We understand, we deliver.

Hogyan építsünk e-mail listát a semmiből? 10 stratégiával segítünk



Tudtad, hogy ötször több idő új ügyfelet szerezni, mint egy meglévőt megtartani? Az ügyfelek megtartására való összpontosítás remek megoldás hosszú távon a bevételek és a fenntartható növekedés érdekében, azonban nem olyan könnyű munka ez.

Sokan vannak, akik nem kifejezetten márkahűek, különböző termékeket különböző helyekről szereznek be. Mintha azonban egyre többen ismernék fel azt, milyen értéket is képvisel hűségesnek maradni egy márkához, az ő értékrendjükkel, kommunikációjukkal azonosulni.

Ha megnézzük a sikeres márkák viselkedését, észrevehetünk némi hasonlóságot. Ha például a J. Crew és Spotify kommunikációját vizsgáljuk, láthatóvá válik, hogy mekkora figyelmet szentelnek az ügyfélkapcsolat ápolására, ezen keresztül pedig a lojalitásra, különösen az értékes tartalmak révén. Bár sok lehetőség van a tartalmak világában, mégis az egyik leghatékonyabb mód még mindig az email marketing. Persze ez csak akkor igaz, ha helyesen alkalmazzuk, és odafigyelünk arra, miként és milyen emaileket küldünk.

Nem titok talán, hogy a legegyszerűbb úgy feliratkozókat gyűjteni, hogy értékes tartalmat vagy ajánlatot kínálunk cserébe a feliratkozásért. A nulláról indulva azonban még így is rendkivül nehéz lesz komoly email listát létrehozni.

Cikkünkben éppen ezért bemutatunk néhány stratégiát, mely épp ebben lehet segítségünkre, azaz általuk könnyebben tudunk értékes listát felépíteni.

cta-gomb

Készíts egyedi CTA-t minden blogcikkhez és landing page-re

A Hubspot szerint a személyre szabott CTA-k (Call-to-action, általában a figyelemfelkeltő gombok, linkek elnevezésére szolgál) 42%-kal magasabb megtekintést eredményeznek unalmas, egységes társaikhoz képest. Már ez önmagában akár dupla feliratkozó számot eredményezhet!

Gondoljunk csak bele, miért is lehet ez igaz. Azok, akik egy blogbejegyzést vagy weboldalt megnéznek, keresnek valamit, valami különlegeset, melyhez igazodó CTA megjelentetése sokkal pozitívabban hat.

A személyre szabott CTA-k persze csak akkor működnek, ha szem előtt tartjuk a minőségi tartalom létrehozását is, mely nem feltétlenül drága vagy időigényes. Gondolkodhatsz bármiben, akár egy e-bookban, valamilyen szórakoztató tartalomban, vagy egy exkluzív cikkben, amit maga a cég CEO-ja írt.

A kulcs tehát az, hogy olyan tartalmat kínálj, mely közvetlenül kapcsolódik a látogató igényéhez, így az email listára feliratkoztatás sem felesleges reklámnak tűnik majd, hanem hasznos és értékes lehetőségnek.

Használj pop-upot vagy slide-int minden oldalon

Elsőre talán ijesztőnek hathat, és biztosan azt gondolod: “de hiszen a pop-up idegesítő”, azonban fontos, hogy nem a régi idők mindenféle haszontalan ajánlattal felugráló ablakaira gondolok.

Vannak ugyanis ennél sokkal elegánsabb megoldások, például az, hogy akkor jelenik meg egy pop-up, amikor a felhasználó X időt eltöltött már az oldalon, vagy releváns tartalomhoz ért. Hasonlóan jól működőek tudnak lenni például a kilépési szándék esetén használt megoldások is.

A Digital Marketer esettanulmányban olvashatunk érdekességeket az onsite retargetinget illetően. Az egyik kísérletben bemutattak egy felugró hirdetést a visszatérő látogatóknak, ami az oldalon eltöltőtt 15 mp után jelent meg:

digital-marketer-esettanulmany (1)

Fontos beállítás volt az is, hogy ez a popup ne jelenjen meg abban az esetben, ha valaki már járt a hírlevél oldalon (feltételezhetően regisztrált), és ne jöjjön fel az értékes sales oldalon se (azaz ne szakítson meg megrendelést).

Ahogyan látható, ők is gondot fordítottak értékes tartalom előállítására, ami az email cím megadását teszi vonzóvá. Egy ilyen lenyűgöző ajánlat esetén ki bánja a pop-upot?

Ezt támasztja alá az is, hogy a kampány végül 2689 leadet generált és átlagosan 54%-kal növelte az oldalon tartózkodás idejét. A felugró ablakok nem szükségszerűen idegesítőek tehát, sőt! Ha jól csináljuk, számos email címet begyűjthetünk általa.

Email cím bekérés felméréssel egybekötve

A legtöbb ember nem úgy kerül oda a webhelyünkre, hogy “Mutasd csak, hol van az email feliratkozási lehetőség nálatok!”. Éppen ezért fontos, hogy értékes tartalmat találjanak az oldalon mielőtt még megadnák az email címüket.

Az email cím gyűjtését megoldhatjuk úgy így, hogy egyben értesüljünk arról, érdekes lehetőség-e ez a látogató számára. Persze egy ilyen feleletválasztós kérdésre jobban válaszolnak a látogatók, ha már kaptak is cserébe valamit.

Az Alberta Egyetemnek ezzel a módszerrel egy év alatt 500%-kal sikerült megnövelnie a feliratkozói számát:

email-lista-epites-felmeres (1)

Ez a felmérés csak azoknak jelent meg, akik 10 másodpercig a híroldalon maradtak, tehát azoknak, akik már láttak valamennyit az értékes tartalomból. Ez által váltak hajlamosabbá arra, hogy regisztráljanak is.

Ez az egyik legegyszerűbb forma amit valaha láttunk! Mennyivel egyszerűbb egy ilyet kitölteni, mint egy hosszú űrlapot, melyek gyakran akadályt gördítenek saját maguk elé már pusztán a hosszúságokkal.

CTA gombok humorral vegyítve

Ha szeretnénk egyedit (és nem utolsó sorban eredményeset) alkotni, akkor fontos, hogy túl lépjünk az egyszerű “igen vagy nem” megoldásokon. Vigyél személyiséget még a CTA gombodba is!

Nekünk is mindig mosolyt csal az arcunkra, ha egy humoros CTA-kat látunk, például azt, hogy “nem, nem szeretnék fogyni”. 🙂

Ezek a gombok attól válnak értékessé, hogy ezzel finoman emlékeztet minket arra, hogy a weboldal és az ott található elemek mögött bizony ember áll, hiszen olyan emberivé változik ettől még a legunalmasabb vállalkozás is. Ráadásul jobban meggondolod, hogy rákattints-e egy ilyen jópofa gombra, mint egy egyszerű “nem”-re.

Az Optimonk például ilyen szuper CTA-t használt:

optimonk-popup (1)

Már majdnem rákattintanál a “nem” gombra, de akkor észreveszed, megállsz egy pillanatra, és elgondolkozol, hogy “a vállalkozásod fontos-e számodra”. Nagyon ötletes!

Jelenítsd meg az értékeidet a CTA-ban

Sokat beszéltünk már a különböző formátumokról, amiket használhatunk a CTA-k esetében, de mi a helyzet a nyelvezettel? Tudjuk már azt is, hogy a humorral nagyobb eredményeket érhetünk el.

A legfontosabb, hogy bár feliratkoztatunk, ne használjuk a feliratkozás szót magát. Ki akarna ugyanis feliratkozni egy újabb hírlevélre? Használd helyette azt a szót, amivel leírod az értéket, amihez hozzájut a gomb megnyomásával. Használd például a “Letöltöm”, “Kiemelt” “Exkluzív” szavakat. Írhatod például azt, hogy “Letöltöm az exkluzív e-bookot” vagy “Hozzáférést kérek az összes exkluzív ajánlathoz”. Mindkettő egyértelművé teszi, hogy szükség van az email cím megadására, de mindkettő értéket is kommunikál.

A látogatóidnak érezniük kell, hogy az általad küldött emailek egyedi és kizárólagos tartalmat kínálnak. Valami különlegességet, melynek így részeseivé válhatnak.

Ismertesd a lehetőséget a social mediában és az email aláírásodban is

Lehet, hogy az email listád még nem túl nagy számú, de ez nem jelenti azt, hogy nincs kapcsolati hálód. Ha egyébként is használod például a Twittert, Facebookot vagy egyéb helyeken kommunikálsz rajongóiddal, miért nem használod ki ezt a lehetőséget email listád bővítéséhez is? Ők már követnek, sőt valószínűleg kedvelnek is, de ez nem garancia arra, hogy már a hírleveledre is feliratkoztak. Adj hát nekik lehetőséget erre!

Ha esetleg úgy érzed, a social mediában nincs ennek helye, vagy egyszerűen csak nem bírsz ott jelentős követői bázissal, akkor használd ki az emailben szereplő aláírásodat. Használhatod feliratkoztatásra, de akár közvetlenül linkelhetsz benne egy-egy blogposztot vagy landing oldalt, ahol lehetőség van a feliratkozásra.

Emailben naponta kommunikálsz egyébként is (akár a legkülönbözőbb emberekkel), akik lehet, hogy szívesen kattintanak egy lehetőséget kínáló linkre az aláírásodban.

Használj több landing oldalt

A Hubspot által végzett kutatásban a megkérdezett vállalatok 55%-kal növelték a leadek számát amikor a landing page-ek számát 10-ről 15-re emelték.

Ennek oka egyszerű: az egyéni és személyre szabott céloldalak lehetővé teszik emberek széles körének megszólítását. Hiszen mindenki, aki az oldaladra látogat valami mást szeretne, más igényei vannak. Ha az egyéni igényekre egyedi landolók adnak választ, sokkal jobb arányú lesz az elköteleződés és nő a feliratkozások száma.

Gondolj csak egy éttermi menüre. Minél több féle ételt kínálsz, annál több féle vendég igényeit tudod kielégíteni általa. Lesznek ugyanis akik pizzát szeretnének, míg mások gluténmentes hamburgerre vágynak.

Ösztönözz azonnali cselekedetre

Szeretnél megfontolt stratégiát követve elhelyezni személyre szabott CTA-kat ott, ahol az számít, de mi a helyzet azokkal a ritka, de valódi látogatókkal, akik azonnal fel szeretnének iratkozni?

Akkor a legegyszerűbb, ha a hírleveled csak egy vagy két témakör köré épül fel, hiszen akkor csak egy CTA-t kell jól megfogalmazni, mely tükrözi a hírlevél célját is. Például: “Szeretnél ingyenes SEO tippeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!”

Tartalmazzon CTA-t a Rólunk oldalad is

Korábban írtam már arról, hogy mekkora jelentősége van egy jól kialakított Rólunk oldalnak.

A Rólunk oldal az egyik legerőteljesebb oldal, már amennyiben a konverziós lehetőségeket nézzük. Ha nem törődsz ezzel az oldallal, mennyi értéktől esel el?

Ideális esetben a Rólunk oldalon a látogató olyan dolgokat lát, amik erősítik a kötődést, de nem feltétlenül az azonnali vásárlásra vagy megrendelésre való. Érdemes inkább tehát feliratkoztatásra ösztönözni ezen az oldalon ahelyett, hogy eladni próbálnánk itt bármit is.

Próbáld ki a tapadást

Az időzítés minden. A CTA is akkor működik a legjobban, ha megfelelő időben sikerül elkapni a látogatót.

Természetesen, ahogyan a legtöbb helyzetben, itt is segítség lehet az A/B tesztelés annak megállapítására, hogy helyileg hova érdemes igazán elhelyezni a CTA-kat. A blogcikk aljára, vagy inkább mindjárt az elejére?

Ez nyilván nagyban függ a látogatótól, azonban ha bizonytalan vagy, hova is érdemes elhelyezni a CTA-t, jó módszer lehet egy görgetéssel együtt mozgó box. Így a látogatód akkor tud konvertálni, amikor ténylegesen készen is áll rá.

 

Cikkünk a Hubspot hasonló cikke alapján készült.

Címke:
slide_template:
default

Biztosítási és pénzügyi szektorban végzett munkái során ismerte fel, hogy a megfelelően megválasztott és alkalmazott kommunikáció az értékesítési siker kulcsa. A kommunikációban elmélyedve az online kommunikáció felé fordult, majd végül az Edutus Főiskola online marketing képzése során megbizonyosodott arról, hogy a munkáját is ezen a vonalon kívánja végezni. A tanulás és a fejlődés minden területen fontos számára. Érdeklődéssel fordul a különféle marketing eszközök felé, de úgy látja, az online marketingé a jelen és a jövő.

Website: http://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com