Google: Egy weboldal layoutjának megváltoztatása hatással lehet a rankingjére
A Google részéről John Mueller mesélt arról, hogy a layout megváltoztatása akkor is hatással lehet a pozíciónkra a találati listában, ha az URL-ek és a tartalom a régi marad.
Mueller kiemelte, hogy az onsite SEO egy olyan terület, amin rengetegen keményen dolgoznak, ezért nyilván az ilyen téren hozott változtatások hatással vannak a rankingre.
Ahogy a title taggel, vagy a belső linkeltséggel kapcsolatos módosítások, úgy a dizájnnal kapcsolatos változtatások is dobhatnak az oldalunkon, de ugyanezek visszább is vethetik a minőséget, a helyezést.
Épp ezért rendkívül fontos, hogy alaposan tervezzük meg az új dizájnunkat, hogy SEO-szempontból is minden megfelelő legyen.
Egy kis kiegészítés.: egy új dizájn esetén rengeteg olyan faktor változhat, amik kiemelt figyelmet követelnek, elég a webhelysebességre gondolni – új layout esetén talán más méretű, felbontású képeket használunk más mennyiségben, ami a betöltési időre is hatással lehet. Ugyanígy a Google mindig figyeli, hogy a mobilon történő megjelenéskor minden rendben megy-e (a látogatók fele ma már mobilról érkezik egy weboldalra). Ezt támasztja alá az is, hogy a Search Console jelzi, ha mobilnézetben túl kicsi a szöveg az oldalunkon, vagy ha az egyik szövegdoboz “ráfolyik” a másikra a rosszul kivitelezett reszpozív dizájnból kifolyólag. Így tehát John Mueller megnyilatkozása valószínűleg sokakat nem ért váratlanul, akik SEO-területen dolgoznak, de akik eddig ezt figyelmen kivül hagyták, azoknak is körültekintőbbnek kell lenniük a tervezett változtatások végrehajtása során.