A Google teszteli a 4 találatos top elhelyezést az AdWords hirdetéseknél
Az utóbbi időben több hír is megfordult a témával kapcsolatban, miszerint a Google a megszokott három szponzorált hirdetés helyett – a találati listák fölött – négyet fog megjeleníteni.
Meglehetősen új fejlemény, hogy a Google a böngészőben „hajtás fölötti” (a még látható tartalom, amihez nem kell lefelé görgetni) részt teszteli. Ez az a rész, ami jelenleg leginkább hasznos keresőoptimalizálási szempontból is, hiszen innen érkezik a legtöbb organikus látogató. Ez amúgy nagyon hasonló a Yahoo-hoz, ami szintén négyes találati listával dolgozik és aminek a bevezetését a felhasználók nem fogadták kitörő örömmel.
A tesztelés egyelőre Indiára, Németországra és USA-ra korlátozódik és nem minden kereséskor aktiválódik, még akkor sem, ha amúgy lenne elegendő hirdető a négy megjelenítéshez. Mindazonáltal ha a Google ezt tényleg világszinten bevezeti, akkor az alapjaiban fogja megváltoztatni a böngésző világát. Az ingyenes találatok lejjebb tolódnak, így ez érintheti majd azokat akik főleg ezekre koncentráltak eddig. Az AdWords hirdetők számára pedig egy újabb prémium pozíció születik, a kritikus ingyenes találati szintek fölött. Egyszóval az Adwords hirdetőket és AdWords ügynökségeket biztosan pozitívan érinti a hír.