We understand, we deliver.

A tökéletes hirdetés



Hirdetéseink elkészítésére sokszor nem fordítunk kellő figyelmet és könnyelműen leírjuk azt, ami éppen eszünkbe jut, majd rászabadítjuk a nagyvilágra. Bele sem gondolunk abba, hogy egy hanyagul megírt hirdetési szöveggel nem csak látogatókat veszíthetünk, de márkánk hírnevét is rombolhatjuk. Hiába egy tökéletesen felépített kampány, ha már a figyelemfelkeltésnél elvérzünk. Vannak bizonyos íratlan szabályok, melyeket, ha feltétlenül nem is, de mindenképp érdemes betartani, illetve megfogadni annak érdekében, hogy elérjük céljainkat és végső soron, a sikert.

Egy jó reklámszakember évekig képzi magát és folyamatosan figyeli a piaci trendeket, mivel a vásárlói szokások és igények állandóan változnak. A hirdetések világa sajnos nem egy konstans forma, ami az egyik héten sikeres és „trendi” volt, a következő héten már lehet, hogy nem lesz az. Azonban, ha naprakészek vagyunk, akkor a megfelelő háttérismeret birtokában célirányos, figyelemfelkeltő és sallangmentes szövegeket írhatunk.

tokeletes_hirdetes_keresohirdetes_erdekesseg

Egy kis érdekesség

Nyílt titok, hogy az áruházak polcai is úgy vannak elrendezve, hogy a naiv vásárolónak eszébe jusson olyan terméket is megvenni, amire egyébként nem is gondolt mikor belépett a boltba. Tudtad-e például, hogy a bevásárlóközpontokban egy belsőépítészeti manipulációs technikát alkalmaznak, a Gruen-transzfert? Eszerint a vásárlót szándékosan térítik el eredeti céljától úgy, hogy a belső elrendezés, a fények és a zene hatására az ember lassabban kezd sétálni az üzletházban, és az impulzusoknak köszönhetően egy kis időre elfelejti miért is jött, így sok olyan dolgot megvesz, amit eredetileg nem állt szándékában.

Erre természetesen nem azért tértem ki, hogy mostantól a célunk érdekében a manipuláció minden eszközét bevessük, sőt ellenkezőleg. Ha a valósággal győzünk meg valakit, és az erősségeinket reklámozzuk, akkor a hírünk előbb-utóbb szárnyra kap, és ez mérföldekkel hatásosabb promóció, mint bármi más.

Mi a helyzet az AdWords esetében?

Most, hogy tisztában vagyunk hirdetéseink súlyával, nézzük meg, hogy mik azok az általános „szabályok”, melyeket erősen ajánlott betartani, ha az AdWords rendszerében hirdetünk.

1. Egyediség

Emeld ki, hogy mitől különleges a céged: Két év garancia? Ingyenes házhozszállítás? Legyen az bármilyen apróság, kommunikáld a vásárlók felé, és ne rejtegesd őket! Különösen igaz ez egy olyan témában, ahol a verseny nagy. A mai világban számtalan cég kínál a miénkhez hasonló termékeket, így nehéz kitűnni a tömegből és valami egyedit nyújtani. Az emberek többsége hajlamos megfeledkezni erről vagy egyszerűen csak félresöpri a kérdést, pedig az egyediség fontosabb, mint valaha.

tokeletes_hirdetes_keresohirdetes_egyediseg

2. Aktualitás

Alapvetően evidens kérdés, sokan mégis beleesünk ebbe a hibába. Lejárt akciókat, kedvezményeket felesleges hirdetni. Tüntessük fel inkább különleges ajánlatainkat, és segítsünk döntést hozni az érdeklődőknek. Ez azért is fontos, mert ha belegondolunk, ők pontosan emiatt keresnek rá valamire az interneten: bizonytalanok a vásárlásban, és bizonytalanok akkor is, ha választaniuk kell, vagyis megerősítésre van szükségük.

Az AdWords esetében a marketingesek állandó dilemmában állnak: ha aktuális hirdetési szöveget írunk, akkor azt heti/havi szinten frissíteni kell, de a hirdetési relevancia (és ebből kifolyólag a CTR is) mérföldekkel jobb, mint egy általánosabb szöveg esetében. Tapasztalataim szerint az optimális megközelítés az, ha mindkét hirdetéstípust használjuk. Ne féljünk konkretizálni szövegeinket, elvégre az AdWords is segítségünkre lesz ebben a dinamikus kulcsszóbeillesztéssel.

3. Használd fel kulcsszavaidat!

A dinamikus kulcsszóbeillesztés automatikusan frissíti hirdetési szövegünket a megjelenésünket kiváltó kifejezéssel. Nagy előnye, hogy a hirdetési relevanciát radikálisan megnöveli, ugyanakkor nagyszámú kulcsszó esetében leegyszerűsítheti az egyedi hirdetések készítését is. Az ily módon felhasznált kulcsszót a Google félkövéren kiemeli, ezzel is nyomatékosítva, hogy a hirdetésünk releváns, növelve így az átkattintási esélyt.

tokeletes_hirdetes_keresohirdetes_kulcsszobeillesztes

Célszerű minimum egy ilyen hirdetést készíteni, de ne legyünk túl mohók, mert könnyen visszájára fordulhatnak a dolgok. Az egy hirdetésen belüli beillesztések halmozása értelmetlenné teheti hirdetésünket, ami nem kívánt eredményekhez vezethet. A legszerencsésebb megoldás az, ha a címsorban alkalmazzuk, hiszen ide kerül amúgy is a legfontosabb üzenetünk és mi lenne jobb cím, mint a felhasználó által keresett kifejezés?

A dinamikus kulcsszóbeillesztés előnyeiről és hátrányairól, illetve felhasználási szabályairól a későbbiekben részletesen beszámolunk.

4. Cselekvésre ösztönzés

Az erőteljes igék használatáról vegyesek a vélemények, de mindenképp szerencsés tudatni az érdeklődővel, hogy milyen szolgáltatást/terméket kínálunk: Kérjen árajánlatot! Iratkozzon fel! Tudassa ügyfeleivel, hogy milyen cselekvési lehetőség fogadja majd őket!

A Google állásfoglalása az, hogy hirdetéseink egyértelmű üzenetközvetítésében fontos szerepet játszanak az ösztönző szövegek, ezért javasolja azok használatát. Bár ezt egy kicsit paradox kijelentésnek vélem, tekintetbe véve azt, hogy a kattintásra való felszólítást ellenzi.

5. Céloldal ellenőrzése

Mielőtt beállítjuk a landoló oldalt, győződjünk meg róla, hogy a látogató vajon tényleg megkapja-e az összes olyan információt, amelyről a hirdetésben szó volt. Fontos, hogy a hirdetésszövegben tájékoztassuk a felhasználókat arról, hogy mire számíthatnak, ellenkező esetben elhagyhatják az oldalt anélkül, hogy konvertáltak volna. A már meglévő hirdetéseket is legalább havi szinten ellenőrizzük egyszer, mert egy megváltozott URL ablakon kidobott pénzt eredményezhet.

A céloldal ellenőrzése azért is lényeges, mert a minőségi mutató meghatározásában nagymértékben közrejátszik. A rendszer a megadott céloldalakat vizsgálja annak érdekében, hogy a fenti feltételek teljesülnek-e. Mivel a minőségi mutató az egyik legfontosabb szempont a hirdetési rangsor és a költségek meghatározásában, ezért a kérdés prioritási értéke rendkívül magas.

6. Hirdetésbővítmények

Mivel a hirdetési rangsor meghatározásában befolyásoló tényező lehet, ezért nem feledkezhetünk meg a hirdetésbővítményekről sem. Köztudott, hogy a rendszer – amennyiben azonos minőségi mutatóval és ajánlattal rendelkeznek – azt a hirdetést helyezi előkelőbb pozícióba, amelyik hirdetésbővítményekkel is rendelkezik.

Korábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk arról, hogy a mobil eszközök célzása ma már szinte elengedhetetlen, ezért célszerű hely-, hívás-, és sitelink bővítményeket is hozzáadni a hirdetéseinkhez.

  • Hívásbővítmény:

A mai rohanó világban sokszor nincs időnk a honlapon bogarászni a szükséges információk után, egyszerűbb, ha felhívjuk és telefonon tesszük fel kérdéseinket. A bővítmény segítségével csak egy kattintás és már ki is elégítettük a látogatói igényeket. Bármilyen oldal esetében használhatjuk, de a mai világban erősen ajánlott, ha weblapunk mobil készülékekre is optimalizálva van.

A hívásbővítményre leadott kattintások ugyanannyiba kerülnek (alapértelmezett CPC) és 6-8%-al is növelhetik az átkattintási arányt.

  • Helybővítmény

A helybővítmények beállításával felkelthetjük a környékünkön lévő potenciális ügyfelek érdeklődését és megjeleníthetjük számukra vállalkozásunk címét.

Egyfajta megerősítésként is tekinthetünk rá, hiszen az érdeklődők nagyobb bizalommal fordulnak ahhoz az értékesítőhöz, aki elérhetőségeit is közzé teszi.

Amennyiben cégünket a Google Helyek-re előzetesen már beregisztráltuk, úgy könnyű dolgunk van, hiszen rendszer könnyedén beszívja az ott megadott adatokat. Ha nem, akkor se essünk kétségbe, hiszen manuálisan is megadhatjuk, itt viszont fontos megemlíteni, hogy jelen pillanatban ez csak az Adwords Editor segítségével lehetséges, az online felületen nem tudjuk manuálisan felvenni a címünket!

  • Sitelink = Belső link bővítmény

A bővítmények közül talán az egyik legsikeresebb a sitelink, vagy más néven belső link bővítmény. Segítségével további (oldalunkra mutató) linkeket helyezhetünk el a normál szöveges hirdetések alatt. Mondanom sem kell, ez rendkívül hasznos lehet, hiszen így kiemelhetünk olyan információkat is, melyeket (helyszűke miatt) ki kellett hagynunk a hirdetési szövegünkből. Amennyiben rendelkezünk kapcsolat, árlista, akciók és egyéb információban gazdag oldallal, úgy célszerű azt is megadni, hiszen ezzel is segítjük a látogatókat a navigálásban.

Az asztali számítógépeken és táblagépeken kettő-hat linket tüntethetünk fel (többet is megadhatunk, ilyenkor a rendszer véletlenszerűen váltogatja), illetve most már kibővített leírásokkal is kiegészíthetjük őket.

  • Véleménybővítmény

A viszonylag újdonságnak számító Véleménybővítményről is szeretnék ejteni néhány szót, mely ugyancsak rendkívül hasznos kiegészítője lehet kampányunknak. A bővítmény immáron Keresési és Display hálózaton is megjelenhet, de igen szigorú megkötései vannak. Használhat átfogalmazást vagy pontos idézetet, csak az a fontos, hogy ezek közzétett forrásból származzanak, ahova megfelelő link is vezessen.

Hogy mi számít ellenőrzött, hivatalos forrásnak az egyelőre még tisztázatlan, de a Súgóban részletes leírást találhatunk a követelményekről. Az azonban bizakodásra ad okot, hogy a véleményre kattintásért nem számítanak fel különdíjat és 10% CTR növekedést eredményezhet.

tokeletes_hirdetes_keresohirdetes_velemenybovitmeny

Ne feledkezzünk meg arról, hogy a bővítmények nem minden alkalommal jelennek meg. Megjelenésüket sokféle tényező befolyásolhatja, köztük az ajánlat, a hirdetés relevanciája, a keresési eredményoldalon rendelkezésre álló szabad hely, illetve más bővítmények vagy információk is.

Amennyiben kampánykezelők vagyunk, úgy érdemes mindig egyeztetni az ügyféllel is, hogy mely információkat szeretné megjeleníteni, elkerülve így a kellemetlenségeket.

Végszó

Az érdeklődők az esetek többségében célirányosak és egy konkrét termékre, szolgáltatásra keresnek rá, vagyis megerősítésre van szükségük. Nem könnyű feladat néhány szóba belesűríteni mindazt, amit magunkról meg kívánunk osztani úgy, hogy még a vásárlói igényeket is kielégítsük (nem beszélve a karakter korlátokról), ezért mindig alaposan át kell gondolni értékesítői céljainkat. Lassan járj, tovább érsz. Azt hiszem ez ebben az esetben is igaz.

 

 

Címke:
authorsure_include_css:
authorsure_hide_author_box:
post_views_count:
844
essb_pc_twitter:
2
essb_pc_facebook:
1

Az online marketing világába 2013-ban csöppent bele, azóta a témában folyamatosan keresi az újabb és újabb kihívásokat. Jelentős értékesítői tapasztalatának és újságírói végzettségének köszönhetően igyekszik más szemmel nézni hirdetéseket: az átlagnál magasabb színvonalú, minőségi tartalomgyártás számára az egyik legfontosabb szempont. Bár a keresőoptimalizálás is érdekli, leginkább PPC hirdetések kezelésénél érzi magát otthon, és az analitikus szemléletmód elsajátításával igyekszik minden szituációban a helyes megoldást megtalálni. Az online marketing állandóan változó, folyamatos továbbképzést igénylő világában olyan kihívásokat talált, melyek teljesítését elsődleges céljának tekinti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com