We understand, we deliver.

4 tipp az offline és online világ összekapcsolására



Napjainkban a percenként növekvő számú, internetre csatlakozó eszközök világában, a felhasználók különféle útvonalakon léphetnek kapcsolatba cégünkkel, márkánkkal. A hirdetők és piaci szereplők, teljes mértékben szeretnék megérteni a felhasználóik viselkedését és szokásait, felhasználva és integrálva a megfelelő csatornákat és kapcsolódási pontokat.

Gyakran úgy gondoljuk, hogy éles határvonalat kell húzni  az online és a hagyományos offline stratégiák közé. A hordható eszközök, az okostévék, és egyéb internetre kötött eszközök terjedésével, a két marketing csatorna közötti vonal elmosódni látszik. A jövőben nem lehet ezt a két csatornát kettéválasztani, átjárhatóságot kell biztosítani közöttük. Felmérések szerint a marketing szakemberek 98%-a azon a véleményen van, hogy a két csatorna lényegében már összeolvadt.

online-offline hirdetések

Több szervezet és cég, a berögződések miatt még külön kezeli ezeket, de a sikeres csapatok már nem csak kihasználják az összeolvadásból származó előnyöket, de törekednek a látható kapcsolódási pontok hangsúlyozására.

4 módszer arra, hogyan csökkentsd az elszigetelődést

 

1. Az e-mail és direkt marketing anyagok összekapcsolása

Összehasonlítva más marketing csatornákkal, az e-mail üzenet küldése egy régebbi megoldás, de még mindig széleskörűen használt, megbízható, és helye van az eszköztárunkban. Amit az e-mail marketing igazán képes véghezvinni, nem más, mint, hogy eléri az email fiókunkat egy releváns, és -jobb esetben- személyre szabott üzenettel. Amivel még erőteljesebbé tehetjük a kapcsolatot, hogy a DM levelekből érkező visszajelzéseket megfelelő CRM vagy marketing automatizáló rendszerrel nyomon követhetjük.

2. Időszerű, időben küldött, releváns ajánlatok biztosítása megfelelő földrajzi elhelyezkedéssel

A technológia, mint jelzőtűz tud utat mutatni, amikor kombináljuk egy fejlett szegmentációs eljárással a marketing automatizációs megoldáson belül. Az ilyen típusú integrációs eljárással, nyomon követhetőek a ügyfeleiknek célzott ajánlatok. Egyes esetekben az utazási irodák offline módon analizálni tudják a vevőik lokációs előzményeit, így kínálva nekik javaslatokat, eseményeket és ajánlatokat. Ez az információ, a múltbéli viselkedési mintákra alapozva, képessé teszi a hirdetőket arra, hogy megjósolják az ügyfelek jövőbeni elhelyezkedését, így kínálva nekik releváns ajánlatokat, a napi/heti/havi/éves rutinjukra alapozva. Utazási irodáknál kifejezetten hatékonyan alkalmazhatóak ezek a módszerek.

3. Használj rövidített URL-eket, irányítsd az Offline érdeklődést az Online felé.

A rövidített URL-ek (Vanity vagy Shortened URL) olyan webcímek, amelyket könnyű megjegyezni. Amikor az ügyfelek kapcsolatba lépnek egy offline marketinges megoldással, mint például egy hirdetőtábla vagy szórólap, akkor egy adott céloldalt tudnak közvetlenül megnézni, anélkül, hogy el kellene navigálni közvetlenül a főoldalról. Így jobban mérhetővé válik az adott offline marketing hatékonysága. Az adott rövidített URL-t meg lehet adni rejtettként, így nem jelenik meg a keresőrendszerekben, így mérve az offline csatorna pontos konverziós hatékonyságát.

A rövidített URL-ek látogatóit, remarketing hirdetésekkel sokkal nagyobb hatékonysággal lehet rábírni, egy esetlegesen félbehagyott űrlap vagy ajánlatkérés kitöltésére is. Egy példával élve, egy légitársaság egyedi ajánlatot futtat az offline elhelyezéseken és rádiókban egy egyedi rövidített URL-el, majd azokat a social média világában visszacélozza egyedi digitális hirdetéssel. Bár jelenleg megtört a QR kód jelenléte az offline marketing anyagokon, a rövidített és rejtett URL-ekkel összekapcsolva, és a QR kódokat céltudatosan alkalmazva, (árengedmények, egyedi ajánlatok) jó eredményeket lehet elérni.

4. Technológiai integrálás a csatornák közötti nyomkövetéshez

Többféle technológiai megoldás alkalmazható ahhoz, hogy a felhasználók számára gördülékenyebb és egymásba simuló élményt nyújtsunk a a marketing csatornák között. Ez történhet a GPS, a jeladók, a Wifi, és GSM adótornyok adatai segítségével. Ennek egyik példája lehet az, amikor egy edzőterem lánc figyelmeztetéseket tud küldeni azoknak a vendégeinek, akik egy ideje már elhanyagolták a testmozgást és nem látogattak el a terembe. Vagy a már említett utazási irodák, akik egy megfelelően beállított marketing automatizáló rendszerrel időszakról-időszakra felkereshetik azokat a korábbi vendégeiket, akiknek a historikus profiljuk alapján épp aktuális lenne egy utazás vagy egy szezonális ajánlat.

Ez csak néhány megoldás volt, amellyel közelebb lehet hozni a marketing csatornák közötti szakadékot. Egyes elemeket akár már a KKV cégeknél is célszerű lehet alkalmazni, de érdemes alaposan átgondolni, hogy milyen célokat szeretnénk elérni velük és szinte minden esetben hosszútávra gondolkodni.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
3
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_twitter:
1

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com