Segíthetünk?

Blog

2021. január 08.

13 Marketing ötlet amivel berobbanthatod a Januári forgalmat

Sikerült. 2021-be léptünk, és elbúcsúzunk 2020-tól. Az az év, amely oly sok ~ példátlan ~ tapasztalást hozott nekünk. Valódi pandémiát, viharos gazdasági változásokat, a TikTok térnyerését és még sok minden mást.

Szánjunk egy percet arra, hogy értékeljük mindazt, amit együtt éltünk át. Rendben és most itt az ideje munkába állni. Az ünnepeknek vége, a marketingterv készen áll a 2021-es indulásra.

Annak érdekében, hogy sikeresen induljon a 2021-es éved, rengeteg kreatív januári marketingötletet hoztunk, többek között:

  • Gyors és egyszerű marketingötletek, amelyekkel ebben a hónapban foglalkozhatunk, és amelyek segítenek abban, hogy a jobb lábon kezdjük az évet.
  • Ötletek, amelyek segítenek a tervezés megszervezésében és korszerűsítésében.
  • Januári ünnepek, ünnepségek és témák, amelyek segítenek megtervezni a promóciókat, közösségi naptárát és üzleti eseményeket.

Gyors és egyszerű januári marketingötletek az év megfelelő elindításához

1. Frissítsük Google Cégem-profilunkat

A Google Cégem-profil most sokkal fontosabb, mint valaha. Ha meg akarunk jelenni, amikor a helyi keresők olyan vállalkozásokat próbálnak megtalálni, mint a tiéd, a Google-on vagy a Google Maps-en, akkor legyen egy teljes és optimalizált Google Business-profilunk.

Szánjunk egy percet arra, hogy meggyőződjünk arról, hogy beállítottuk a profilunkat, majd haladjunk tovább az adatlap optimalizálásával:

  • Töltsük ki a profil “Kérdések és válaszok” szakaszát gyakran ismételt kérdésekkel.
  • Adj meg néhány képet vagy videót, amely bemutatja vállalkozást.
  • Feltétlenül válaszolj az összes véleményre.

2. Hozzunk létre ünnepi összefoglaló bejegyzéseket

Lehet, hogy vége az ünnepeknek, de ne hagyjuk ki a lehetőséget, hogy az utolsó hónap ünnepi időszakáról hírt adjunk. Az ünnepeket továbbra is a januári marketing részévé tehetjük, ha ünnepnapokra vonatkozó összefoglaló bejegyzéseket hozunk létre és tesszük közzé a blogunkon vagy a közösségi oldalakon.

Íme néhány ötlet:

  • Vendéglátó céged egy ünnepi bulin dolgozott megrendelésre? Tegyél közzé képeket az eseményről, a készülődésről vagy akár recepteket!
  • Kihasználhatjuk a #tbt (Throwback thursday) előnyeit a Facebookon és az Instagramon is, hogy egy múltbéli eseményre hívjuk fel a figyelmet és megemlékezzünk egy nekünk kedves és a cég számára fontos történésről, rendezvényről.
  • A takarító szolgáltatások vagy a háztartási cikkeket forgalmazók pl.: az ünnepek utáni takarításról vagy karácsonyfa ártalmatlanítási tippekkel szolgálhatnak hasznos információkkal.

Az ünnepek mozgalmasak, és az ügyfelek talán hiányt érezhetnek ezen időszak alatt, így ez egy egyszerű módja lehet annak, hogy tartalmakat hozzunk létre és benne maradjunk a körforgásban.

3. Hirdessünk közelgő eseményeket vagy promóciókat

Értékesítsd vállalkozásod online és offline egyaránt, kiemelve a 2021-re vonatkozó közelgő eseményeket. Néhány közelgő ünnep közé tartozik pl. a Valentin-nap, nőnap.

Ha bármit is tervezünk ezekre az eseményekre, például a közelgő Valentin napi ajánlatok egy gyógyfürdőben vagy a különleges Valentin menü az éttermében, értesítsük róla az ügyfeleket! A promóciós naptár nagyszerű módja annak, hogy az ügyfeleket tájékoztassuk a közelgő promóciókról vagy eseményekről, amelyeket vállalkozásunk támogat vagy megtart. Írjuk meg előre, hogy melyik ünnepre milyen ajánlattal szeretnénk készülni.

4. Indítsunk el hűségprogramot

Minden vállalkozás tulajdonosa ismeri a hűséges ügyfél értékét. A hűséges ügyfelek ismételt üzletet jelentenek, és nagyobb valószínűséggel hozhatnak további ügyfeleket is.

De hogyan építhetjük ki az ügyfelek hűségét? Az egyik út az ügyfélhűség program, és a január a legmegfelelőbb idő ennek elindítására!

Íme néhány ötlet a hűségprogramhoz:

  • Hozzunk létre és nyomtassunk ki egy egyszerű pontgyűjtő kártyát az ügyfelek számára. Minden vásárlás vagy szolgáltatás egy bélyegzővel egyenlő. 10 bélyegző után az ügyfelek ingyenes terméket, kedvezményes szolgáltatást kaphatnak.
  • Kínáljunk kedvezményt a jelenlegi ügyfeleknek minden új ügyfélre, akit hoznak cégünk számára.
  • Hozzunk létre egy többszintű hűségprogramot, hogy az ügyfelek vásárlási előzményeik alapján magasabb szinteken léphessenek fel – minél magasabb a szint, annál jobbak a kedvezmények.

Feltétlenül hirdessük a hűségprogramot a közösségi médiában és a tartózkodási helyünkön, hogy az ügyfelek könnyen megismerhessék azt.

5. Futtassunk Facebook hirdetési kampányt

Ha még nem próbáltad ki a Facebook hirdetést, akkor itt a nagyszerű alkalom arra, hogy a marketinged még hatékonyabb legyen. Gondoljunk egy konkrét marketing célra, amelyet el szeretnénk érni – mondjuk, hogy minél több webhely látogatót szerezzünk az idei évben, növeljük a releváns közönségünket a Facebookon, vagy gyűjtsünk több potenciális ügyfelet. Bármelyiket is tűzzük ki célul az idei évre, megtehetjük egy adott Facebook hirdetéssel.

Ha van néhány remek év eleji akciónk, promóciónk, felhasználhatjuk őket a hirdetésekben új ügyfelek csábítására.

Január tervezési ötletek a siker érdekében

6. Szilárdítsd meg éves céljaid és marketingterved

Akár ügynökségi szakemberek vagyunk akár cégtulajdonosok vagy szabadúszók, fontos, hogy mind személyes, mind szakmai céljaink legyenek az évre. Szánjunk egy kis időt a hónap elején, hogy megbizonyosodjunk céljainkról és megszilárdítsuk a marketingtervünk.

Ahogy azt tudjuk és az elmúlt évben közelről is tapasztaltuk, a dolgok gyorsan változhatnak, ezért legyen egy dokumentált tervünk, növekedési stratégiánk amit tudunk követni bármilyen helyzetben.

7. Hozzunk létre újévi fogadalmakat vállalkozásunk számára

Tegyünk az újévi fogadalmat/fogadalmakat, melyet megosztunk a közösségünkkel – és kérjük meg a követőinket is hogy ők osszák meg az övékét! Ez egy nagyszerű módja annak, hogy bevonjuk a követőket, interakcióra bírjuk őket és akár növelhetjük a bázisunkat és mindezért meg is ajándékozhatjuk őket.

Ezen felül rendszeres tartalmakat hozhatunk létre az állásfoglalásunk alapján. Íme néhány példa:

  • A fitneszközpontokban heti posztokat tehetünk közzé egy támogató közösség létrehozása érdekében.
  • Az éttermek és vendéglátó-ipari szolgáltatások blog vagy Facebook bejegyzéseket írhatnak egészséges receptekkel.
  • Rendszeres havi blogokat, posztokat írhatunk, hogy a cégünk hogyan tartja be a fenntarthatósággal kapcsolatos célkitűzéseket.

8. Kezdj tiszta e-mail fiókkal

Semmi sem izgalmasabb, mint az ünnepekről visszatérve meglátjuk a beérkező üzenetek számát. Kezdjük az új évet tiszta postafiókkal – nézzük át azokat a régi e-maileket, amelyek “csillagozottak” és soha nem követtük után. Ezeket zárjuk le; kövessük, vagy töröljük.

Ha még nem használsz, hozz létre mappákat az email-jeidnek, amelyek segítenek a beérkező levelek rendszerezésében. Hogy mindig rögtön kéznél legyen a marketing terv aktuális verziója és az elért eredmények, hozz létre erre egy külön mappát (ne a több 100 email és változat közül kelljen mindig keresgélni) és egy kattintással láthatod, hogy az adott időszakban mi teljesült és min kell változtatni.

Utóirat: Tudtad, hogy január 25–29. Valójában a Clean Out Your Inbox Week (Tisztítsd meg a beérkező leveleid hét)? Tökéletes “kifogás ”egy kis időt rászánni és átnézni az e-maileket.

9. Nézd át, mi az ami működött tavaly (és mi nem)

Most, hogy rendelkezésünkre áll egy teljes éves adat, szánjunk időt arra is, hogy megnézzük, milyen posztok, promóciók, ötletek, működtek az elmúlt évben és mik nem.

