We understand, we deliver.

Tíz meglepő hiba a legnagyobb e-kereskedőktől



Míg az e-kereskedelem egy rendkívül jövedelmező iparág, az interneten értékesíteni egyáltalán nem könnyű. Mára rengeteg piaci szereplő van jelen, és szoros verseny alakult ki az online vásárlók kattintásaiért.

Ahogy az Internet Live Stats oldalán is látható, jelenleg 981.850.023 weboldal létezik, amely 3,3 milliárd felhasználót mozgat meg világszerte. Bár ezeknek csak egy része foglalkozik értékesítéssel, mégis a szép eladási mutatók eléréséhez felhasználóbarát, és pontosan tervezett értékesítési tölcsérrel rendelkező felületet kell építenünk.

Az elsődleges cél minél több látogató bevonzása minél magasabb konverziós arány elérése mellett, és ezt nagyban akadályozhatja, ha a látogatók gyorsan lepattannak vagy éppen nem találják meg a keresett termékeket.

Minden rosszul elhelyezett termékfotó, hiányos leírás vagy tört link potenciális vásárlóink elvesztéséhez és ezzel együtt fájdalmas bevételkieséshez vezethet. Ha valóban sikeresek szeretnénk lenni az online értékesítés területén, a megfelelően irányított marketingköltések mellett érdemes aprólékosan terveznünk, tesztelnünk és fejlesztenünk a felhasználó élményt weboldalunkon.

Természetesen az e-kereskedelmi piac nagyágyúi sem lehetnek tökéletesek, ezért nem szabad magunkkal szemben sem túl szigorúnak lennünk, ugyanakkor folyamatosan keresnünk kell a lehetséges fejlődési pontokat. Gondolatébresztő gyanánt ajánlom az alábbi hibákat, melyeket jelentős forgalmat bonyolító, vezető magyar e-kereskedők weboldalain találtam.

Tíz hiba, amit a legnagyobb e-kereskedők is elkövetnek

 

1. Bonuszbrigad.hu: térképnézet rossz elhelyezése

A Bónusz brigád keresője sok szempontból hasznos lehet, például ha az ajánlatok kategóriája vagy a szolgáltatók földrajzi elhelyezkedése szerint szeretnénk szűkíteni. Azonban, amint a keresett kifejezésre listázott ajánlatokat szeretném a Térképnézet lehetőségre kattintva hely szerint is megtekinteni, a minden ajánlatot megjelenítő Európa térképre kerülök. Nem baj, ha a szűkített térképes megjelenítés nem elérhető, de ebben az esetben hiba volt a Térképnézet gombot a keresőn belül elhelyezni.

10 e-kereskedelmi hiba: Bónusz Brigád

2. Edigital.hu: fölösleges push üzenetek

A weboldal- és kosárelhagyókat megcélzó, és további aktivitásra ösztönző pop-up üzenetek mára fontos részévé váltak a webshopok értékesítést növelő eszköztárának. Ezek már nem elhanyagolható elemét képezik a konverziós csatornának, ugyanakkor tudnunk kell határvonalat húzni a pozitív hatású és már-már bosszantó mennyiségi használata között. Az Edigital esetén a főoldalon azonnal szemet szúró és ismétlődő 0%-os THM és ingyen szállítási díj számomra értelmetlenné teszi a pár másodperc böngészés után felugró -és azt megszakító-, azonos üzenettel ellátott ablakot.

Az Optimonk magyar fejlesztő csapatával mi is szorosan együttműködünk és több ügyfelünk esetében használjuk a termékeiket. Rengeteg jobbnál jobb beállításra van lehetőségünk a felületen!

10 e-kereskedelmi hiba: Edigital

10 e-kereskedelmi hiba: Edigital

3. Mediamarkt.hu: nem működő “Akcióink” link

A különleges ajánlatokat, árleszállításokat tartalmazó aloldalak nagyon praktikusak, kivéve ha az akciókra éhes látogatót 404-es hibaoldalra viszik. Érdemes a honlapunk különböző aloldalain tesztelni ezen linkek épségét és megtenni a szükséges intézkedéseket, ha hibát találunk. Nagyforgalmú weboldalak, webáruházak esetében pedig már kötelező lenne a linkek folyamatos automata ellenőrzése, melyre számos online eszközt használhatunk minimális előfizetési díjjal. A Moz egyik blog bejegyzésében olvashatunk két hasznos eszköz összehasonlításáról, de akár magát a Moz Pro csomagot választva is számos hasznos eszköz birtokába kerülhetünk, melyekkel elkerülhetjük a hatalmas visszafordulási arányokat.

Továbbá megfontolandó a kiemelt ajánlatoknak egy dedikált URL-t fenntartani, például /aktualis-akciok, amikor pedig épp nem akciózunk 302-es temporary redirecttel átirányítani a főoldalra.

10 e-kereskedelmi hiba: MediaMarkt

10 e-kereskedelmi hiba: MediaMarkt 404

4-5. Shopline.hu: hiányzó termékfotók (1) és hiányos termékleírások (2)

Az online vásárlás során nem csak az eladóról tájékoztató információknak, de a termékekhez tartozó értékeléseknek, megfelelő minőségű termékfotóknak és informatív termékleírásoknak is jelentősége van a vásárlói bizalom megszerzése szempontjából. A Shopline oldalán mindkettőre találtam ellenpéldát: a keresési listában felbukkanó kép nélküli termékek és a meglehetősen hiányos termékismertetők bizonyosan nem tesznek jót a konverziós mutatóknak.

10 e-kereskedelmi hiba: Shopline

10 e-kereskedelmi hiba: Shopline

6. iPon.hu: szűréssel járó nehézségek

A főképp elektronikai cikkeket kínáló webáruházban a termékkategóriák bontását lehetővé tevő szűrő nem megfelelő megjelenítése szúrt szemet nekem első sorban. Minél lejjebb haladunk a főkategóriák mentén, annál nehézkesebbnek tűnik egy-egy alkategória megjelenítése. Mire az Autógumi-Felni magasságába érünk már teljes egészében lecsúszik a bontás a képernyőről. Természetesen más módon is megtalálhatom a keresett terméket az oldalon, de miért is nehezítenénk saját kínálatunk átláthatóságát a látogatóink számára?

10 e-kereskedelmi hiba: Ipon

7. Tchibo.hu: nem rendelhető termékek listázása

Ez gyakran előforduló jelenség, amelyre még magyarázatot is találhatunk a keresési pozíciót javítandó gazdagabb honalptartalom elérése szempontjából. A Tchibo weboldalán azonban logikátlannak bizonyul az “Elérhető termékek mutatása” szűrőopció beépítése, ha ezt használva is megjelenítik számunkra a nem rendelhető termékeket.

10 e-kereskedelmi hiba: Tchibo

10 e-kereskedelmi hiba: Tchibo

8. Libri.hu: irreleváns keresési találatok

Manapság már könnyen beépíthető és számos módon tesztelhető ajánlómotorokat lehet vásárolni, amelynek optimalizálását barátságos havi díjért vállalják a fejlesztők. Így nehezen találok magyarázatot arra, amivel a Libri könyváruház webshopjában találkoztam, miszerint a keresésemre kidobott, két oldalon listázott 12 találat közül egy sem volt releváns a beírt keresőszavakkal. Egy egyértelmű “eredménytelen keresés” üzenet és a keresésemmel releváns ajánlólista talán további böngészésre motivált volna.

Általunk preferált ajánló megoldásokat szállít a Gravity RD, akiket ajánlunk kipróbálni és senki se higgye azt, hogy csak a legnagyobbak kiváltsága mindez! A Gravity Reco terméke már a kisebb forgalmat bonyolító webáruházak számára is nyújt megfelelő alternatívákat.

10 e-kereskedelmi hiba: Libri

9. Tesco.hu: bonyolult vásárlási folyamat

Sok autóval, vagy éppen idővel nem rendelkező vásárló életét könnyíti meg az élelmiszer áruházlánc által kínált online bevásárlás és házhozszállítás szolgáltatása. Az örömömet egy kissé beárnyékolja, hogy a magyar felületről induló “első vásárlóként” végigvezettek egy folyamaton, ahol a negyedik megnyíló böngészőfül után már egy angol nyelvű pop-up ablakon kértek regisztrálásra, a kiválasztott sajt elérhetőségének megtekintéséhez.

10 e-kereskedelmi hiba: Tesco

10. Jateknet.hu: a lepattintó termékfotók használatának esete

Amikor egy kislány számára keresek királylányjelmezhez való kiegészítőket, nehéz továbblépni a műanyag modell vérfagyasztó tekintetén, és a tényleges termékre koncentrálni, amely a fején elhelyezett tiara (fejdísz) lenne. A tálalás nem minden, de az étvágy felkeltése (megtartása) szempontjából elengedhetetlen.

10 e-kereskedelmi hiba: Jateknet

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
5
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_twitter:
1

Anna 2010-ben került közelebb az online világhoz, amikor a Fashion days munkatársaként kezdett dolgozni. Itt kezdetben operatív területen, majd country managerként szerzett tapasztalatokat. Mivel az e-kereskedelem világában elkerülhetetlen a digitális kommunikáció és –marketing lehetőségeinek kiaknázása, így ez a gyorsan fejlődő terület az ő érdeklődését is felkeltette. Számos képzésen vett részt a témában, végül a Google Ground egyik előadása hozta össze a Klikkmánia ügynökséggel, és 2016 januárjában kezdte meg munkáját a csapat ügyfélkapcsolati tagjaként.

Website: https://hu.linkedin.com/in/annaherber

3 hozzászólás

      1. Szerintem ez egy távol-keleti gyártói fotó, és a kinti ízlésvilág khm, nem tudja megkülönböztetni az apró különbséget “kaukázusi” szép és nem szép baba között. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com