Segíthetünk?

Blog

2022. november 22.

Új search platformok és átírt Google algoritmus történelem

Az elmúlt napokban élesedett egy sor új olyan Google-s feature, ami sokkal interaktívabbá teszi a keresést + a Google Search-ön keresztüli vásárlást.

Fontos, hogy ezeket az újdonságokat az USA piacán vezették be, máshol nem élesedtek, 1-2 kivételtől eltekintve.

A teljesség igénye nélkül íme az új keresési eszközök listája:

  • Multisearch á la carte: ennek során ha lefotózunk valamit a Google Lens-szel, pl egy ételt, akkor a Google Lens fel fogja azt ismerni. Ez nem újdonság, viszont! Újdonság, hogy ha pontosítjuk a keresésünket ‘near me’ kifejezéssel, akkor fel fog dobni olyan éttermeket a közelünkben, ahol fogyaszthatunk belőle.
  • Ráadásul ez fordítva is működik: ha beírjuk egy étel nevét, akkor rengeteg információt kapunk róla a Google-ben (pl hozzávalók, ár, elkészítési idő, tápértékek stb). Ráadásul most már utána szintén feldob olyan helyeket, ahol fogyaszthatunk az adott ételből.
  • Szebb Google Lens fordítás: eddig ha ráirányítottuk egy adott felületen lévő szövegre, akkor az app letakarta az eredeti szöveget, és fölé helyezte a lefordított verziót. Mostantól már egy az egyben helyettesíti a képen a szöveget.
  • Google Shopping virtuális cipőben: mostantól meg tudjuk nézni, hogy fizikailag kb hogyan nézne ki a lábunkon egy általunk vágyott cipő. Anélkül, hogy elmennénk a boltba. Fontos, hogy ezt jelenleg csak a következő márka termékeire használhatjuk: Vans, Saucony, Merrell.
  • Új “Shopping modellek” a sminkáruk jobb kiválasztásához: az olyan márkák, mint pl a Sephora eddig is használt ehhez hasonló szolgáltatást, de most már a Google is bevezetett egy olyan feature-t, aminek segítségével 150 különböző modellen keresztül (különböző bőrszínnel, korban, arcformával stb) 2000 különböző tónusú sminkterméket láthatunk. Aminek célja, hogy megkönnyítse a választást.
  • Google Maps live search: a Google Maps-en már live is kereshetünk kiterjesztett valóság formában a közelünkben lévő éttermek, boltok stb között.
  • Elektromos töltők + kerekesszékes hozzáférhetőség feltüntetése: végezetül pedig a Google Maps-en most már láthatjuk, hogy hol van a közelünkben elektromos töltőállomás. FONTOS! Ezt kivételesen globálisan vezetik be, nem csak az USA piacán!
    Valamint most már ikonosan is láthatjuk a kerekesszékkel látogatható üzleteket is.

És egy rövid algoritmus-történelempontosítás a végére: mint kiderült, anno a Panda algoritmust a Coati algoritmus-frissítés követte. Erről még nem volt hivatalos tudomása a SEO közösségnek, véletlenül derült ki.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!