Íme néhány ötlet, hogy mit nézzünk meg:

  • Milyen tartalmak teljesítettek a legjobban a közösségi médiában? Mik voltak a legnépszerűbb bejegyzések, amik a legtöbb embert mozgatták meg?
  • A weboldalunkon melyik oldalaknak volt a legnagyobb forgalma?
  • Mely hírlevelek tartalma érte el a legtöbb átkattintást?
  • Melyik kampányok hozták a legtöbb konverziót?
  • Mik voltak azok amelyek  nem teljesítettek olyan jól, mint gondoltad – és hogyan lehetne javítani rajta?

10. Olvass 2021-es marketing trendeket és előrejelzéseket

Az új esztendővel rengeteg új tartalom jelenik meg, ami segítségünkre lehet. Találjunk néhány olyan cikket vagy blogbejegyzést, amelyekkel gyorsabban és pontosabban tájékozódhatunk arról, hogy a szakértők mit várnak ebben az évben a bizonyos iparágakban. Írjunk fel néhány ötletet vagy trendet, amelyeket nekünk is érdemes kipróbálni!

Íme néhány forrás az induláshoz:

Januári marketing ötletek az ünnepekhez, eseményekhez kapcsolódva 

11. Vegyetek részt a nemzeti ünnepnapokon, közösségi megmozdulásokon

Amerikában pl. Január 18-a nemzeti ünnep, amikor megünneplik Martin Luther King, Jr. születésnapját, és megemlékeznek Nobel-békedíjáról amit a polgárjogi vezetéséért kapott. Sok közösség vesz részt a tiszteletére szolgáló napon, hogy folytassa az örökségét.

Vegyetek részt ti is egy hasonló közösségi napon ügyfeleiddel vagy kollégákkal. Pl.: Január 22-én tartják Magyarországon a “Magyar kultúra napját”, amely egy kiváló lehetőség erre. Szervezhetsz saját eseményt, vagy bekapcsolódhatsz már tervezett eseményekbe. Hozz létre egy hírt a kezdeményezésről a közösségi médiában, és hívj meg más kisvállalkozásokat a részvételre. A másokkal való összefogás nagyszerű módja annak, hogy építsük a közösségünket miközben elősegíti a jó üzleti hírnevünket.

12. Szeresd a telet

Januárban az ország nagy részét hó borítja. Szeretheted vagy utálhatod, nem tudsz ellene mit tenni, ezért fordítsd a javadra! Tedd kevésbé szürkévé a havas, hideg időjárást pozitív tartalmakkal, promóciókkal és a hideget ünneplő egyéb marketing ötletekkel.

Például:

  • Ha gyermek ruházat forgalmazásával foglalkozunk, adjunk hasznos tippeket és tanácsokat hogyan öltöztessük fel gyermekünket az időjárásnak megfelelően és attól függően milyen tevékenységet végez.
  • Ha éttermünk van ajánljuk a napi forró levesünket elvitelre.
  • Az építőipari és a hóeltakarító cégek írhatnak az otthoni téli időjárás nehézségeiről – megfelelő hóeltakarítás, vagy pl. hogyan téliesítsük a huzatos ablakokat.
  • Adjunk alkalmankénti kedvezményt. Bármikor amikor havazik a városban, kínáljunk kedvezményt a leesett mennyiségű hó alapján, például 20% kedvezményt 20 cm hóért!

13. Tiszta e-mail fiók tiszta íróasztal

Lehet ez akár egy fogadalom is, de az biztos ha a januárt tiszta “lappal” indítod az kihat az egész évre. Egy tiszta rendezett íróasztalnál ülve a marketing ötletek is jobban jönnek és a hatékonyságunkra is pozitív hatással van.

Tűzzetek ki egy délutánt az irodába és mindenki rakja rendbe az íróasztalát. Osszátok meg előtte – utána készült képét a közösségi média közönségével. Majd kérjétek meg őket, hogy ők is osszák meg veletek az eredményeiket! Akár versenyt is indíthattok – egy szerencsés személy, aki megosztja képeit, különdíjat nyer.

Legyen stresszmentes és eredményes a Januárod

Január gyakran egy stresszes időszak lehet a cégtulajdonosok számára, de a megfelelő marketingötletek és tervek meglétével enyhíthetjük a stresszt anélkül, hogy új ügyfeleket és elkötelezettséget veszítenénk. Boldog új évet!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

2018-ban kezdtem el mélyebben elmerülni az online marketing világába. A Klikkmánia csapatához 2019 év elején csatlakoztam. Főként Google Ads és Facebook kampányokat tervezek meg és optimalizálok.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!