Segíthetünk?

Blog

2020. október 07.

Google: Egy weboldal layoutjának megváltoztatása hatással lehet a rankingjére

A Google részéről John Mueller mesélt arról, hogy a layout megváltoztatása akkor is hatással lehet a pozíciónkra a találati listában, ha az URL-ek és a tartalom a régi marad.

Mueller kiemelte, hogy az onsite SEO egy olyan terület, amin rengetegen keményen dolgoznak, ezért nyilván az ilyen téren hozott változtatások hatással vannak a rankingre.

Ahogy a title taggel, vagy a belső linkeltséggel kapcsolatos módosítások, úgy a dizájnnal kapcsolatos változtatások is dobhatnak az oldalunkon, de ugyanezek visszább is vethetik a minőséget, a helyezést.

Épp ezért rendkívül fontos, hogy alaposan tervezzük meg az új dizájnunkat, hogy SEO-szempontból is minden megfelelő legyen.

Egy kis kiegészítés.: egy új dizájn esetén rengeteg olyan faktor változhat, amik kiemelt figyelmet követelnek, elég a webhelysebességre gondolni – új layout esetén talán más méretű, felbontású képeket használunk más mennyiségben, ami a betöltési időre is hatással lehet. Ugyanígy a Google mindig figyeli, hogy a mobilon történő megjelenéskor minden rendben megy-e (a látogatók fele ma már mobilról érkezik egy weboldalra). Ezt támasztja alá az is, hogy a Search Console jelzi, ha mobilnézetben túl kicsi a szöveg az oldalunkon, vagy ha az egyik szövegdoboz “ráfolyik” a másikra a rosszul kivitelezett reszpozív dizájnból kifolyólag. Így tehát John Mueller megnyilatkozása valószínűleg sokakat nem ért váratlanul, akik SEO-területen dolgoznak, de akik eddig ezt figyelmen kivül hagyták, azoknak is körültekintőbbnek kell lenniük a tervezett változtatások végrehajtása során.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!