A tartalmi hálózaton már régóta elérhető a remarketing funkció, melynek segítségével újra célozhatjuk azokat a látogatókat, akik korábban már felkeresték weblapunkat. A hirdetésekhez bannereket és szöveges hirdetéseket egyaránt felhasználhatunk, melyek az esetek többségében meglepően jó eredményeket produkálnak. De mi a helyzet a keresési hálózattal? Ugye milyen jó lenne kulcsszavakkal megcélozni a korábbi ügyfeleinket? Az RLSA (más néven remarketing listák a keresési hirdetésekhez) pontosan ezt teszi lehetővé a hirdetők számára!
Korábbi cikkünkben már beszámoltunk a remarketing fontosságáról, így mondanunk sem kell, hogy mekkora lehetőség rejlik ebben a funkcióban is. A Keresési hálózat remarketing-jével a felhasználókat akkor célozhatjuk meg, amikor épp keresést végeznek a Google-ben.
Az RLSA megadja azt a lehetőséget, hogy jobban optimalizáld a keresési kampányaidat, hiszen személyre szabottabb kulcsszóajánlatokat és hirdetési szövegeket adhatsz azoknak, akik korábban már meglátogatták a weboldaladat.
Feltehetőleg azok a felhasználók, akik már jártak a honlapodon ismerik a terméked és/vagy szolgáltatásodat, éppen ezért az RLSA hirdetések rendkívül relevánsnak bizonyulhatnak, mivel így magasabb átkattintási arányt és konverziós rátát érhetünk el, alacsonyabb konverziós költség mellett.
Az RLSA a hirdetők számára igen hatékony eszköznek bizonyulhat abból a szempontból, hogy újra elérhessék régi ügyfeleiket, miközben ők még mindig aktívan keresgélnek a termékek és szolgáltatások között. Továbbá egy olyan közönséget is megcélozhatnak vele, akik valószínűleg egyszer már konvertáltak az oldalukon, lelkesítve őket az újabb célteljesülés felé.
Az RLSA megengedi, hogy szélesebb körben használd azokat a kulcsszavakat, amelyek esetleg nem hozzák a megfelelő eredményeket a keresési kampányaidon belül. Például a nagyon általános kifejezéseket (krém, autó, lakás) nem igazán szoktuk alkalmazni a kampányoknál, mivel a költésünk nagyobb részét is elvihetik, vagy nem hozzák a várt eredményeket. Ezzel szemben a remarketing hirdetéseknél nincsen ilyen probléma, hiszen csak azokat a felhasználókat célozzuk meg, akik például már vásároltak tőlünk valamilyen terméket.
Mire lehet szükséged, hogy elindíthasd az első RLSA kampányodat?
- Add hozzá a remarketing kódrészletet a weboldaladhoz (akár minden egyes aloldalhoz)!
- Hozd létre a remarketinglistákat (min. 1000 fős lista)!
Az RLSA csak a keresési hálózaton működik, tehát érdemes a search és display remarketinget külön választani egymástól. Valamint a kampány létrehozásánál csak a Keresési Hálózatot válaszd ki!
Hol tudod beállítani?
Kampány szinten kattints a “Közönségek” fülre, majd keresd meg a “+Remarketing” gombot. Ezután válaszd ki azt a hirdetéscsoportot, amelyben alkalmazni szeretnéd az adott listát. Végül megjelennek a rendelkezésre álló remarketing listák, melyeket hozzá tudsz adni a kiválasztott hirdetéscsoporthoz. Ne felejtsd el kiválasztani a “Célzás és ajánlattétel” lehetőséget sem, mivel csak a listán szereplő felhasználóknak szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseket.
A lista méretéről
A Megosztott könyvtárban lévő Közönségek menüpontban (keresési, és tartalmi hálózat esetén is) lehetőségünk van részletesen, listánként is megnézni azok jelenlegi méreteit. Ez azért fontos, mert remarketing hirdetéseket csak adott követőszám mellett célszerű elindítani, illetve a rendszer is csak 1000 felhasználó felett engedélyezi a futtatást. Ez valójában nagy segítség nekünk, hiszen így biztosítva van a megfelelő számú célközönség elérése.
Gondolom felmerül kérdés: hogyha a tartalmi hálózaton elég a 100 követő, akkor a keresésin miért nem? A válasz a mérési rendszerben keresendő! A két hálózat ugyanis különbözőképpen gyűjti a látogatókat, és eltérő cookie-kat használnak. A másik ok, hogy a keresési listák nem tartalmazzák a bejelentkezett usereket (ezzel is a védve a felhasználói biztonságot), ebből kifolyólag a listák mérete is kisebb lesz.
Íme néhány fontos dolog, melyek segítenek az RLSA maximális kihasználásában:
- Az RLSA egy releváns felhasználói bázist biztosít, így nyugodtan használj általánosabb kulcsszavakat is.
- A listák CPC ajánlatait folyamatosan korrigáld: Például azoknál emeld meg az ajánlatot, akik már meglátogatták a termékoldalad, vagy csak a Kosárig jutottak el a vásárlás folyamatában.
- Használj ajánlatkorrekciókat a hirdetéscsoportoknál!
- Ne csak növeld, hanem csökkentsd is X %-kal az ajánlatot, ha egy csoport nem megfelelő eredményeket hoz. Ez neked is egy nagy segítség, hogy a későbbiekben könnyebben elérhesd a céljaidat minden egyes látogatói szegmensnél.
- Készíts egyedi hirdetéseket, egyedi ajánlatokkal a korábbi látogatóknak! Például 20 % kedvezmény a visszatérő vásárlóknak. Egy másik hirdetéssel pedig azokat a látogatókat célozd meg, akik a Kosárba helyezték a terméket, de a tranzakciót nem hajtották végre.
- A listáidhoz negatív közönségeket is hozzáadhatsz, így megakadályozhatod, hogy egy adott réteg találkozzon a hirdetéseiddel. Például kizárhatod azokat a felhasználókat, akik már befejeztek egy vásárlást vagy már feliratkoztak a hírleveledre.
Összességében miért is van értelme RLSA-t használnod?
Mert egy kiváló megoldás lehet minden hirdető számára, hiszen a keresési hálózaton sokkal célzottabban érhetjük el potenciális ügyfeleinket, és a leghatékonyabb, legeredményesebb módon juttathatjuk el a megfelelő üzenetünket.
Gondolj csak bele, hogy akik már járták az oldaladon, ők már ismerik a terméked vagy szolgáltatásod előnyeit, így amikor éppen keresést hajtanak végre valószínűleg felismerik majd a márkádat a számos konkurencia között. Ebből kifolyólag nagyobb valószínűséggel fognak a hirdetésedre kattintani és konverziót generálni, mint a többi felhasználó, akik ugyanarra a kifejezésre keresnek.
Források:
http://searchenginewatch.com/article/2340756/Google-AdWords-RLSA-3-Ways-to-Take-Full-Advantage
http://www.verticalresponse.com/blog/intro-to-remarketing-list-search-ads/
http://www.thinkwithgoogle.com/products/remarketing-lists-for-search-ads.html