Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top 10 kulcsszótervező eszköz

Tartalomjegyzék

Tamás Kató
2015.02.04.

Az Adwords ingyenes kulcsszótervező eszköze (Adwords Keyword Planner – AKP) segít az új kulcsszó-, hirdetéscsoport-ötletek bővítésében, valamint a versenyképes árajánlat és a költségkeret kiválasztásában. Ez a fajta “Free for all” ideológia a SEO közösség számára atrocitásokat eredményezett, mert az újítás elsősorban az AdWords felület rendszeres használóinak nyújtott előnyt, amely egy lépéssel közelebb áll a fizetős rendszerek használatához. Panaszkodhatunk, de felesleges, hiszen más ingyenes kulcsszótervező eszköz igénybevételénél is megkövetelt az egyéni fiók létrehozása és használata.

Az AKP-t a megjelenésétől kezdve folyamatosan fejlesztik és frissítik, a tavalyi évben számos nagyszerű új funkcióval bővült, melyről korábban már részletesen beszámoltunk a Google AdWords kulcsszótervező új funkciói című cikkünkben.

A kulcsszóötletek és kulcsszókutatási stratégiák előtérbe helyezése mindenképpen fontos eredménynek tekinthető, amely valamilyen szinten a kialakult nézeteltéréseknek is köszönhető. Ebből kifolyólag szükségszerűnek érzem feltenni a kérdést, hogy milyen logikai felépítés az ideális egy kulcsszókutatási folyamatban?

Az alábbiakban 10 kulcsszótervező eszközt mutatunk be, amelyek között biztosan lesz néhány ismeretlen is. A listára semmiképp nem egy olyan alternatívaként kell tekinteni, amely a Google saját kulcsszótervezőjét helyettesíti. Inkább egyfajta kiegészítésként, hiszen mindegyik felület rendelkezik olyan funkcióval, amely egyedi módon támogatja a kulcsszókutatásod eredményét.

1. Mergewords

A Mergewords egy igazán egyszerű rendszer, felületén három doboz áll a rendelkezésünkre, amelyekben különállóan kell megadnunk a long tail-hez tartozó kulcsszavainkat.

Mergewords
Mergewords

A Merge! gombra való kattintás után a lap alján találjuk a kulcsszólistánkat.

2. WordStream

A WordStream nagyszámú kulcsszó adatbázissal rendelkező felülete akár 30 kifejezés lekéréséig ingyenes. A felületen található „Checkbox”-ok segítségével testreszabhatjuk a keresési lekérdezéseinket, valamint lehetőségünk van a negatív kulcsszavak megtalálására és csoportosítására is. A lekérdezés eredménye több ezer kulcsszót tartalmazhat, amelyből az első 100 érhető el ingyenesen.

WordStream
WordStream

3. SEMrush

A SEMrush egy igazi nehézsúlyú (bár csak az első 10 találata ingyenes), hiszen segítségével egy helyen láthatjuk a Google és a bing keresési volumeneit. Sőt, az első 10 organikus találatban megjelenő domain-eket ki is listázza, és az itt található versenytárs nevére kattintva megtudhatjuk, hogy melyik 10 kulcsszónál rendelkezik magas minőségi mutatóval. Fontos figyelembe venni, hogy egy szintnél mélyebbre nem érdemes menni, azaz csak a számunkra releváns versenytárs kulcsszólistáját vegyük alapul, hiszen még ott is előfordulhat, hogy a 10 kilistázott kulcsszóból csak néhány lesz értékes a számunkra.

SEMrush
SEMrush

4. SEO Book Keyword Tool

A SEO Book Keyword Tool egy olyan adatbirodalom, amely alig fér el a képernyőn. Keresési volumeneket mutat a WordTracker-ből, a Google-ből, és a bing-ből, adatokat a Goole Trends és az Insights-ból, forgalmi becslést a Compete és az Alexa oldalakról. Ezen kívül Yahoo! ajánlásokat, valamint további 10 kulcsszóváltozatot jelenít meg a Google Instant alapján.

SEO Book Keyword Tool
SEO Book Keyword Tool

5. Keyword Eye

A Keyword Eye egy olyan vizuális eszköz, amely a címkefelhőhöz hasonlóan mutatja meg a keresési volumeneket és az AdWords versenyét, és különböző színnel, illetve betűmérettel jeleníti meg a szavakat. A “Basic” verzió naponta összesen 100 kulcsszót bocsát rendelkezésünkre, egészen pontosan országonként 10-et. Egy SEMrush által üzemeltetett oldalról van szó, így kiváló adatokkal szolgál versenytársaidról is.

Keyword Eye
Keyword Eye

6. KGen

Firefox alapú bővítmények közül egyik leghasznosabb minden bizonnyal a KGen, hiszen megmutatja azokat a kulcsszavakat, amelyek fontosak a keresőmotorok számára. Tulajdonképpen a kulcsszó minőségét számolja ki, annak függvényében, hogy milyen relevanciával és gyakorisággal került felhasználásra az adott oldalon. Segítségével kizárhatjuk a negatív kulcsszavakat is, valamint exportálhatjuk az eredményeinket.

7. Bing Keyword Research

Egy bing alapú webmester eszköz, amely napról napra, egyre erősebbé válik. Az alábbi útvonalon érhető el: Webmaster -> Diagnostics & Tools, majd itt válasszuk ki a listából a Keyword Research eszközt.

Bing kulcsszótervező
Bing Keyword Research

Ország és nyelv szerint szűrheted a találatokat, továbbá kereshetsz dátum szerint is, vagyis, hogy a lekérdezés egészen pontosan mikor jelent meg a bing keresőjében. A Bing Webmaster Tools használata előtt (akárcsak a Google esetében) külön regisztráció és ellenőrzés szükséges.

8. KeywordSpy

A KeywordSpy segítségével elemezheted saját magad és versenytársaid eredményeit, mint például a hirdetési szövegeket, kulcsszavakat vagy kampányokat. Ezen kívül nagy mennyiségű adatokat biztosít kapcsolódó, hasonló, valamint elgépelt csoportosításokban is.

Sokak szerint az egyik legjobb versenytárs elemző eszköz, mivel megmutatja az organikus és PPC versenytársakat, valamint egy bónusz is jár hozzá: láthatod a versenytársak hatékony hirdetési szövegeit. Természetesen ebben az esetben is van korlátozás, csak az első 10 találat érhető el ingyenesen.

KeywordSpy
KeywordSpy

9. Thesaurus.com

Amennyiben nem megfelelő a nyelvtudásod egy angol kulcsszólista összeállításához, akkor a Thesaurus.com sokat fog neked segíteni. Az oldal szinonimákat és kapcsolódó kulcsszópárosításokat is kínál: ha például az „belsőépítészet – interior design” kulcsszóra keresel, akkor dekorációval / színekkel / bútorokkal kapcsolatos kulcsszavakat is felajánl a rendszer, sőt néhány kérdést ki is listázz, amelyek remélhetőleg a segítségedre lesznek.

Thesaurus.com
Thesaurus.com

Azonban ne feledjük, hogy ez a rendszer is különböző algoritmusok alapján működik, vagyis a kilistázott kulcsszavak relevanciáját minden esetben ellenőrizzük, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy minden javaslat hasznos és kifizetődő.

10. Übersuggest

Az egyik legnépszerűbb kulcsszótervező eszköz az Übersuggest, amely magyar nyelven is elérhető, valószínűleg a legtöbb olvasó már találkozott vele. A Google által javasolt kulcsszavak ABC sorrendben kerülnek listázásra, a használatát pedig mindenkinek ajánlom, hiszen az oldal letisztult, egyszerű, és egyértelmű használati útmutató is található rajta.

Übersuggest
Übersuggest

 

Nehéz összegezni, és egy kalap alá venni a fent említett eszközöket. Természetesen mindegyiknek megvan a saját erőssége és gyengesége, de jelenleg egyik sem versenyképes az AKP hatékonyságával (különösen a nyelv, a lokális és az eszköz-specifikus ajánlataival) szemben. A Google hihetetlen mennyiségű adatot gyűjt és elemez (és ez egyre csak nő), így szinte lehetetlen vele versenyezni.

A szakemberek folyamatosan tesztelik, és finomhangolják a keresési feltételeket, és bár mindig lesznek olyan eszközök, amelyek segítenek rendszerezni és összegyűjteni az adatokat, azok megértésére továbbra is csak az ember képes.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Whats App Ads

A Meta megerősítette, hogy a hirdetések az „Frissítések” („Updates”) fülön fognak megjelenni — ott, ahol a felhasználók állapotfrissítéseket tesznek közzé, illetve csatornákat követnek.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hírek

Smart Bidding Exploration

A Google elindította a Smart Bidding Explorationt, amit az elmúlt 10 év legnagyobb licitálási fejlesztésének nevez! 
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet