Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Változó keresési szokások mobilon

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.05.19.

Hivatalos blogján jelentette be nemrég a Google, hogy a mobilos keresések száma meghaladja a desktopokon (számítógépek, laptopok) végzett keresésekét immáron 10 országban, többek között Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban is.

Jerry Dischler cikkében kitér a mobil és a desktop használat legnagyobb különbségeire, és felhívja a figyelmet a mobilos viselkedés tanulmányozásának fontosságára, valamint az ehhez való alkalmazkodásra. Naponta több milliárd keresést hajtanak végre a Google-ön, melyek mögött 4 jól elkülöníthető szándék áll: tudni akarok valamit, menni akarok valahova, csinálni akarok valamit, venni akarok valamit.

CTR / Kulcsszavak száma

A searchenginewatch.com egyik írója, Jason Tabeling legfrissebb cikkében pedig arra világít rá, hogy a mobilon végrehajtott keresésekhez általában a desktopon megszokott kulcsszavaknál jóval rövidebb kifejezéseket használnak az emberek. A fenti ábrán is látszik, hogy jócskán lecsökken a long tail kulcsszavak száma mobilon a desktophoz képest.

Nemcsak a felhasználók részesítik a mobilhasználatot előnyben, de a Google is a mobilbarát hozzáállásra buzdítja a weboldalakat. Április végén indította el az azóta “mobilegeddon” névre keresztelt algoritmusát, mellyel kedvez a mobilbarát oldalaknak.
Mivel a mobilos forradalom korántsem ért még véget, ideje alkalmazkodnunk hozzá – a fogyasztók már rég megtették.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet