Ha a weboldalad legfontosabb oldalaira gondolsz, mi jut eszedbe? A legtöbben erre a kérdésre azt válaszolják, hogy a Főoldal, aztán talán ide sorolják az Árazást tartalmazó oldalukat, a Termékoldalakat és a Kapcsolati oldalt.
Egy tanulmány szerint azonban a válaszadók 52%-a legelőször a Rólunk oldalt nézi meg egy weboldalra érkezve.
Miért érdekel ennyi mindenkit a Rólunk oldal? Ez a könyv elmagyarázza, hogy kinek hiszünk, kitől vásárolunk és kire hallgatunk. Egy vállalat sikerét egyértelműen befolyásolja, hogy mennyire tűnik megbízhatónak és szimpatikusnak.
Képzeld csak el, hogy valakit megismersz egy rendezvényen. Mit csinálsz először? Hasonlóságokat keresel. Beszélgettek a hátteretekről, a kedvenc ételeitekről, TV műsorokról, a helyről ahol felcseperedtetek, a hobbijaitokról és így tovább.
De miért is csináljuk ezt?
Ez egyszerű, keressük a kapcsolódási pontokat, valamit, ami összeköt. Ez segít eldönteni, hogy megbízható-e a másik, hitelesnek tartjuk-e, hasonlóak vagyunk-e, stb. Mindezt azért, hogy ne magányosan éljük mindennapjainkat, hanem megtaláljuk azokat, akikkel kapcsolatot ápolhatunk.
Amikor pedig megérezzük azt a kis pluszt a másikban, és megállapítjuk, hogy a másik hasonlít hozzánk, mit teszünk? Megpróbáljuk elmélyíteni a kapcsolatot.
A Rólunk oldalad ugyanezt a célt szolgálja az interneten, ez az első személyes kapcsolat a látogatóval. Itt döntik el, hogy szimpatikusnak, megbízhatónak találnak-e.
Minél inkább tetszetős, személyes és hihető ez az oldal, annál nagyobb eséllyel köteleződnek el melletted, akár egy életre.
A getuplift.co oldal, ami ennek a cikknek az alapját adja az évek során több Rólunk oldalt is tesztelt, ami alapján két csoportra bonthatóak a Rólunk oldalak:
“Felsorolunk minden részletet, amit tudni kell rólunk.”
vs.
“A Rólunk oldal segít megismerni minket ami miatt komfortos a felhasználónak.”
Ha te is az utóbbi csapatot erősíted, íme 4 tipp, amit mindenképp érdemes megfogadni.
Szóljon az ügyfélről
Új nézőpont: A Rólunk oldal nem rólunk szól… hanem az ügyfélről! Bizony!
Ahelyett, hogy azt részleteznénk, mennyire szuperek vagyunk, inkább tegyünk egy lépést hátra, és tegyük fel magunknak a kérdést: “az ügyfél milyen problémájára kínálok megoldást?”
Nem technikai problémára gondolok, hanem arra a problémára az életében vagy munkájában, ami a weboldaladra vezette őt. Amire rákéresett Bingben. (Csak viccelek, nyilván a Google-ben tette ezt.)
A legtöbb cég arra használja a Rólunk menüpontot, hogy saját erényeit ecsetelje, miközben a látogató azt szeretné ott látni, hogy ez a cég megérti és meg tudja oldani a problémáját.
Az emberek 73%-át amikor döntést hoz a vásárlásról nem csupán a cég érdekli, hanem a mögötte álló ember is.
Hogyan tudhatod meg az ügyfelek problémáit?
Például felmérésekkel, kérdőívekkel!
Az emberekkel beszélgetve nem csupán a problémájukra derül fény, hanem megismerheted a szóhasználatukat és a vágyott megoldást is. Mindezen információkat pedig érdemes a weboldalon is elhelyezni.
A getuplift.co például régebben minden új feliratkozójának az alábbi kérdést tette fel:
“Ha csak egy dolgot taníthatnék neked, amivel jobbá varázsolhatnám a céged, mi lenne az?”
A válaszadási arány és a kapott válaszok is elképesztőek voltak.
Mindent összevetve tehát az embereket sokkal inkább az fogja meg egy weboldalon, ha a saját problémáival, és az arra kínált megoldásokkal találkozik, lehetőleg a saját szavaival megfogalmazva.
Az ügyfeleidhez beszélj, ne róluk
Gondolj a barátaiddal való beszélgetésekre. Az igazi barátaidra gondolj, ne azokra az emberekre, akiket éppen lenyűgözni kívánsz. A velük való kommunikáció ugyanis sokkal közvetlenebb, valódibb, empatikusabb, pont olyan, amit az ügyfeleid is várnak tőled.
Gondolj vissza a korábbi példára, hogy először találkozol valakivel egy partyn. Ott sem unalmas adatokkal fárasztod a beszélgető partnered, helyette kérdezel, mesélsz, hallgatsz…
Talán az egyik legjobb tanács ami adható: írj úgy, ahogyan beszélsz. Ha valaki ugyanis a Rólunk oldaladra érkezik, nem az igazgatótanácsra vagy a hierarchiára kíváncsi… Olyan valakit keres, aki hozzá beszél, aki érzi az ő problémáját, és akivel összekacsintanak a képernyőn keresztül, hiszen pontosan ugyanarról beszélnek.
Tehát nem a feleslegesen nagy szavakat és szakzsargonokat keresi a látogató.
Nyilván nem az a cél, hogy a Rólunk oldal valami egészen más hangnemben íródjon, sőt! Amennyiben ez a stílus nem állja meg a helyét a többi oldalhoz képest, érdemes a többi oldal stílusát is újragondolni.
Ez által az oldalad nagyon személyes lehet, személyes hangnemben, személyre szólóan… Ez persze némileg sebezhetőséget is jelent, de kérdem én: megéri, nem?
Mesélj történetet
Vigyázat, spoiler: Gondolj csak a Star Warsra. Soha nem hangzott el, hogy Darth Vader Luk apja, egyszerűen csak megváltozott a viselkedése. A történet ezen kulcskomponense nélkül a dolgok irreálisnak, hamisnak és hihetetlennek tűnnek. Pontosan úgy néz ki, mint egy Rólunk oldal, ami nem mesél történetet.
Az őskorban, az emberek a tűz körül ülve történetekkel szórakoztatták egymást. Száraz adatok (pl. 2 madár, 1 halál) helyett történetet osztottak meg egymással, azaz elmesélték, hogy kik találkoztak, mit beszéltek, hogyan vadászták le a madarak egyikét. Pontosan ez volt, ami emlékezetessé tette az eseményt. Vagy gondolj például a történelem könyvekre, melyekben nem az volt a lényeg, hogy hány ember halt meg pontosan, vagy hányadikán történtek a kisebb események, sokkal inkább az volt lényeges, hogy mi történt. A kalandról és történetekről szólnak a könyvek.
Ha valaha gondolkodtál már azon, hogy a TEDtalks mitől lehet olyan sikeres, akkor a válasz ugyanitt keresendő: a történet mesélés adja az esszenciáját. A széleskörű ismeretekkel bíró előadók elmesélik útjukat a nehézségektől a végső sikerig. Ezek a történetek pedig leginkább a szívünket érintik meg, nem a fejünket.
A sztori lesz tehát az, amitől a Rólunk oldal hihető és személyes lesz. Lehetővé teszi az olvasónak, hogy megértsen téged, hogy rezonálni tudjon veled. A történet által válsz hitelessé és megbízhatóvá.
Ne csak beszélj róla, mutasd is meg
A végére hagytam, de nem kevésbé fontos tényező: vizualizálj!
A megfelelően megválasztott képek nem csak érzelmeket váltanak ki, de a bizalmat is erősítik. Ezáltal jobban megismerhetnek téged, a csapatot, a céges kultúrát is.
Az emberek pedig sokkal könnyebben vásárolnak attól, akit kedvelnek (gondolj csak az influencerekre). Fontos tehát, hogy megfelelő fotókat használj a csapatodról, olyat, ami azt az érzést kelti a látogatóban: “Vele beszélgetnék egy kávé mellett!”.
A tapasztalat azt mutatja, hogy sokkal jobban konvertálnak azok a csapatképek, ami néhány infot is tartalmaz a munkavállalókról. Nem pusztán név és pozíció, hanem személyes adatok, például kedvenc film, hobbi, mottó is megjelenhet a munkavállalók képe mellett. Nézd csak meg, hogy mi hogyan alkalmazzuk ezt a Klikkmánia weboldalán. (Ne felejts el rákattintani a képekre, hogy jobban megismerhess minket.)
Ezt persze még tovább is lehet fokozni, akár be lehet mutatni olyan képeket is, ahol a csapattagok munkaidőn kívüli időtöltését láthatjuk.
Ha neked már nem mondott újat ez a cikk, és már most is igényes és jól konvertáló Rólunk oldallal bírsz kérlek, oszd meg velünk hozzászólásban az oldalad!