Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

AdWords hirdetések: márciustól megszűnik a konvertált kattintás mutató

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2017.02.14.

Szeptembertől a “konvertált kattintások” már nem használhatóak semmilyen licitálási stratégia részeként. Az AdWords hirdetésekben használt Cél CPA és Intelligens CPC licit stratégiák nem működnek együtt szeptember 21 óta a konvertált kattintásokkal.

Márciustól a mutatót már nem állíthatjuk be az oszlopokban sem és a riportokban sem alkalmazhatjuk. Ha vannak olyan automata szabályaink, melyek a konvertált kattintásokat használták, automatikusan átállnak a konverziókra.

adwords hirdetések

AdWords hirdetés – Konvertált kattintások hátrányai

Íme néhány példa arra, hogy mennyiben korlátozott a „Konvertált kattintások” a „Konverziók” mutatóhoz képest:

  • Kiválasztható, hogy mely konverziós műveletek szerepeljenek a „Konverziók” oszlopban, azonban az nem, hogy melyek a „Konvertált kattintások” oszlopban.
  • A „Konvertált kattintások” oszlop nem szegmentálható a konverzió neve vagy a konverzió kategóriája szerint.
  • Megadható, hogy az adott kattintásból származó többszöri konverziókat számításba vegye rendszer (például a hirdetésre leadott kattintást követő többszöri vásárlást), de a „Konvertált kattintások” mutatóval mindegyik csak egyszer számítható be.
  • A konverziókhoz ki lehet választani hozzárendelési modellt, ez a modell azonban nem befolyásolja a „Konvertált kattintások” értékét.

 

AdWords hirdetés – Új lehetőségek a konverziók mérésére

A mutató természetéből fakadó korlátozásokon túlmenően az AdWords konverziókövetése bővült is bizonyos új funkciókkal, amelyeket a „Konvertált kattintások” esetén nem támogat a rendszer. Például:

  • A konverziók értéke megadható, a konvertált kattintásoké azonban nem. Ebből következően a konvertált kattintások nem teszik lehetővé két, nagyon különböző konverzióhoz vezető kattintás relatív értékének összehasonlítását.
  • A konvertált kattintások között nem szerepelnek azok a kattintások, amelyek bolti látogatásból származó konverziókhoz vezetnek.
  • A konvertált kattintások csak azokat a konverziókat mérik, amelyek a kattintással megegyező eszközön történnek, az eszközökön keresztüli konverzióhoz vezető kattintásokat nem.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet