Segíthetünk?

Blog

2021. augusztus 12.

A Google megjelentetett egy GY.I.K. szöveget a Core Web Vitalsról

A Google megjelentetett egy GY.I.K. szöveget arról, hogy hogy is működik pontosan a Core Web Vitals.

Június közepe óta a Core Web Vitals mérőszámok rangsorolási faktorként vannak jelen a Google algoritmusában. Több cikk jelent meg arról, hogy ezek kritikusan fontos, erőteljes rangsorolási tényezők lesznek, de ez így ebben a formában nem helytálló. A relevancia például továbbra is a legfontosabb szempont, amire oda kell figyelnünk, emellett pedig eltörpül a CWV.

A Core Web Vitals elsődleges szerepe ugyanis az, hogy a felhasználói élmény javulhasson, ezek a mérőszámok ennek a szolgálatában állnak.

A GYIK-ben szó esik az AMP-ről is. Valószínűsíthető, hogy az AMP oldalak ugyanis kedvező Core Web Vitals értékeket fognak produkálni, de persze ez sem 100%, hiszen rosszul optimalizált képek, vagy a lassú szerver válaszidő itt is közbeszólhat.

A dokumentumból az is kiderül, hogy a FID érték (First Input Delay: ennyi idő alatt tölt be teljesen egy weboldal és áll készen arra, hogy a felhasználó interakciókat hajtson rajta végre) nem tekinti interakciónak a görgetést. (Hogy is számolná? Lehet egy oldalon scrollolni anélkül, hogy azon minden kép betöltődött volna.)

“Gyakori kérdés” az is, hogy miért jelez gyenge Core Web Vitals adatokat a Search Console, ha mi, és több más látogatónk is gyorsnak találja azt. Erre a válasz az, hogy más-más hálózatról, földrajzi helyekről betöltve másként élhetik meg a felhasználók az oldalbetöltést. Az is érdekes, hogy a Core Web Vitals adatok “field data”-n nyugszanak, tehát eltérhetnek a Lightouse-értékektől, amik “lab data”-n alapulnak. Ez azt jelenti, hogy valós letöltéseken alapuló számokat látunk, nem úgy, mint amikor kontrollált környezetben próbálunk oldalletöltéseket szimulálni különböző hibák kijavítása érdekében.

A Google egyébként ismét megerősítette, hogy a Core Web Vitals hatással van a rangsorolásra, hivatalosan is rangosorlási faktor 2021 júniusától.

Forrás: https://www.searchenginejournal.com/core-web-vitals/google-faq-provides-insights/#close 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!