Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Változó keresési szokások mobilon

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.05.19.

Hivatalos blogján jelentette be nemrég a Google, hogy a mobilos keresések száma meghaladja a desktopokon (számítógépek, laptopok) végzett keresésekét immáron 10 országban, többek között Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban is.

Jerry Dischler cikkében kitér a mobil és a desktop használat legnagyobb különbségeire, és felhívja a figyelmet a mobilos viselkedés tanulmányozásának fontosságára, valamint az ehhez való alkalmazkodásra. Naponta több milliárd keresést hajtanak végre a Google-ön, melyek mögött 4 jól elkülöníthető szándék áll: tudni akarok valamit, menni akarok valahova, csinálni akarok valamit, venni akarok valamit.

CTR / Kulcsszavak száma

A searchenginewatch.com egyik írója, Jason Tabeling legfrissebb cikkében pedig arra világít rá, hogy a mobilon végrehajtott keresésekhez általában a desktopon megszokott kulcsszavaknál jóval rövidebb kifejezéseket használnak az emberek. A fenti ábrán is látszik, hogy jócskán lecsökken a long tail kulcsszavak száma mobilon a desktophoz képest.

Nemcsak a felhasználók részesítik a mobilhasználatot előnyben, de a Google is a mobilbarát hozzáállásra buzdítja a weboldalakat. Április végén indította el az azóta “mobilegeddon” névre keresztelt algoritmusát, mellyel kedvez a mobilbarát oldalaknak.
Mivel a mobilos forradalom korántsem ért még véget, ideje alkalmazkodnunk hozzá – a fogyasztók már rég megtették.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet