Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A közösségi oldalak az új hírportálok

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.16.

Egy amerikai felmérés szerint a 35 év alatti emberek fele már a Facebook és a Twitter hírfolyamát használja elsődleges hírforrásként.

A Pew Research Center tanulmánya szerint fokozatosan nő a Facebook és a Twitter hétköznapi tájékozódásban betöltött szerepe. Noha a felmérésben különböző korú, nemű és más demográfiai csoportokat vizsgáltak, egyértelműen kirajzolódik, hogy ez a tendencia elsősorban a fiatalabb generációra igaz.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Noha ez nem egy eget rengető felfedezés, de mindenképpen elgondolkodtató a tájékozódási szokások ilyen irányú átalakulása. Egyre többen használják a Facebook hírfolyamát, mert egyszerűen nagyobb felhasználó bázissal rendelkezik, míg a Twitter sikere az aktualitásában rejlik. Sőt, az amerikai felnőttek közel 8%-a mindkét közösségi platformból informálódik!

A felmérés 2015 márciusi adatokat is tartalmaz, de a Pew Research már 2013 óta foglalkozik a témával és a social média, illetve a hírfogyasztási szokásokat vizsgálta. Az adatok összehasonlítása alapján jól látszódik, hogy a két felület (a felhasználói szokások szempontjából) már túlmutat a barátok, családtagok vizsgálódásán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

A hírfogyasztási szokások alakulásában megfigyelhető egyfajta különbség a két felület között is: az elemzők szerint ez az eltérő témakörök, és a sokszínű tartalom miatt van.

„A Twitter felhasználóinak egy sokkal nagyobb és zsúfoltabb adathalmazt kell böngészniük.” – írják a Pew Research oldalán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Természetesen megfigyelhető egyfajta különbség a nemek megoszlása alapján is, hiszen a fogyasztói szokások ebből a szempontból is igencsak eltérőek.

A felmérés ugyan az Egyesült Államokban készült, feltételezhetően Európában is hasonló a helyzet, bár magyarországi viszonylatokban nézve a Twitter továbbra is gyerekcipőben jár.

A hagyományos médiának természetesen nem kell a kiszorítástól tartania, de a felmérés tökéletesen rávilágított arra, hogy most már kötelező jelleggel kell használni a közösségi oldalakat is a saját tartalmak terjesztésére!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet