Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. május 17.

Figyelem! Változó SEO szabályok, címsor és meta leírás

A Google tovább folytatja a találati listájának az átszabását, melyet egyszerre két irányból is módosít. Az elmúlt hetekben egyszerre tapasztalhattunk módosításokat a fizetett és ingyenes találatok megjelenítésében, mely bizonyos SEO szabályokat felülírt.

Az egyik legfontosabb változás, hogy a címsorban (title tag) már 70-71 karekter megjelenítésére van lehetőség a korábbi 50-60 helyett. A meta leíráshoz is kaptunk extra helyet, körülbelül 100 karakterrel több lehetőségünk van meggyőzni a guglizókat vagy úgy is mondhatnánk, hogy most már három sor áll rendelkezésünkre. A változások még nem kerültek hivatalosan is megerősítésre, mi először a SEJ oldalán olvastuk, hogy többen tapasztalták, majd megnéztük a saját találatainkat és ugyanezt láttuk azokban az esetekben, ahol már eleve túlléptük a karakterlimitet.

Változó SEO szabályok

Változik a mobil találati lista is

Gyakorlatilag a deskopos találatokkal egy időben jelentek meg a hírek, hogy a mobil találatok is előnyükre változtak, már ami a címsor hosszúságát illeti. A mobil megjelenéskor akár 78 karakter hosszúságú hely is a rendelkezésünkre állhat.

Keresőoptimalizálásra gyakorolt hatások

Egyelőre semmit ne tegyünk, várjuk meg, míg hivatalos lesz. Bár eléggé hivatalosnak tűnik, főleg, ha figyelembe vesszük a fizetett hirdetési megjelenésekben tervezett hasonló jellegű terveket.

A Google a szokásos míg egyik kezemmel adok, a másikkal elveszek taktikát alkalmazza. A korábbi változtatások mind a fizetett hirdetések előtérbe helyezését szolgálták, aminek érezhető negatív ereddményei is voltak az oganikus találatok átkattintási arányaira. A mostani módosítással a keresőből érkező átkattintási arány értelemszerűen javulni fog, de minden bizonnyal nem akkora mértékben, mint amekkorában ezt rontották a korábbi változtatások.

Mindenesetre a hivatalos megerősítést követően, javasoljuk, hogy mindenki gondolja át a címsor stratégiáját. Az elmúlt években rengetegszer ütköztünk abba, hogy “de jó volna csak egy kicsit hosszabb címsor” és most úgy fest, hogy erre lehetőségünk lesz. Az e-kereskedők szemszögéből különösen fontos változás lehet ez, mert a termék pontos leírása a címsorban eddig is komoly korlátokba ütközött, mindenki kénytelen volt a konkrét terméknevet feltüntetni (a relevancia miatt ez volt az elsődleges SEO szempont) és nem volt lehetőség az igazi optimalizálásra. Ennek eredménye, hogy sok szektorban az ingyenes találatokban megjelenő címsor webáruháztól függetlenül szinte megegyezik. Az extra 15-20 karakterrel már lehetőségünk van vásárlásra ösztönző szövegeket megjeleníteni, esetleg akciókat.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

4 hozzászólás

Emlékszek még arra az időszakra, mikor elegendő volt csupán linktárakba beküldeni a linkünket, majd hátradőlni és várni az eredményeket. Persze a Google-nek ezen változtatnia kellet, de szerintem amiket most csinálnak az már követhetetlen. Elképzelhető, hogy csak én gondolom így, de úgy érzem, hogy mire eredményeket érnénk el egy stratégiával, jön egy újabb szabály, ami akár mindent lerombolhat. Tény, mi a lehető legnehezebb online szerencsejáték piacon akarunk sikereket elérni, de ettől függetlenül akkor is sokallom a változtatásokat.

Írta: Online slots
2016. június 02.
Válasz

Valóban nagyon sok módosítást eszközölt az elmúlt időszakban a Google, de azt se felejtsük el, hogy a mi keresési szokásaink is folyamatosan változnak. Már nem az asztalnál ülve keresünk, akár buszon két megálló között is ráguglizunk arra, ami épp az eszünkbe jut. Pár éve ez elképzelhetetlen volt. Akkor még elég volt akár a jó meta adatok megírása és máris a konkurencia előtt lehettünk. Azóta a konkurencia is felnőtt.
A Google az ilyen módosításokkal a mi változó szokásainkhoz igazodik.

Írta: Nagy M. Attila
2016. június 02.
Válasz

Azért jó lenne biztosat tudni. Nem mindegy, hogy mi lesz a végeredmény, mielőtt nekiül az ember egy 6-8 ezer árucikkes webáruház meta adatait átírni.

Írta: György
2016. június 02.
Válasz

Kedves György!
Mi is a várakozó állást javasoljuk az összes ügyfelünknek egyelőre.

Írta: Klikkmánia
2016. június 06.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!