Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2014. augusztus 15.

A kulcsszótervező kibővült funkciókkal

Hatalmas változások tapasztalhatóak a Kulcsszótervező eszközön belül, hiszen számos új funkcióval és több vizuális elemmel is bővült. Az új eszközök nem csak növelik a meglévő a Kulcsszótervezői adatokat, de most a hirdetők jobban összpontosíthatnak a kulcsszókutatásra és eredményesebbé tehetik kampányaikat is. Ahelyett, hogy csak egy táblázatot látnánk tele kulcsszavakkal és számokkal, most sokkal színesebb grafikonok tárulnak elénk, amelyek lebonthatóak konkrét eszközökre, helyekre, trendekre és más-más időszakokra.

De mire is gondolunk az új funkciók kapcsán?

  • Célzottabb helyi lekérdezések
  • Átlagos havi keresések száma eszközökre történő lebontásban
  • Mobil eszközön végzett keresések átlagos havi száma
  • Rugalmasabb időszakok (lehetővé teszi az éves, negyedéves és havi eredményeket)
  • Időszakok összehasonlítása, beleértve a teljes és %-os változásokat is
  • Tervezett jövőbeli volumenbecslések

Keresések mennyiségi trendje

Amikor a felhasználó használja a kulcsszótervező eszközt, akkor azonnal látja, hogy az eszköz sokkal több vizuális elemet, funkciót tartalmaz. A kulcsszavak keresési volumenét most egy nagy oszlopdiagram mutatja a keresések havi átlaga és az időszak függvényében. Ezen felül az egér ráhúzásával egy kis ikon bukkan fel, amely minden hónapra nézve megjeleníti nekünk, hogy átlagosan hányan kerestek arra a kifejezésre. A kulcsszótervező bal oldalán található egy dátumtartomány is, ahol kiválaszthatjuk, hogy milyen időintervallumra nézve jelenítse meg nekünk az adatokat (például negyedévre, évre).

 

Keresések mennyiségi trendje - Adwords

Keresések mennyiségi trendje

 

A fenti ábra egy bizonyos kulcsszó keresési volumenét mutatja a 2013.04. – 2014.04-es időszakban, a megjelenő kis ikon pedig a keresések számát az adott hónapra nézve. Ez az új grafikon egy igen hasznos funkció lehet azoknak a hirdetőknek, akik egy gyors áttekintést szeretnének a trendekről vagy a szezonális időszakokról.

Az előbb már említettük az új dátumtartomány lehetőséget, ahol megadhatjuk, hogy az előző évhez viszonyítva mutassa meg nekünk a keresési mennyiségeket. Ezen beállításokat az alábbi módon jeleníti meg a grafikon, és narancssárga oszlopokkal ábrázolja az előző évi keresési eredményeket.

 

A keresések mennyiségi trendje az előző évhez képest - Adwords

A keresések mennyiségi trendje az előző évhez képest

 

Mobiltrendek

Itt a lehetőség arra, hogy precízebben térképezzük fel a kulcsszavaink mobil eszközökön történő kereséseinek alakulását.

 

Kulcsszavaink mobil eszközökön történő kereséseinek alakulása.

Mobiltrendek

 

A fenti grafikonon a zöld oszlopok azt mutatják meg nekünk, hogy a mobil keresés hogyan változtak havi szinten, míg a kék oszlopok a teljes keresési volument. Az egérrel itt is bármelyik oszlopra rámutathatunk, ilyenkor pontosabban láthatjuk a havi adatokat, vagyis, hogy mennyi a mobil és összes keresések száma, és ezek hány százalékos változást eredményeztek az adott hónapban.

Eszköz szerinti lebontás

A Kulcsszótervező egyik új funkciója nagyobb betekintés enged a különböző eszközök világába, hiszen megmutatja, hogy hol végeznek nagyobb számú kereséseket egy adott kulcsszóra.

 

A keresések átlagos havi száma, eszköz szerinti lebontásban.

Eszköz szerinti lebontás

 

A fenti ábrán látható, hogy mennyi a keresések átlagos havi száma, és ez az érték hogyan oszlik fel a különböző eszközök között (számítógépek, mobilok, táblagépek).

Ezen grafikon segítségével sokkal jobban optimalizálhatóak a továbbfejlesztett kampányaink. Miért is? Az ábrán látható, hogy a mobilokon és táblagépeken történő keresések száma egy bizonyos kifejezésre igen alacsony, ezért ezen eszközökre az ajánlatokat csökkenthetjük x százalékkal.

Hely szerinti lebontás

A Kulcsszótervező most már rendelkezik egy olyan funkcióval is, amely helyek szerint mutatja meg nekünk a havi kereséseket. Vagyis a teljes havi keresésből hányan végeznek keresést az adott kifejezésre mondjuk Budapesten, Szegeden vagy Miskolcon. Fontos lehet elvégezni ezt az elemzést, ha például 3 telephelyen is értékesítjük a termékeinket vagy szolgáltatásinkat.

 

A kulcsszótervező már hely szerint is megmutatja a havi kereséseket.

Hely szerinti lebontás

 

Az imént már említettük az ajánlatkorrekciókat. Itt az ajánlatokat adott helyek alapján csökkenthetjük vagy növelhetjük: például érdemes magasabb ajánlatot adni azok számára, akik közelebb vannak hozzánk (nagyobb a valószínűsége, hogy konvertálnak) és kevesebb ajánlatot azok számára, akik távolabb.

Időtartomány

Időszakok összehasonlítása: Most már képes az időszakok összehasonlítását is végrehajtani, amelyek megjelennek a vizuális grafikonon és a táblázat oszlopaiként is.

Milyen értékeket mutatnak meg nekünk a táblázat adatai?

  • A beírt keresési kifejezés és a hozzá kapcsolódó releváns kulcsszóváltozatait
  • A keresési kifejezések átlagos havi kereséseinek a számát
  • A keresési kifejezések átlagos havi kereséseinek a számát két időszakra nézve
  • A keresési kifejezések teljes havi kereséseinek a változását két időszak között
  • A keresési kifejezésre történő kereséseinek százalékos változását egy adott időintervallumban
A havi keresések átlagos számának összehasonlítása más időszakokkal.

Havi keresések összehasonlítása

 

Természetesen az oszlopok itt is növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezhetőek, de ha azt szeretnénk megvizsgálni, hogy melyek azok a releváns kulcsszóváltozatok, amelyeknél a havi kereséseinek teljes változása minimális a tavalyi évhez képest, akkor arra is lehetőségünk van.

Összegzés

Most már kijelenthetjük, hogy nem csak egyszerű Kulcsszótervezőről beszélünk, hiszen képes összefüggéseket keresni az adatok között. Sokkal színesebb és átláthatóbb, mint a korábban ismert változat. Egy új kampány kialakításánál azelőtt csak találgathattunk miként és milyen kulcsszavak hozhatják majd a várt eredményeket, viszont most sokkal pontosabb és részletesebb adatok állnak rendelkezésünkre.

 

Dezső Szilvia

Igazán elmerülni az online marketing rejtelmeiben 2012-ben kezdett el a MediaSales Kft.-nél, mint gyakornok. Szereti, ha munkájában kiélheti a kreativitását, amit eddig főként Google Adwords kampányok tervezésénél és Facebook oldalak menedzselésénél kamatoztatott.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!