We understand, we deliver.

Így arasd le a SEO babérokat, ha webáruházad van



Következő tippjeink segítenek, ha a keresőoptimalizálás eszközeivel lendítenél webáruházad forgalmán.

A webáruház SEO már-már egy önálló műfaj: néhány klasszikus on-site taktikát ekkora volumennél ugyanis egyszerűen lehetetlen véghezvinni. Digitális bicskánk már az akár több százezer egyedi meta adat megírásába és feltöltésébe, vagy a több millió lehetséges kulcsszókombináció felkutatásába is jócskán beletörhet.

És ha ez még mind nem lenne elég, az e-kereskedelmi oldalaknál olyan SEO szempontokat is szem előtt kell tartani, mint a crawl budget, azaz a feltérképezési keret. A néhány ezer URL-el rendelkező weboldalak esetében ez még nem kiemelt téma, hiszen a feltérképezés esetükben egyébként is hatékony. Ám amint a webáruházak síkjára lépünk, az, hogy az oldal nagy méretének ellenére a feltérképezés teljes legyen, jóval nagyobb energiaráfordítással érhető csak el. Pedig ez még a termékoldalak tökélyre fejlesztett tartalmi optimalizálásánál is fontosabb lehet.

webáruház seo

A Seach Engine Land cikke a következő öt területet különíti el, mely az organikus forgalom és a bevétel növekedéshez vezethet:

  1. Indexelés
  2. Főmenü optimalizálása
  3. Kategóriaoldali tartalom
  4. Strukturált adatok hozzáadása
  5. Látogatóbarát URL-struktúra

1, Indexelés

Abból kell kiindulnunk, hogy még a világ összes on-site SEO technikája sem lesz elég a jó helyezéshez, ha a Googlebot és más keresők képtelenek feltérképezni az oldalakat – mert egyszerűen meg sem találják azokat.

Ám létezik néhány ügyes technika, amivel javíthatunk az indexelés állapotán. Először is, vizsgáljuk meg az 5xx szerverhibát jelző URL-eket a Search Console-ban. A Google Webmaster Trend elemzője, Gary Illyes nemrégiben egy blogposztban fejtette ki a crawl budget-el kapcsolatos tudnivalókat. Ebben a webmesterek figyelmét arra hívta fel, hogy a szerverhibákat kezeljék kiemelt fókusszal, mivel azok nagy száma általában a site alacsony minőségére utal.

Ha ezt rendben találjuk, a következő lépés a site map ellenőrzése. Hiába látjuk ugyanis a Search Console-ban, hogy indexelt URL-eink száma egyre csak duzzad, ha azok nagy része például 404-es oldalra mutat. Ez webáruház esetében akkor is előfordulhat, ha kiárusított termékek (már nem létező) oldalai a sitemap-ban továbbra is szerepelnek. A site feltérképezési kerete így sajnos feleslegesen merül –  még élő oldalaink kárára! Az oldaltérkép dinamikus, a valós termékállományt tükröző frissítése tehát ugyancsak lényeges tennivaló.

webáruház indexelés

Ne feledkezzünk meg a termék URL-ek paramétereiről sem. Az e-kereskedelmi oldalak zöme paramétereket használ a szűrések kivitelezésére. Vegyük szemügyre például egy, az Amazonon beszerezhető termék elérési útvonalát:

https://www.amazon.com/gp/product/B004JX7OPI/ref=s9_acsd_ps_hd_bw_b12OYj_c_x_2_w?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=merchandised-search-3&pf_rd_r=9X15NCBY1DGQD8JT4AEM&pf_rd_t=101&pf_rd_p=3a5dd557-ba6c-504c-b670-c4055647d760&pf_rd_i=15347401&th=1

A “?” után szereplő karakterekben olyan paraméterek rejtőznek, melyek feltérképezését szerencsére meg tudjuk előzni. Ha például egy kategóriaoldalt többféle szűrési útvonalon el lehet érni, emiatt pedig extra URL-eket generál a CMS-ünk, a Search Console-ban megakadályozhatjuk azok indexelését. Ehhez az URL Parameters menüpontban kell megadni, hogy a paraméterek tulajdonképpen milyen célt is szolgálnak.

webáruház indexelés 2

2, Főmenü optimalizálása

Habár a navigációs főmenü a belső linkelés, és az egész keresőoptimalizálás szempontjából lényeges, az e-kereskedelmi oldalak esetében talán még kiemeltebb prioritással kezelendő. A főmenüből elérhető oldalak kerülnek ugyanis a legnagyobb valószínűséggel a Google indexébe, és persze a keresési listára. Ez nem is csoda, ha belegondolunk, hogy a menü akár több százezer termékoldalon is feltűnhet.

Hogy még jobban kihasználjuk a menünavigációban rejlő linkerőt, alkalmazzunk több szintes navigációt. Az amerikai lakberendezési webáruház, a Home Depot a 2, sőt, 3. szintű kategóriák alkalmazásával példaértékű lehet a témában. (Ügyeljünk azonban arra, hogy a szinteken található linkek száma összességében ne haladja meg a 100-200 darabot.)

webáruház főmenű seo

3, Kategóriaoldalak bővítése szöveggel

Sok webmester számára egy olyan kategóriaoldallal, mely csupán az elérhető oldalakat listázza ki bármiféle tartalom nélkül, nincs semmiféle probléma. Ám van egy rossz hírünk: igenis gond, ha a kategóriaoldalon alig derül ki (szöveges HTML formában), hogy tulajdonképpen milyen kulcsszóra is épül az oldal.

Adjunk ezért a kategóriaoldalakhoz is érdemi tartalmat (úgy 2 bekezdésnyit), mint ahogy például a Walmart is teszi. Ha ragaszkodunk a termékek elsőbbségéhez, ez a leírás akár az íoldal aljára is kerülhet.

webáruház kategória seo

4, Strukturált adatok hozzáadása

Alkalmazzuk a strukturált adatok ‘Product’ típusát. A Google az év elején bejelentette, hogy az Image Search-öt “Hasonló termékek” funkcióval bővíti, hogy a felhasználók számára a keresett képhez hasonló termékeket jelenítsen meg – ezeket pedig a strukturált adatok alapján kerülnek megállapításra.

Ha kiaknáznánk ezt a lehetőséget, valamint potenciálisan a fő találati listán is reflektorfénybe kerülnénk a termékadatok és értékelések kilistázásával, ne halogassuk tovább, hiszen ezzel a magyar piacon pláne versenyelőnyre tehetünk szert.

5, Látogatóbarát URL-struktúra

Az URL-struktúrát tekintve a legésszerűbb, ha a termékek minél közelebb találhatóak a gyökérdomainhez.

Habár logikus lehet, hogy a termékek jónéhány szinttel “mélyebben” legyenek elérhetőek (www.pelda.com/termekek/dolgok/típusok/típus-1), SEO szempontból ez mégsem előnyös. Túl hosszú URL esetében ugyanis a tényleges terméknevet a keresési találatban a látogató szempontjából sok felesleges tartalom előzi meg, ami ráadásul legtöbbször csonka alakot vesz fel, így zavaró hatást kelt.

A Navigációs helyzetjelző elnevezésű Schema alkalmazásával például az URL-t letisztultan, kis nyilak segítségével jeleníthetjük meg a találati listán. Kérjük fejlesztő segítségét a kód módosításához, ha élnénk ezzel a lehetőséggel!

Záró gondolatok

A webáruház SEO közvetlen hatással lehet az online bevételekre, ezért eszközeinek alkalmazása általában megtérülő befektetés. Az idézett cikk szerzője például az organikus forgalom 22%-os, a bevétel 27%-os növekedését érte el a tippek alkalmazásával!

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
2
essb_pc_facebook:
6
essb_pc_twitter:
1

A bankszektorban és a légiforgalmi irányításban szerzett B2B marketing gyakorlata PPC és SEO szövegírási tapasztalattal egészül ki. Érdeklődése copywriterként fordult a keresőoptimalizálás felé, melynek technikai, valamint onsite tartalommal kapcsolatos ágaihoz áll legközelebb. Kommunikáció és médiatudomány szakos tanulmányai alatt az elsők között vett részt a Google Ground programjában. Szenvedélye a tanulás, valamint a problémák minél részletesebb elemzése – a marketingcélokat mindvégig szem előtt tartva.

Website: http://www.klikkmania.hu

5 hozzászólás

    1. Kedves Júlia!

      Szintén örülünk, hogy tetszett, a mi figyelmünket is felkeltette az eredeti, forrás cikk, amire hivatkoztunk is ilyen formában: “…A Seach Engine Land cikke a következő öt területet különíti el, mely az organikus forgalom és a bevétel növekedéshez vezethet:…” Viszont a linkelése valóban lemaradt és köszönjük az észrevételt!

      Klikkmánia csapat

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com