Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

AdWords hirdetések: márciustól megszűnik a konvertált kattintás mutató

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2017.02.14.

Szeptembertől a “konvertált kattintások” már nem használhatóak semmilyen licitálási stratégia részeként. Az AdWords hirdetésekben használt Cél CPA és Intelligens CPC licit stratégiák nem működnek együtt szeptember 21 óta a konvertált kattintásokkal.

Márciustól a mutatót már nem állíthatjuk be az oszlopokban sem és a riportokban sem alkalmazhatjuk. Ha vannak olyan automata szabályaink, melyek a konvertált kattintásokat használták, automatikusan átállnak a konverziókra.

adwords hirdetések

AdWords hirdetés – Konvertált kattintások hátrányai

Íme néhány példa arra, hogy mennyiben korlátozott a „Konvertált kattintások” a „Konverziók” mutatóhoz képest:

  • Kiválasztható, hogy mely konverziós műveletek szerepeljenek a „Konverziók” oszlopban, azonban az nem, hogy melyek a „Konvertált kattintások” oszlopban.
  • A „Konvertált kattintások” oszlop nem szegmentálható a konverzió neve vagy a konverzió kategóriája szerint.
  • Megadható, hogy az adott kattintásból származó többszöri konverziókat számításba vegye rendszer (például a hirdetésre leadott kattintást követő többszöri vásárlást), de a „Konvertált kattintások” mutatóval mindegyik csak egyszer számítható be.
  • A konverziókhoz ki lehet választani hozzárendelési modellt, ez a modell azonban nem befolyásolja a „Konvertált kattintások” értékét.

 

AdWords hirdetés – Új lehetőségek a konverziók mérésére

A mutató természetéből fakadó korlátozásokon túlmenően az AdWords konverziókövetése bővült is bizonyos új funkciókkal, amelyeket a „Konvertált kattintások” esetén nem támogat a rendszer. Például:

  • A konverziók értéke megadható, a konvertált kattintásoké azonban nem. Ebből következően a konvertált kattintások nem teszik lehetővé két, nagyon különböző konverzióhoz vezető kattintás relatív értékének összehasonlítását.
  • A konvertált kattintások között nem szerepelnek azok a kattintások, amelyek bolti látogatásból származó konverziókhoz vezetnek.
  • A konvertált kattintások csak azokat a konverziókat mérik, amelyek a kattintással megegyező eszközön történnek, az eszközökön keresztüli konverzióhoz vezető kattintásokat nem.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet