Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A közösségi oldalak az új hírportálok

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.16.

Egy amerikai felmérés szerint a 35 év alatti emberek fele már a Facebook és a Twitter hírfolyamát használja elsődleges hírforrásként.

A Pew Research Center tanulmánya szerint fokozatosan nő a Facebook és a Twitter hétköznapi tájékozódásban betöltött szerepe. Noha a felmérésben különböző korú, nemű és más demográfiai csoportokat vizsgáltak, egyértelműen kirajzolódik, hogy ez a tendencia elsősorban a fiatalabb generációra igaz.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Noha ez nem egy eget rengető felfedezés, de mindenképpen elgondolkodtató a tájékozódási szokások ilyen irányú átalakulása. Egyre többen használják a Facebook hírfolyamát, mert egyszerűen nagyobb felhasználó bázissal rendelkezik, míg a Twitter sikere az aktualitásában rejlik. Sőt, az amerikai felnőttek közel 8%-a mindkét közösségi platformból informálódik!

A felmérés 2015 márciusi adatokat is tartalmaz, de a Pew Research már 2013 óta foglalkozik a témával és a social média, illetve a hírfogyasztási szokásokat vizsgálta. Az adatok összehasonlítása alapján jól látszódik, hogy a két felület (a felhasználói szokások szempontjából) már túlmutat a barátok, családtagok vizsgálódásán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

A hírfogyasztási szokások alakulásában megfigyelhető egyfajta különbség a két felület között is: az elemzők szerint ez az eltérő témakörök, és a sokszínű tartalom miatt van.

„A Twitter felhasználóinak egy sokkal nagyobb és zsúfoltabb adathalmazt kell böngészniük.” – írják a Pew Research oldalán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Természetesen megfigyelhető egyfajta különbség a nemek megoszlása alapján is, hiszen a fogyasztói szokások ebből a szempontból is igencsak eltérőek.

A felmérés ugyan az Egyesült Államokban készült, feltételezhetően Európában is hasonló a helyzet, bár magyarországi viszonylatokban nézve a Twitter továbbra is gyerekcipőben jár.

A hagyományos médiának természetesen nem kell a kiszorítástól tartania, de a felmérés tökéletesen rávilágított arra, hogy most már kötelező jelleggel kell használni a közösségi oldalakat is a saját tartalmak terjesztésére!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet