítségével nézheted meg az oldalad betöltési sebességét is.

4. Készíts kulcsszókutatást és használd ezeket a kifejezéseket a tartalomban

Ahhoz, hogy sikeres webáruház tulajdonos legyél, gondolkodj vásárlóid fejével. Ismerd meg igényeiket, és keresd meg azokat a szavakat, melyek kapcsolódnak problémájukhoz és annak megoldásához. Ebben segítségedre lehetnek különféle fórumok, social csoportok és a Google Adwords Kulcsszótervező eszköze is.

Építsd fel aloldalaidat ezen kifejezések mentén. Ezzel közlöd a robotokkal, hogy oldalad az adott kifejezést tartja legfontosabbnak, és vásárlóid is ennek segítségével fogják megtalálni azt.

Gondold át alaposan, hogyan használod a page title és meta description elemeket. Ezekkel a felhasználók is találkoznak a találati listán, éppen ezért fontos, hogy a szöveg kattintásra ösztönözze őket, és tartalmazza legfőbb kulcsszavadat. Még akkor is, ha a Meta leírás a közvetlen befolyásoló szerepét már elvesztette a keresőoptimalizálásban.

A H1, H2, H3., stb. a tartalmad fő és alcímét jelentik. Éppen ezért szükséges, hogy a főcím tartalmazza a legfontosabb kifejezést, az alcímekben pedig használhatod annak varriációit vagy szinonimáit.

A kulcsszavaknak vissza kell köszönniük a szövegben is. Különösen érvényes ez az első bekezdésre, melyben érdemes szerepeltetni a legfontosabb kifejezést.

Végezetül ne felejtsd el a képek alt attribútumait sem. Ezeket elolvassák a robotok, és így segít nekik az értelmezésben.

Az elemek ellenőrzéséhez szintén nagy segítségedre lehet a ScreamingFrog eszköz, mely megmutatja a hiányzó, duplikált elemeket, illetve sok egyéb hasznos adatot.

https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

5. Zárd ki a duplikált tartalmat

A webáruházak felépítéséből és működéséből adódik, hogy gyakoriak a duplikált tartalmak. Ezt ellenőrizheted ez előző eszközzel, illetve a http://www.siteliner.com/ segítségével is. Utóbbi megmutatja, hogy mely oldalakon használták egy az egyben a gyártó által elkészített termékleírást.

Sajnos ennek megoldására még mindig az a legjobb, ha a paramétereket figyelembe véve, de egyedi termékleírásokat iratsz. Mivel ez hatalmas munka, azt szoktuk javasolni, hogy kezdjék a húzótermékekkel, illetve az előkelő helyezést elért oldalak szövegével.

Sok esetben a struktúra miatt a termékek több kategóriából is elérhetőek, így más az URL, de ugyanaz lesz a tartalom. Elképzelhető olyan eset is, mikor ugyanazon termék több színben található meg (pl. mintás lakk női körömcipő fekete színben, mintás lakk női körömcipő piros színben, mintás lakk női körömcipő fehér színben, stb).

Illetve az oldalon belüli keresések is létrehozhatnak új elérési útvonalakat, melyeknél ugyanaz a tartalom.

Ezek mind igen súlyos problémát jelentenek, hiszen ez duplikált tartalmat jelent. Ennek megoldásához kérd fejlesztőd segítségét és a “canonical” vagy “noindex”címke, illetve a robots.txt használatát. Utóbbi arra kéri a keresőrobotokat, hogy ne indexeljék az oldal keresőből generált paraméterezett URL-eket.

Pl.:

http://www.peldaoldal.hu/hu/search.html?query=kavefozo&searchProfile=onlineshop&channel=mmhuhu&searchParams=%2FSearch.ff%3Fquery%3Dkavefozo%26channel%3Dmmhuhu

minosegi-tartalom

6. Koncentrálj a minőségi tartalomra

Ne feledd, ha a technikai beállításokat el is végezted, az minőségi tartalom nélkül mit sem ér.

Tartsd mindig szem előtt, hogy milyen problémája akadt a felhasználónak és Te hogyan tudsz ebben segíteni. Készíts minőségi tartalmat, írj blog cikkeket, és törekedj mindig az egyediségre.

7. Ösztönözd a felhasználót cselekvésre

Egy weáruház sem lehet teljes call to action gombok nélkül. Fontos, hogy ez ösztönzőleg hasson a felhasználókra. Használj olyan kifejezéseket, mint “Töltsd le”, “Próbáld ki”, “Rendelj most”, stb.

Fontos, hogy a CTA elem legyen jól látható és különüljön el az oldal többi elemétől. Ellenőrizd, hogy mobil eszközökön is működik-e. Ne félj kísérletezni a gomb színével, méretével, elhelyezésével. A/B tesztek segítségével figyeld meg, hogy milyen esetben történik a legtöbb konverzió.

Gyakori hibának számít, hogy a főmenü akkor is látható marad, mikor a vásárló elérte a fizetési oldalt. Ezzel azért probléma, mert elviszi a fókuszt a konverzióról. Ennek elkerüléséhez használj olyan fizetési oldalt, ahol csak az adott CTA gomb látható, mely a felhasználót tovább tereli a vásárlási folyamat következő lépéshez.

seo-tipp-weblap-struktura

8. Feltérképezési statisztikák és az oldal struktúra

A Search Console eszközben a Feltérképezés /Feltérképezési statisztikák menüpont alatt láthatod, milyen sűrűn jár a Googlebot oldalaidon.

A robotokat úgy bírhatod nagyobb aktivitásra, ha javítod az oldalad belső link struktúráját és növeled a webhelyedre mutató linkek számát.

Egy jól működő webáruház faszerkezet struktúrát követ. A kezdőoldalról elérhetőnek kell lennie minden főkategóriának. Az összes alkategóriát pedig össze kell kapcsolni az ahhoz tartozó főkategóriával. Ha fejlesztőd mindezt tervezetten és logikusan követi, a weblapod piramis struktúra szerint fog felépülni. Így születik meg később a helyes linkjuice is.

9. Átirányítások helyes használata

Ellenőrizd, hogy helyesek-e az oldalon használt átirányítások. Ebben a Screaming Frog szoftvere szintén segítségedre lesz.

301-es átirányítást használj, ha az URL már nem érhető el. Figyelj arra is, hogy ilyen esetben tényleg releváns oldalakra tereld a felhasználót. Kerüld a 302-es, 307-es átirányításokat, valamint az átirányítási láncokat.

A látogatók időnként rosszul írják be az elérési útvonalakat, illetve akadhatnak véglegesen törölt tartalmak is. Ezért hozz létre egyedi 404-es oldalt. Legyen informatív és tartalmazza azokat a információkat, melyek segítik a felhasználót a navigációban.

10. Használj beszédes URL-eket

Vagyis ellenőrizd, hogy a használt linkek rövidek, emberek által értelmezhetőek és nem tartalmaznak paramétereket.

A nehezen értelmezhető URL-ek bizalmatlanságot keltenek a látogatókban. Másrészt mennyivel egyszerűbb, ha a felhasználók már az URL-re pillantva be tudják azonosítani, hogy milyen oldalon járnak.

+1. Használd ki az AMP előnyeit

Az AMP gyakorlatilag egy egyszerűsített weboldal. Ennek haszna, hogy az oldalak nagyobb felhasználói élményt nyújtanak, mivel gyors betöltési sebességet biztosítanak.

Éppen ezért érdemes egyeztetned fejlesztőddel, mivel a technológia webáruházak esetében is használható.

Összegzés

Az előbbiekből is kiderül, hogy a webáruház SEO egyre összetettebb feladat. Érdemes folyamatosan használnod a Google webanalitikai eszközeit, figyelned a felhasználói viselkedést, és az oldalon fellépő esetleges hibákat.

Ha ezeket a praktikákat felhasználod, oldalad optimalizált lesz, és nagyobb konverziót fog elérni.

 

A cikk a https://www.searchenginejournal.com/technical-seo-ecommerce/223779/ alapján készült.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A mesterséges intelligencia és a SEO: Hogyan formálja át az AI a stratégiánkat?

Jelen cikkünk keretei közt a Wordpress teljeskörű bemutatására és használatára nincs lehetőségünk, ezért elsősorban a SEO vonatkozású témákat vesszük górcső alá. Megtudhatod, mire kell odafigyelned, hogy megfelelően SEO optimalizált legyen a Wordpress oldalad, illetve milyen tippek és trükkök segíthetnek a keresési találati lista tetejére kerülni.
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos

A Performance Max kampánytípus költségkeret-átcsoportosítási kísérleteket kap

A Google Ads új módszert vezetett be a költségkeretek dinamikus keresési hirdetésekből (DSA) vagy Display-kampányokból a Performance Max kampányokba történő átcsoportosításának hatásvizsgálatára. A frissítés segíthet a nagyobb hatékonyság és a jobb eredmények elérésében.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet