Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Építs landing oldalt fél óra alatt! – Unbounce.com

Tartalomjegyzék

Tamás Pusztai
2014.11.27.

Egy korábbi bejegyzésben már említettük, hogy egy sikeres PPC kampányhoz mennyire fontos a jó landoló oldal használata, illetve SEO oldalról is megvizsgáltuk a kérdést. Ebben a cikkben most arról lesz szó, hogy hogyan készíthetünk villámgyorsan egyéni landing page-t (akár minden hirdetésünkhöz külön-külön) komoly programozói tudás vagy profi fejlesztői csapat nélkül.

A landoló oldal az első valós interakció, ahol kapcsolatba kerülünk a látogatókkal, ezért ha úgy tetszik ezen áll vagy bukik minden. Olyan, mint az első benyomás az emberek között: ha az oldal tartalma vagy kinézete nem megfelelő, akkor a látogató másodpercek alatt távozik az oldalról és nagy eséllyel sohasem látjuk többé. Hiába tudná vállalkozásunk a látogató minden igényét kielégíteni, ha a landoló oldal elriasztja, akkor a kifizetett kattintás (célteljesülés szempontjából) hiábavaló volt.

A jó landoló oldal:

  • rövid, frappáns, lényegre törő, akár szellemes címsorral rendelkezik, és optimális esetben tartalmazza a kattintást generáló kulcsszót;
  • alapján rögtön kiderül, hogy miről szól, mit kínál az oldal;
  • alapján egyértelműen látszódik, hogy termékeink/szolgáltatásaink milyen előnyökkel bírnak;
  • szép, letisztult design-nal rendelkezik;
  • határozott cselekvésre buzdít (persze csak mértékkel): „Nézz körül!”, „Iratkozz fel!”, „Kérj ajánlatot!
  • pontosan annyi és olyan minőségű információt tartalmaz, amire a látogató kíváncsi.

Felmerülő problémák

A fentiek közül egyértelműen az utolsó a legnehezebb feladat, ugyanis ez alapján annyi féle landoló oldalra lenne szükségünk, ahány féle termék vagy szolgáltatás kapcsán kattinthatnak a hirdetéseinkre. Technikailag ez azt jelenti, minden hirdetésszöveg vagy legalábbis minden hirdetéscsoport igényelne egy külön személyre szabott, konverzióra optimalizált oldalt.

Optimális esetben egy weboldal eleve úgy épül fel, hogy minden termék és szolgáltatás külön oldalon helyezkedik el, melyek megfelelnek a fenti elvárásoknak, de sajnos a valóságban a helyzet sokszor nem ilyen egyszerű.

Egy másik gyakori jelenség, hogy van egy weboldalunk, ami már évek óta használatban van, de eddig aktív online marketing tevékenységet nem folytattunk, vagyis a fenti feltételek hiánya nem okozott komolyabb problémát (vagy legalábbis eddig nem tudtunk róla). Egy már kész, használatban lévő weblapnál komoly idő, energia és nem utolsó sorban nem kevés pénzráfordítást igényelne az átalakítás. Egy olyan online szereplő, akinek a PPC hirdetés is komoly elhatározás, az valószínűleg nem szívesen fogja 2-3 havi PPC hirdetés árát előbb még webfejlesztésre költeni.

Megoldás: Landing Page Builders

A fenti szituációkra találták ki az olyan weblapokat, ahol bárki különösebb programozói szaktudás nélkül is készíthet magának professzionális minőségű landoló oldalakat vagy akár komplett weblapot. Bármennyire is nehéz elhinni, a hír igaz: teljesen funkcionális, szép weboldalakat rakhatunk össze akár percek alatt, mindenféle komolyabb fejlesztői tudás nélkül.

Ha rákeresünk a „landing page creator” vagy „landing page builder” keresőszavakra, akkor tömegével kapunk találatot a fenti szolgáltatást nyújtó oldalak közül.

Én személy szerint az Unbounce.com-t próbáltam ki, mert rendelkezik még egy rendkívül hasznos plusz funkcióval is: lehetőséget nyújt a készített landoló oldalunk A/B tesztelésére. Ugyan azt túlzás lenne állítani, hogy bármilyen oldal összerakható vele 10 perc alatt, de szép dolgokat lehet vele csinálni és a használata tényleg pofonegyszerű.

Tekintsük át, hogyan is működik a dolog lépésről lépésre!

Kell egy URL!

Először szükségünk van egy URL címre, ahonnan az új oldalunk elérhető lesz. Ezt a címet fogjuk majd hirdetéseinkhez cél URL-ként megadni. Az unbounce.com-on elkészített landoló oldalakat publikálásuk után a szolgáltató hostolja, szóval nem adhatjuk meg a már létező weboldalunk domain-jét. Erre elegáns megoldás lehet, ha a landoló oldalunkat egy aldomain-re helyezzük (pl.: ads.cégem.hu/ajánlatkérés).

Az aldomain beállítása az egyetlen pont, ahol szükségünk lehet fejlesztői segítségre, bár a dolog mikéntjéről nagyon részletes leírás található az oldalon. Ügyelni kell Adwords hirdetéseink megjelenített URL-jére is, ugyanis ilyen esetben az aldomain-t kell használnunk, máskülönben elutasításra kerülhet a hirdetés!

Hogyan kezdjünk neki?

Mikor új oldalt hozunk létre lehetőségünk van több, mint 80 tematikus minta közül választani. Ezeket a sablonokat hozzáértők tervezték, így, ha egy mintaoldalon csupán a tartalmakat (szövegek, képek, ajánlások) cseréljük ki a sajátjainkra, akkor valóban percek alatt készen lehet az új konverzióoptimalizálásra tervezett landoló oldalunk (bár ezzel a módszerrel szerintem ritkán jutunk igazán jó eredményhez). Véleményem szerint a legjobb megoldás az, ha átkattintgatjuk a mintákat és azokból ötleteket merítve, az egyiket kiválasztva és kisebb nagyobb mértékben átalakítva építjük fel saját landolónkat. Persze, ha egyik minta sem nyeri el tetszésünket, akkor építhetünk oldalt teljesen önállóan, az alapoktól kezdve is.

Itt látható egy sablon oldal:

Unbounce.com-on készített sablon oldal
Sablon oldal – Unbounce.com

Miből építkezhetünk?

Az oldal összerakásakor az alábbi elemekkel dolgozhatunk:

landing-page-webfejlesztes-section

Section

Az oldalt függőleges irányban részekre oszthatjuk, amiknek külön hátteret adhatunk meg. Egy ilyen részt neveznek section-nek. Az egy section-höz tartozó egyéb elemek mozgathatóak vagy akár törölhetőek is.

landing-page-webfejlesztes-box

Box

Ez egy téglalap, aminek méretét, kitöltésének, valamint keretének színét és vastagságát szabadon állíthatjuk.

landing-page-webfejlesztes-button

Button

Egy gomb, amire ha rákattint a látogató, akkor egy általunk megadott URL-re ugrik. Hasznos lehet, ha konverziós célunk egy file letöltése vagy ha azt szeretnénk, hogy a látogatók az eredeti weboldalunkra is ellátogathassanak, ha részletes információkat szeretnének kapni.

landing-page-webfejlesztes-text

Text

Ez egy szövegablak, amiben a szövegünk betűtípusát, méretét, elhelyezkedését és egyéb általánosan megszokott paramétereit állíthatjuk. A szöveges tartalmakat ilyen szövegdobozokban tudjuk az oldalon megjeleníteni.

landing-page-webfejlesztes-image

Image

Képet is beszúrhatunk. Tölthetünk fel számítógépünkről vagy használhatjuk az Unbounce publikus képtárát.

landing-page-webfejlesztes-video

Video

Egy nyilvános megosztóra feltöltött videot-t tudunk ide belinkelni, vagyis ha saját videót szeretnénk használni, akkor először fel kell töltsük egy videómegosztóra.

landing-page-webfejlesztes-form

Form

Ez az elem elsősorban a leadgeneráló oldalakon használatos. Beszúrhatunk egy olyan formot, ahol a látogató megadhatja elérhetőségeit, esetleg kérdéseket tehet fel, leírhatja, hogy miben tudunk a segítségére lenni. Megadhatjuk milyen információkat várunk az ügyféltől és beállítható az is, hogy mely cellák kitöltése kötelező. Egy ilyen form helyes beállítása könnyedén lehet a konverziós cél az oldalon. A látogatók által megadott adatokat a rendszer elküldi a megadott email címünkre, de az Unbounce felületén is elérhetőek.

landing-page-webfejlesztes-social

Social widget

Elhelyezhetünk egy olyan felületet, aminek a segítségével a látogatók tetszésüket fejezhetik ki az oldallal kapcsolatban a legnépszerűbb közösségi hálózatokon (Facebook, Google+, Twitter). Ha ízlésesen el tudjuk helyezni ezt a widget-et, akkor mindenképp érdemes használni, mert segíthet az oldal látogatottságának növelésében.

Építkezés

A fenti elemek mind egytől egyik ún. drag and drop elven működnek, azaz miután beszúrtuk őket meg tudjuk őket fogni a kurzorral, és oda helyezhetjük őket az oldalon belül, ahova csak szeretnénk. Minden elem mérete, színe és legtöbbnek alakja is tetszőlegesen változtatható. A szöveges tartalmak egy dupla kattintás után szerkeszthetővé válnak, az elemek elhelyezése valóban egyszerű. Ha szeretnénk látni, hogy hogyan is fog kinézni az oldal publikálás után, akkor azt az előnézetben tekinthetjük meg, de fontos, hogy itt csak a mentett változtatások jelennek meg!

Publikálás

Ha kész vagyunk az oldallal/oldalverziókkal, akkor publikálnunk kell őket. Ez valójában csak egy gombnyomás, de mégis fontos lépés, mert ekkor válnak elérhetővé a megadott URL címen. Ha több helyen hirdetünk, akkor érdemes lehet a létrehozott oldalt/oldalakat is Analytics-szel mérni. Szerencsére a követőkód elhelyezése ugyanolyan egyszerű, mint a többi lépés. A java script fül alatt tetszőleges kódrészletet helyezhetünk el az oldal egyes részeiben, így a <head> részben is.

A/B tesztelés

Az Unbounce nagy előnye a többi hasonló oldallal szemben, hogy lehetőségünk van landoló oldalaink tesztelésére. Sok esetben nehéz eldönteni, hogy mit is mutassunk magunkból az ügyfélnek, és hogyan szóljunk hozzá, hogy az a lehető legnagyobb valószínűséggel konvertáljon. Mivel nem tudunk az ügyfelek fejébe belelátni, így előre a válaszadás sokszor lehetetlen. Az A/B tesztelés viszont lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző üzeneteket, design-okat, elrendezéseket egymással versenyeztetve teszteljük. Nem tudjuk eldönteni, hogy egy frappáns rövid üzenettel vagy több, részletesebb információt tartalmazó leírással érhetünk el nagyobb konverziós arányt? Próbáljuk ki mindkettőt!

A rendszer engedélyezi egy oldal több verziójának elkészítését, és a párhuzamos megjelenítést is! Előre beállíthatjuk százalékosan, hogy a típusok milyen arányban jelenjenek meg. Ha fogalmunk sincs, melyik oldal lehet a jobb, akkor javasolt az egyenlő arányok használata. Ilyenkor csak azt kell figyelnünk, hogy melyik oldal hoz több célteljesülést. Megfelelő számú konverzió után győztest hirdethetünk, és a legjobb oldalt tovább, egyre jobbá és jobbá varázsolhatjuk.

Semmi sincs ingyen!

Az Unbounce szolgáltatása természetesen nem ingyenes. Az oldallátogatók és az igénybe vett kiegészítő szolgáltatások számától függően kell 49, 99 vagy 199 dollárt fizetnünk havonta, de a szolgáltatások teljes palettáját ki lehet próbálni ingyenesen egy hónapig. Ez az idő több mint elég kell legyen arra, hogy bárki meggyőződhessen róla, hogy saját esetében mennyire hatékony az Unbounce. A fenti árak nem a filléres kategóriába esnek, de nem is megfizethetetlenek. Ha a tesztelés során megtaláljuk, hogy milyen oldal segíti elő legjobban a konverziót, akkor utána azt már egy kisebb beruházással lefejlesztethetjük, és onnantól kezdve nem kell fizetni a használatáért, hanem oldalunk valós részét képezheti.

Záró gondolatok

Akik nincsenek meggyőződve saját landoló oldalaik hatékonyságát illetően, illetve félnek nagyobb összeget fektetni oldaluk fejlesztésébe, azoknak megoldást nyújthatnak az ehhez hasonló felületek. Nem csak azok nyerhetnek velük, akiknek rövid időn belül egy hatásos landing page kell, hanem azok is, akik kételkednek a webfejlesztés szükségszerűségében.

Az Unbounce kipróbálását tehát mindenképpen javaslom, az alábbi linken pedig több, hasonló szolgáltatást nyújtó, komplett webpage builder-ek vannak, melyek közül jó néhány ingyenesen is kipróbálható.

Sok sikert az építkezéshez!

landing-page-webfejlesztes-worker

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

AI Max for Search – a keresési kampányok jövője

A mesterséges intelligencia segítségével elérhető már a Google Keresőmotor teljes potenciálja, ezáltal a kereső még hasznosabb eszközzé alakult az idők során az információk felfedezésében és a döntéshozatalban is, köszönhetően az AI által generált válaszoknak az AI Overviews funkciónak és a Google Lens segítségével végzett vizuális kereséseknek.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Hirdetési csatorna teljesítmény és további riport funkciók érkeznek a Performance Max kampányokba

Ahogy közeledünk a május 21-én megrendezésre kerülő Google Marketing Live eseményhez - ahol általában a legtöbb, legnagyobb újdonságokat jelenti be a Google - egyre több és több újdonság, hír lát napvilágot a várható új funkciókról.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet