We understand, we deliver.

YouTube csatornát indítanál? Itt vannak az első lépések!



A YouTube gyakorlatilag a világ második legnagyobb keresője, hiszen a Google után, ez a rendszer bonyolítja le a legnagyobb számú kérdés/válasz folyamatot. Sokan nem tudják azonban, hogy az itt található videóink csatornákba rendezhetőek, az így létrejött csatornák pedig optimalizálhatóak. Ha ezt megfelelő gondossággal tesszük, akkor alkalmi látogatóinkból könnyedén konvertálhatunk hosszú távú érdeklődőket, feliratkozókat. Lássuk most ennek a folyamatnak a legfontosabb, első lépéseit!

YouTube csatorna indítása

Csatorna név

Optimalizálási folyamatunk első lépése kétségkívül a csatorna megfelelő nevének kiválasztása legyen, hiszen a későbbiekben ez a név fog megjelenni a keresésekben, a javasolt csatornák között és természetesen a csatorna keresésekben is.

Válasszunk tehát egy könnyen megjegyezhető, lehetőleg rövid nevet, amit célcsoportunk könnyen megért és értelmez. Az elnevezés legyen beszédes, tehát a lehető legjobban adja át azt, amiről a csatornánk szól. Könnyűnek tűnő, de sokszor hosszú fejtörést okozó feladat ez, rögtön az elején.

Csatorna leírás

Mivel csatornánk leírásának első pár mondata fog megjelenni leggyakrabban a YouTube rendszerében, ezért különösen fontos, hogy leírásunk első része a lehető legjobban körülírja azt. Az ismertető ugyanakkor ne legyen hosszú, viszont könnyen olvasható és befogadható tartalommal bírjon. Fontos, hogy szem előtt tartsuk általános SEO stratégiánkat is, és ebben a leírásban szerepeltessük a márkánk számára fontos kulcsszavakat is. Mutatok is egy nagyszerű példát erre vonatkozóan:

“Coca-Cola is the most popular and biggest-selling soft drink in history, as well as the best-known product in the world. …”

Bár a fenti példa nem tartalmaz ilyet, a YouTube hivatalos ajánlásában kéri, hogy leírásunkban szerepeltessük a csatorna frissítési gyakoriságát is (milyen sűrűséggel töltünk fel új tartalmakat), különösen javasolja ezt abban az esetben, ha olyan tartalmakat töltünk fel, melyek sorozatot alkotnak.

YouTube csatorna leírása

Csatorna ikon

A csatorna ikonjának megfelelő kiválasztása szintén nagyon fontos, és bár a YouTube 800×800 pixel méretű képet kér tőlünk, az mégis az esetek nagy részében egészen pici méretben fog csak megjelenni. Ezért fontos, hogy azon a négyzeten a lehető legjobban felismerhető információ legyen, nem is beszélve arról, hogy az kis méretben is látható, olvasható, befogadható maradjon. Ezért érdemes kerülni a szöveges tartalom megjelenítését ezen a képen, könnyen kerülhetünk ugyanis abba a helyzetbe, hogy az olvashatatlanná válik.

A csatorna külleme

A YouTube felülete személyre szabható, így meghatározhatjuk, hogy hogyan nézzen ki azokon az eszközökön, amelyeken keresztül látogatóink ránk találnak majd (asztali gép, mobil, tablet vagy TV). A beépített Channel art tool segítségével mindez könnyedén megvalósítható.

Az így elkészített csatorna képe legyen könnyen áttekinthető, letisztult és csak a legfontosabb információkat tartalmazza. Illeszkedjen márkánk/szolgáltatásunk imázsába, fogja meg, ragadja magával a látogatót.

Rólunk

Minden YouTube csatorna rendelkezik egy Rólunk (About) füllel is, amely alapesetben, a fentiekben már részletezett csatorna leírását jeleníti meg. Igen ám, de ez a rész kiegészíthető linkekkel is, melyről semmiképpen se feledkezzünk meg. Cégünk, márkánk nyilvánvalóan rendelkezik weboldallal, közösségi média felületekkel, vagy blogokkal: ne szégyelljük valamennyit megjeleníteni itt, hiszen ezzel komoly támogatást adhatunk a külső felületeknek is (látogatók + SEO!).

Bemutatkozó videó (Trailer)

YouTube csatornánk másképpen fest a visszatérő, vagyis a feliratkozott emberek számára, mint az újonnan érkezőknek. Akik először járnak a csatornánkon, vagy még nem iratkoztak fel, ők a bemutatkozó videót (Trailer) fogják először látni, de csak ha rendelkezünk ilyennel! Ez a videó ráadásul magától fog elindulni, így ezt a lehetőséget semmiképpen se hagyjuk ki!

Készítsünk egy rövid, könnyen emészthető videót, mely üzenetünket a lehető legjobban átadja, hiszen ha feliratkozókat, illetve későbbi vásárlókat szeretnénk toborozni, akkor ez egy nagyszerű lehetőség minderre! Bár fogyasztóink a YouTube-on navigálnak és a feliratkozás csak egy klikk, még is segítsük őket és hívjuk fel figyelmüket arra, hogy iratkozzanak fel.

Ha a trailer a fentieknek megfelel és kellően releváns, akkor szép számmal fognak gyűlni feliratkozóink is.

Szekciók

A csatorna szerkesztése közben könnyen szembesülhetünk azzal, hogy a túl sok feltöltött anyag miatt kezd az átláthatatlanná válni. Ha nekünk átláthatatlan, akkor gondoljunk bele mit éreznek fogyasztóink! Szerencsére a YouTube nagyszerű lehetőséget kínál az ilyen esetekre is, hiszen a szekciók (Sections) segítségével könnyen rendet tehetünk oldalunkon.

A szekciók elérhetőek mind a videókhoz, mind a lejátszási listákhoz (Playlist), mind pedig magához a csatornához. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy sok esetben látogatóink csak az oldalunk tetején található top szekciónkat fogják látni (ha nem tekernek lejjebb), emiatt ezen tartalmakat különös figyelemmel válasszuk ki, hogy tényleg a számunkra legfontosabb üzeneteket hordozzák.

Kiemelt és kapcsolódó csatornák

Mivel csatornánk látogatókat vonz, ezért nagyszerű reklámfelület mind nekünk, mint a Youtube csatorna számára. Ha YouTube csatornánk egy online stratégia részeként üzemel, tehát rendelkezünk további csatornákkal, akkor a kiemelt (Featured) csatornák résznél megadhatjuk ezeket, így látogatókat és forgalmat generálhatunk annak a csatornának is.

Természetesen ez a folyamat oda-vissza működik, tehát valamennyi csatornánk esetén érdemes ezt megcsinálni. Látni fogjuk azt is, hogy a YouTube (a kapcsolódó (Related) csatornák részben) a látogatóink számára további felületeket fog ajánlani (egy algoritmus alapján, mely a mi csatornánkhoz hasonló oldalakat kínál). Ez a rész ugyan kikapcsolható, de nem javasolt, ez esetben ugyanis a mi csatornánkat sem fogja ajánlani a YouTube más, hasonló csatorna-oldalakon.

Ha a fenti lépéseket megcsináljuk, akkor egy optimális csatornával indulhatunk útnak. Érdemes ekkor tartalmainkat hirdetni, hiszen így tudunk érdeklődőket, majd a későbbiekben vásárlókat, fogyasztókat csábítani csatornánkra. Ha hirdetésre adnánk fejünket, akkor érdemes elolvasni A sikeres Youtube videohirdetési kampányok titka írásunkat is, Bali László kollégámtól!

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
29
essb_pc_google:
37
essb_pc_linkedin:
21
essb_pc_twitter:
26

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Website: https://klikkmania.hu

8 hozzászólás

  1. Üdv! Nekem nagy segítség kellene, mert már pár éve youtube-os vagyok, és csináltam Stordy néven eggyet, csak az a gondom a névvel, hogy sok másnak is van már ilyen néven, és már egy hete próbálkozom valami olyan egyedi saját nevet kitalálni, ami senki másnak nincs, és ha mondjuk a youtubeon beírom a keresőbe, akkor lehetőleg ne az legyen, hogy pl.: beírok egy nevet és mondjuk egy traktor márkát dob ki, vagy bármi mást. Egyszerűen hiába mentem fel a spinxo.com oldalra, ahol youtube nevet lehet generálni, igaz, jókat ad ki, de ha meg csak simán beírom a youtube-ba hogy: Zry, máris talál egyet, én meg egy saját nevet kitaláltam, hogy Zytorce, és szerintem egész jól hangzik. Nem tudom igazából hogy mennyire számít az, ha egy felhasználónévbe változtatok valamit. Előre is megköszönném a segítséget, mert sok olyan magyar youtube-rt látok, akiknek egyedi neve van pl: Nessaj, Bturbo stb. Valamilyen saját egyedit akarok kitalálni.

  2. Én pl nem találok semmit sem ki nekem eredetileg a nevem balázs tehát ebből kifolyólag Balázs lett a nevem…
    Egyedi és olyan amilyennek én elképzelem..

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com